تاریخ انتشار :

کوثر البشراوی

ماجرای مصاحبه خانم مجری‌ محبوب با سیدحسن‌نصرالله

وی درباره چگونگی همراه شدنش با گروه مؤسس MBC گفت: «از چهره‌های تلویزیون ملی تونس بودم، سال ٩٠ میلادی پروژه اولین شبکه ماهواره‌ای چندملیتی مطرح شد که برای اولین بار در تاریخ کل رسانه‌های عرب‌زبان اتفاق می‌افتاد، از تلویزیون تونس سه نفر بودیم.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  برنامه تلویزیونی “هم‌قصه” این هفته میزبان خانم «کوثر البشراوی» مجری سابق شبکه‌های MBC، العربیه و الجزیره بود. کوثر قصه پیوستن به گروه مؤسس MBC و اتفاقاتی که منجر به استعفایش شد را برای بینندگان هم‌قصه روایت کرد. او همچنین به بیان مختصری از فعالیت‌های رسانه‌ای خود طی ۲۶ سال گذشته پرداخت و ماجرای آخرین مصاحبه‌اش را که با رهبر حزب‌الله لبنان انجام‌شده بود با شور و شوق زیادی تعریف کرد.

13930705172516131_photol

بر اساس این گزارش کوثر البشراوی دختر پدری تونسی و مادری ایتالیایی است. وی فعالیت حرفه‌ای خود را به‌عنوان مجری اخبار از تلویزیون دولتی تونس آغاز کرده و سپس به‌عنوان یکی از اعضای گروه مؤسس به کمپانی رسانه‌ای MBC پیوسته است. این شبکه در ابتدا با نگاه تقریب ملت‌های عرب به یکدیگر و از بین بردن سوظن‌های استعمار ساخته آغاز به فعالیت کرد. البشراوی در عین اعتقاد به چشم‌انداز MBC  همواره انتقاداتی را متوجه سیاست‌های مسئولین می‌دانست. انتقاداتی که موجب تحولی بزرگ در مسیر حرفه‌ای او شد. البشراوی در نهمین قسمت هم‌قصه به روایت ماجراهایی که پس‌از آن تا امروز، در زندگی حرفه‌ای خود تجربه کرده است پرداخت.

کوثر درباره چگونگی ورودش به عرصه فعالیت رسانه‌ای گفت: «اعتراف می‌کنم تصادفاً وارد این حرفه شدم، کاملاً خلاصه، هیچ‌وقت خواب رسانه رو هم نمی‌دیدم، ابداً در ذهنم نبود که یک روز نزدیک یا دور وارد این حوزه بشم، من به همراه خواهرم وارد ساختمان رادیو و تلویزیون تونس شدیم، یعنی خواهرم برای تست یک برنامه تلویزیونی رفته بود و من فقط همراهیش می‌کردم، خواهرم امتحان داد ولی به‌جای وی من وارد تلویزیون شدم.»

وی درباره چگونگی همراه شدنش با گروه مؤسس MBC گفت: «از چهره‌های تلویزیون ملی تونس بودم، سال ٩٠ میلادی پروژه اولین شبکه ماهواره‌ای چندملیتی مطرح شد که برای اولین بار در تاریخ کل رسانه‌های عرب‌زبان اتفاق می‌افتاد، از تلویزیون تونس سه نفر بودیم. سه چهرۀ معروف از تلویزیون تونس و در چارچوب قرض گرفتن نیروی کار مأمور به آنجا شدیم من جزو حلقه‌ای هستم که در تأسیس و قبل از افتتاح به این پروژه ملحق شده و در واقع از جمعی هستم که کل شبکه‌های ماهواره‌ای عربی رو پایه‌گذاری کرده‌اند.»

وی افزود: ما زن‌های رسانه‌ای جهان عرب هستیم، ما از کنار درد آمده ایم. از خونه‌هایی آمده ایم که معنی کرامت و شرف و مقاومت را می‌دانند.» کوثر اختلافاتش با شبکه جدی‌تر از گذشته ‌می‌شود تا جایی که مجبور به استعفا می‌شود. استعفایی که با موافقت سریع مسئولین شبکه مواجه می‌شود. این موافقت سریع به گفته وی نشان دهنده میزان شکاف عمیقی بود که میان آن‌ها شکل گرفته بود.

وی درباره دیدار و مصاحبه با سید حسن نصرالله رهبر حزب‌الله لبنان گفت: « مسیر من به سمت سید حسن ٢۶ سال طول کشید. توی تونس سوار هواپیما شدم. رفتم به سمت لندن تا راهم را به ضاحیه پیدا کنم. راه من ٢۶ سال طول کشید تا این شانس رو پیدا کنم که با حضرت شرافت، چشم در چشم بشم و رو در روی وی بنشینم. لازم بود از سعودی و کویت و موریتانی و لیبی و الجزایر بگذرم، لازم بود از لندن و آمریکا و پاکستان بگذرم تا بفهمم چرا ضاحیه، محل تولد عقل و روح است. این سرنوشتی بود که خودم انتخاب کردم و هیچ کس مجبورم نکرد انتخابش کنم.»

کوثر البشراوی درباره همکاری با العربیه و قطع همکاری با آن‌ها نیز صحبت کرد. به گفته وی شبکه در خلال انتفاضه مردم فلسطین به حمایت از اسرائیل پرداخت و درباره ظلمی که به مردم فلسطین می‌شد، سکوت اختیار کرد. همین موضع خشم کوثر را برانگیخت و زمینۀ جدایی او از این شبکه را فراهم کرد. جدایی که به معنای خداحافظی با حقوق چند ده هزار دلاری و زندگی در رفاه و آسایش بود.

این خبرنگار شناخته شده جهان عرب گفت که پس از مصاحبه با سید حسن نصرالله دیگر آرزویی به جز مصاحبه با رهبر معظم انقلاب آیت‌الله خامنه‌ای ندارد.

منبع:مهر

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار