تاریخ انتشار :

پوجا کوشوالا

دختر جوان غیرمسلمانی که به کودکان قرآن می آموزد

پوجا کوشوالا، دختر ۱۸ ساله هندی که پدری مسلمان و مادری هندو دارد در معبدی در شهر «آگرا»ی هند به کودکان مسلمان قرآن می‌آموزد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )   به نقل از پایگاه خبری «newsx»، در زمانیکه مردم در حال جنگ با یکدیگر به نام دین هستند، دختری در شهر آگرا الگوی کم‌نظیری از انسانیت و زندگی در صلح و آرامش را ارائه می‌دهد.

JamNewsImage16064847

 پوجا که خود دانش‌آموز کلاس دوازدهم است، به ۳۵ کودک مسلمان روخوانی قرآن را می‌آموزد.

 او که عربی را در کودکی آموخته، تسلط خوبی به زبان عربی و مخارج حروف این زبان دارد و معلم خوبی برای دانش‌آموزان خود است.

 رشما بگم، مادر یکی از دانش‌آموزان پوجا می‌گوید: ما از آموزش او بسیار راضی هستیم و دین او آخرین چیزی است که می‌توان به آن فکر کرد.

 پوجا می‌گوید: چند سال پیش خانم دیگری در منطقه ما بود که او هم پدری مسلمان و مادری هندو داشت و به کودکان روخوانی قرآن را می‌آموخت. من هم به قرآن علاقمند شدم و در کلاس‌های او شرکت کردم.

 پوجا می‌افزاید: معلمم بعد از مدتی نتوانست به کارش ادامه دهد و از من خواست که آن را ادامه دهم. او به من درس مهمی از اسلام داد. او گفت یادگیری هیچ فایده‌ای ندارد اگر آن را با دیگران به اشتراک نگذارید.

 او به صورت رایگان به دانش‌آموزانش که عموماً خانواده‌های فقیری دارند، قرآن می‌آموزد.

 جلال‌الدین قریشی، از علمای برجسته آگرا می‌گوید: بسیار دلگرم‌کننده است که چنین انسان‌های کمیابی وجود دارند. دین او مهم نیست مهم این است که دانش کافی دارد.

منبع :ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار