تاریخ انتشار :

به نقل از پایگاه خبری bl۳raby.com؛

کشف جدید آمریکایی‌ها که در قرآن بیان شده بود

گروه پژوهشی دانشگاه «یوتا»ی آمریکا نوع جدیدی از زنبور را کشف کرده‌اند که قرآن ۱۴۰۰ سال پیش به آن اشاره داشته است.

   به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )به نقل از پایگاه خبری bl۳raby.com،  پژوهشگران دانشگاه یوتا این زنبور را موجودی غیر عادی توصیف کردند که می‌تواند لانه‌هایش را در کوه‌های صخره‌ای بنا کند.

jamnewsimage17393062
آن‌ها این کشف را در نوع خود بی‌نظیر دانسته‌اند؛ این در حالی است که قرآن کریم بیش از ۱۴ قرن پیش، از این نوع زنبور سخن به میان آورده و آیه ۶۸ سوره نحل «وَأَوْحَىٰ رَبُّکَ إِلَى النَّحْلِ أَنِ اتَّخِذِی مِنَ الْجِبَالِ بُیُوتًا وَمِنَ الشَّجَرِ وَمِمَّا یَعْرِشُونَ: و پروردگار تو به زنبور عسل وحى [=الهام غریزى] کرد که از پاره‏‌اى کوه‌ها و از برخى درختان و از آنچه داربست [و چفته ‏سازى] مى‌کنند، خانه‌‏هایى براى خود درست کن» درباره آن نازل شده است.

به گفته پژوهشگران آمریکایی این نوع زنبور می‌تواند لانه‌هایی را در داخل صخره‌های صحرای ایالت «کلرادو»ی آمریکا و محلی با نام «دره مرگ» در ایالت کالیفرنیا حفر کند.

همچنین این حشره سوراخ‌هایی عمودی و نزدیک به هم در ماسه سنگ‌ها حفر می‌کند تا بتواند در برابر تغییرات آب و هوایی‌ از خود حمایت کند.

این نخستین‌بار نیست که در یافته‌های علمی پژوهشگران حقایقی بیان می‌شود که قرآن کریم آن را پیش‌گویی کرده است و کلام وحی ۱۴۰۰ سال پیش دانشمندان هنوز از کشف حقایق ناتوان بودند، به ده‌ها حقیقت علمی کشف‌شده دیگری اشاره داشته که این خود اثباتی برای الهی‌بودن قرآن است.

منبع:ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار