تاریخ انتشار :

جیسون هاوک

استقبال بازنشستگان و سالمندان آمریکا از کلاس‌های اسلام‌شناسی

کلاس‌های تابستانی درس اسلامی‌شناسی و قرآن در سندهیلز، عده زیادی از سالمندان و بازنشستگان آمریکایی را که قصد آشنایی با دین اسلام دارند، به خود جذب کرده است.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از fayobserver.com، کلاس‌های تابستانی درس اسلامی‌شناسی و قرآن در سندهیلز در شمال ایالت نبراسکا در آمریکا، عده زیادی از سالمندان و بازنشستگان آمریکایی را که قصد آشنایی با دین اسلام دارند، به خود جذب کرده است.

این بازنشستگان آمریکایی روزهای تابستانی را صرف آشنا شدن با دین اسلام، تاریخ اسلامی، قرآن، فرهنگ مسلمانان و گروه‌های تندرو و تروریستی چون داعش و القاعده کرده‌اند.

img15101839

جیسون هاوک، افسر منطقه‌ای بازنشسته خارجی، راهنمای گروه در این دوره بوده و می‌گوید که این دانش آموزان بازنشسته یکی از کنجکاوترین گروه دانش آموزی است که تا کنون با آن‌ها آشنا شده است.

هاوک نویسنده و سخنران در موضوعات اسلامی، خاورمیانه، سیاست خارجی و دیگر مسائل امنیت ملی می‌باشد که مدرک فوق لیسانس مطالعات خاورمیانه و آسیای جنوبی دارد و یکی از اعضای شورای روابط خارجی و نویسنده تفسیر مدرن انگلیسی قرآن مجید می‌باشد.

رسانه‌ها و سیاستمداران آمریکایی مردم را سردرگم می‌کند

هاوک درباره گروه دانشجویان می‌گوید: آن‌ها گرسنه دانش هستند و می‌خواهند همه چیز را بدانند. همیشه در سخنرانی‌هایم عده زیادی شرکت می‌کنند. آن‌ها می‌گویند شنیدن اخبار رسانه‌ها و گوش دادن به دولتمردان آمریکایی باعث سردرگمی‌شان می‌شود.

این کلاس‌ها ۲ ساعت در هفته در روزهای چهارشنبه برگزار شده و تکالیف دانش آموزان شامل مطالعه کتب مربوطه و انجام یک پروژه نهایی است. مسئولین دانشگاه معتقدند که این کلاس‌ها توجه عده زیادی را به خود جذب کرده‌ است.

اهمیت شناخت اسلام برای بازنشستگان آمریکا

ترزا رینولدز، مدیر دوره‌های درسی زندگی خلاق در دانشگاه می‌گوید: ما معمولا دوره‌ای را که تمام ترم تحصیلی  را دربربگیرد تشکیل نمی‌دهیم. با این حال داشتن ۴۰ دانش آموز که حاضر باشند زمان خودشان را به موضوعات کلاس و آموزگارشان اختصاص دهند نشان می‌دهد که مسائل مطرح شده در این کلاس تا چه اندازه مهم و مربوط بوده و ادراک تفاوت‌ها میان اسلام، ایدئولوژی اسلامی و گروه‌های تندرو عصر مدرن تا چه اندازه از اهمیت برخوردار است.

کارن هوبلی، یک مهماندار هواپیمای بازنشسته که در ساترن پاینز زندگی می‌کند می گوید: من احساس می‌کنم باید به عنوان یک آمریکایی رابطه میان اسلام و ایالات متحده آمریکا را بهتر بشناسم.

ماریان کرافورد نیز می‌گوید: می‌خواهم درباره فرهنگ‌های سنتی مسلمانان و علت مناقشات برسر مسائل اسلامی در غرب بیشتر بدانم. می‌خواهم اسلام را بشناسم!  و این برایم بسیار مهم است.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار