تاریخ انتشار :

مسجد پاگلونیه گوری

آموزش «نماز در یک ساعت» در روسیه

طرح آموزشی «نماز در یک ساعت» از ژانویه سال جاری میلادی(۲۰۱۶) در روسیه آغاز شده است و به موجب آن افرادی که خواهان یادگیری دعا و نماز هستند، می‌توانند از آن بهره بگیرند.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  در شماره ۵۰ هفته‌نامه جامعه و فرهنگ روسیه امروز که رایزنی فرهنگی ایران در مسکو آن را منتشر کرده، در خبری درباره این طرح آمده است: اخیرا اساتید طرح «نماز در یک ساعت» با ایلدار علاءالدینوف، رئیس اداره دینی مسلمانان مسکو در سالن کنفرانس مرکز آموزشی ـ فرهنگی و تفریحی دیدار و نتایج حاصله و برنامه‌های آتی را بررسی کردند.

jamnewsimage16552787
طرح «نماز در یک ساعت» از ژانویه سال ۲۰۱۶ آغاز به کار کرد. به گفته حاضران در نشست اداره دینی مسلمانان مسکو، از زمان آغاز طرح تا امروز نتایج قابل توجهی حاصل شده است و نزدیک به ۲ هزار نفر کسب دانش کرده‌اند. این نتایج برای انجام اهداف بعدی و پیشرفت به سوی آینده انگیزه بیشتری ایجاد می‌کند.

ایلدار حضرت در این رابطه گفت: در این مدت سیستم مشخصی را به وجود آورده‌ایم و با صبر و تحمل در حال توسعه این برنامه هستیم. این طرح هم اکنون در مسجد «پاکلونیه گوری» در پارک پیروزی مسکو به اجرا گذاشته شده است، اما به همین مسجد محدود نخواهد شد و قرار است، کارگاه‌های آموزشی برای مردم مسکو و حومه و دیگر مناطق روسیه نیز برگزار شود و سیستم آموزش «نماز در یک ساعت» را بهتر کنند.

این ایده کاملا جدید و به روز است و افرادی که خواهان یادگیری دعا و نماز هستند، می‌توانند از آن بهره بگیرند. هر هفته بین ۲۰ تا ۳۰ نفر برای شرکت در طرح نماز در یک ساعت به مسجد پاگلونیه گوری می‌آیند و هنوز افراد زیادی از این طرح بی‌اطلاع هستند. کلاس‌های طرح ویژه گروه سنی خاصی نیست و همه سنین در آن حضور می‌یابند.

لیلا آیوپوف، استاد کلاس‌های این طرح می‌گوید: برخی افراد وقتی به کلاس می‌آیند، اطلاعاتی هم دارند و همین مسئله کار آموزش را ساده‌تر می‌کند. افراد می‌توانند بعد از پایان دوره مجددا در آن شرکت کنند. ما به آنها نحوه صحیح ادای نماز را یاد می‌دهیم و توصیه می‌کنیم که نماز را به صورت جمعی ادا کنند.

منبع :ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار