تاریخ انتشار :

اسماعیل حقی ادیمان

بازارگردی مهندس بازنشسته برای آموزش قرآن

«اسماعیل حقی ادیمان»، پیرمرد ۷۵ ساله اهل ترکیه است که با گشت و گذار در خیابان‌ها و کوچه‌های استانبول به مغازه‌داران و کسبه بازار قرآن‌خوانی آموزش می‌دهد.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از پایگاه خبری «huffpostarabi»، اسماعیل حقی ادیمان، حدود ۲۰ سال پیش و پس از آن که به‌عنوان یک مهندس فنی در آلمان فعالیت می‌کرد و بازنشسته شد، به شهر استانبول برگشت و از آن زمان تاکنون همه روزه با گشت و گذار در خیابان‌ها و کوچه‌های شهر استانبول به کار آموزش قرآن به کسبه بازار و مغازه‌‌داران مشغول است.
این معلم قرآن ۷۵ ساله، ساعات اولیه صبح از منزل خود خارج می‌شود و به منظور آموزش قرآن به جمع کسبه و مغازه‌داران مجاور مسجد «کرادفوت» واقع در منطقه «اسکودار» استانبول می‌پیوندد.
وی قبل از شروع فعالیت، چند دقیقه از وقت خود را به چک کردن تکالیف شب قرآن‌آموزان خود اختصاص می‌دهد و پس از آن، با گشت‌وگذار در میان کسبه و مغازه‌‌داران، آموزش قرآن به شاگردان جدید خود را آغاز می‌کند.
75f17bf4c5

اسماعیل حقی ادیمان، بدون هیچ گونه چشم‌داشت مالی این کار را انجام می‌دهد و حتی در مقابل جزوه‌هایی که به شاگردان خود می‌دهد نیز پولی دریافت نمی‌کند، او هدف از انجام این کار خداپسندانه را جلب رضایت الهی و خدمت به کلام وحی می‌داند.
وی درباره فعالیت آموزشی خود می‌گوید: «من قرائت قرآن را از طریق کتابت و نوشتن آیات الهی آموزش می‌دهم و فعالیت آموزشی من در محل کار کسبه و بازاری‌ها و تنها به مدت ۱۰ دقیقه به‌طول می‌انجامد، بدون این که بر کار و کسب آن‌ها تأثیر بگذارد».

256015_445
این مربی قرآن، جزوه‌های آموزشی خود را در کیف سیاهی که همیشه همراه خود دارد، نگه می‌دارد و در ساعات پایانی روز با سوارشدن به کشتی، خود را از منطقه «اسکودار» در بخش آسیایی استانبول به منطقه «امینونو» واقع در بخش اروپایی این شهر ‌می‌رساند تا امر آموزش قرآن به گروه‌های سنی مختلف اعم از ۷ تا ۷۷ ساله را ادامه دهد.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار