تاریخ انتشار :

حجت‌الاسلام و المسلمین قاسمعلی نوچمنی

روایتی از اخراج یک کوبایی تازه مسلمان شده

کوبایی تازه مسلمان شده قاضی بود اما به جرم شیعه شدن از کار اخراج و خانواده‌اش اکنون در شرایط بد مالی قرار دارند.

    به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )حجت‌الاسلام و المسلمین قاسمعلی نوچمنی، امام جماعت مسجد صاحب الزمان (عجل الله تعالی) شهرک قدس (غرب) با اشاره به سخنرانی یک مسیحی تازه شیعی شده اهل کوبا در سوگواری شهادت امام حسین (علیه السلام) در این مسجد گفت: این مستبصر می‌گفت «در کوبا دو هزار مسلمان و چهل شیعه ساکن هستند که وهابیت با صرف هزینه‌های فراوان توانسته موجب وهابی شدن برخی از کوبایی‌ها شود».
وی افزود: آن کوبایی تازه مسلمان شده (مستبصر) که به دعوت جامعه المصطفی(صلی الله علیه واله) العالمیه در مسجد صاحب الزمان (عجل الله تعالی) سخنرانی کرد، قاضی بود اما به جرم شیعه شدن از کار اخراج و خانواده‌اش اکنون در شرایط بد مالی قرار دارند.
امام جماعت مسجد صاحب الزمان (عجل الله تعالی) با اشاره به تبلیغات دشمنان علیه اسلام در رسانه‌های مختلف جهان، خاطرنشان کرد: همسر آن کوبایی تازه مسلمان شده به او گفت «تو تروریست شدی و نمی‌توانم زندگی‌ام را با تو ادامه دهم». ضمنا پدر و مادر او نیز به جرم تغییر دین، او را رها کردند. مساجد باید برای مبارزه با این تبلیغات، چاره اندیشی کنند.

download
وی اضافه کرد: در چنین شرایطی مساجد – بزرگ ترین مکان تبلیغ دین- باید محل حضور تمام ستمدیدگان و محرومان جهان باشند و نباید سوگواری حسینی با دور شدن از مساجد در تکایا و حسینیه‌ها برگزار شود.
این استاد حوزه علمیه بیان کرد: دفتر مقام معظم رهبری، سازمان تبلیغات اسلامی، مرکز رسیدگی به امور مساجد، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه‌های علمیه و سایر نهادهای دینی و فرهنگی باید با تبلیغ مساجد، مردم را به برگزاری مجالس روضه در خانه‌های خدا تشویق کنند.
وی ادامه داد: مساجد می‌توانند بدعت ها و انحرافات وارد شده توسط برخی مداحان و گویندگان در دین را اصلاح و آسیب‌ها و کژراه‌های سوگواری را شناسایی و برطرف کنند.
نوچمنی گفت: برگزاری مجالس سوگواری در مساجد به دلیل مدیریت و هدایت ائمه جماعات، اولا مانع بروز انحرافات و آسیب‌ها و ثانیا تزریق بصریت دینی در سوگواران و جوانان می‌شود.
وی فلسفه شکل گیری سازمان تبلیغات اسلامی را برجسته کردن نهادها و مراکز دینی و فرهنگی مانند مساجد دانست و افزود: مساجد به عنوان نخستین سنگر اسلامی باید مورد توجه جدی مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی باشند زیرا حسینیه ها بنابر شرایط زمانی قرنها پس از بعثت پیامبر اسلام، تاسیس شده اند.
امام جماعت مسجد صاحب الزمان (عجل الله تعالی) با اشاره به سخن امام خمینی (ره) «مسجد سنگر است»، خاطرنشان کرد: مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی، مؤسسین و دست اندرکاران هیأت‌ها را به برگزاری مراسم سوگواری و شادی خود در مساجد تشویق کنند.
وی اضافه کرد: اگر ائمه جماعات مردم را به برگزاری مراسم سنتی سوگواری شهادت و وفات اهل بیت (علیهم السلام) در مساجد دعوت کنند، آنگاه مسئولان هیات ها ترغیب به تشکیل حسینیه یا تکیه نمی‌شوند.

download-1
این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مساجد سنگر نفوذ ناپذیر در برابر دشمن هستند، بیان کرد: معرفی انقلاب به جهانیان، مدیریت دفاع مقدس و مقاومت در برابر تهاجم فیزیکی و فرهنگی دشمن از طریق مساجد صورت گرفته است.
وی ادامه داد: مساجد بهترین مکانِ بیان ارزش‌ها و اهدف قیام حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) هستند زیرا مردم همیشه برای اقامه نماز، سوگواری، جشن و عید و قرائت قرآن، زیارت ها و ادعیه و سایر برنامه‌های دینی و فرهنگی در این خانه‌های خدا حضور می‌یابند.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار