تاریخ انتشار :

تازه مسلمانان

یک شهروند یونانی شیعه شد

با حضور در سفارت ایران در آتن؛
یک شهروند یونانی، با حضوردرمحل رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران درآتن به دین مبین اسلام ومذهب حقه شیعه جعفری اثنی عشری مشرف گردید ونام”رحمت الله”را برای خود انتخاب کرد.

با حضور در سفارت ایران در آتن؛
به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) یک شهروند یونانی، با حضوردرمحل رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران درآتن به دین مبین اسلام ومذهب حقه شیعه جعفری اثنی عشری مشرف گردید ونام”رحمت الله”را برای خود انتخاب کرد.

«واسلیس تئوخاریس»،یک شهروند یونانی، با حضوردرمحل رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران درآتن تمایل خودرا برای تشرف به دین مبین اسلام وپذیرش مذهب حقه شیعه به عنوان مذهب رسمی خود اعلام و نام”رحمت الله”که ترجمه نام وی از یونانی به فارسی است را برای خود انتخاب نمود.

دراین مراسم که در رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران درآتن صورت گرفت، ابتداء «محمدرضاپاکروان»وابسته فرهنگی و سرپرست رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ره‏آورد دین مبین اسلام برای بشریت گفت: دین اسلام به دستورخداوند متعال برای هدایت انسانها به سوی تعالی وسعادت دنیوی واخروی توسط حضرت محمد مصطفی(صلی الله علیه و آله) پیامبرعظیم الشان خداوند به بشریت عرضه شده است وحضرت باریتعالی تمام دستورات وراهنمایی های لازم رادراین کتاب مقدس قرآن مجید بصورت وحی نازل کرده است واین کتاب نورانی تمام دستورات زندگی سعادتمند را بیان نموده است.

وی درادامه گفت: تمام ادیان توحیدی والهی براساس وبا محوریت اعتقادات به توحید و برای هدایت کل جامعه بشری، ازطریق وحی نازل شده است ودین مبین اسلام درواقع کامل ترین ونیکوترین دین توحیدی والهی است که توسط آخرین پیامبر الهی یعنی حضرت محمد(ص) برای بشریت آمده است وبا ابلاغ پیام الهی به انسانها، راه نجات انسان و هدایت بسوی سعادت دنیوی واخروی را فراهم آورده است.

سرپرست رایزنی فرهنگی ایران در آتن،دین مبین ونورانی اسلام را دین وحدت، برادری، رحمت ومودت توصیف کرد و خاطرنشان کرد: دین اسلام برای تمام انسان ها ارزش وکرامت والایی قائل است ودرواقع برای رهایی انسان ازقیود سلطه گران وجباران به فرمان خدا برای انسان ها آمده است و بدین ترتیب حضرت محمد(ص) پیام آوررحمت و برداری و تامین سعادت دنیوی واخروی برای بشریت را به ارمغان آورده است.ودرهرزمان وسنی انسان ها می توانند با هرملیتی وفارغ ازهراعتقادگذشته خودبا تحقیق ومطالعه وعشق به دین اسلام گرایش پیداکرده وراه سعادت ابدی را برگزینند.

دراین مراسم که در فضایی معنوی برگزار شد،پس ازانجام بحث وپرسش دررابطه با موضوعات مربوط به دین مبین اسلام، پاسخ های درحد مقدور توسط آقای پاکروان ارائه شد و سپس واسلیس تئوخاریس با اقراربه وحدانیت خداوند متعال ورسالت حضرت محمد(ص) و ولایت وامامت حضرت مولاعلی بن ابیطالب(علی السلام) وادای شهادتین برزبان، به دین مبین اسلام ومذهب حقه شیعه جعفری اثنی عشری مشرف گردید ونام”رحمت الله”را برای خود انتخاب کرد.

وی با ابرازخرسندی ازاین اقدام خود اعلام کرد که خدا را شاکر است که دراین مرحله اززندگیش به وی فرصت این نعمت بزرگ داده شد که به حقانیت امام علی(علیه السلام) و خاندان پاکش پی برد و به جمع پیروان اسلام ،امامت وولایت به پیوندد.

درپایان این مراسم از طرف رایزنی فرهنگی یک جلد کلام الله مجیدبه زبان عربی و یونانی،کتابهائی درخصوص دین اسلام وحضرت امام(ره)به زبان یونانی به ایشان هدیه داده شد که مورد توجه ایشان قرار گرفت.

گفتنی است دراین جلسه «نعیم القندور»،رئیس انجمن مسلمانان یونان و خانم «آنا استامو»،مسئول مطبوعاتی ورسانه ای این انجمن نیز حضور داشتند.

منبع : ابنا

اشتراک گذاری :

آخرین اخبار