تاریخ انتشار :

حجت الاسلام نواب:

چند طلبه داریم که مسلط به زبان انگلیسی باشند؟

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: ما مبلغ کم داریم. تعداد طلبه های تأثیرگذار خیلی کم هستند. ما چند طلبه داریم که مسلط به زبان انگلیسی باشند؟

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )   حجت الاسلام سید ابوالحسن نواب، رییس دانشگاه ادیان و مذاهب،  در دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی در مشهد، به افرادی که در کانون های مساجد فعالیت می کنند، نصیحت ها و توصیه هایی بیان کرد و اهمیت جذب جوانان به مسجد را متذکر شد.

 وی بیان کرد: دور دنیا را بگردید، هیچ خبری نیست، هر خبری است در شما جوان ها است. جوان ها تأثیرگذار هستند.

 حجت الاسلام نواب افزود: شما امیدی به رادیو و تلویزیون برای هدایت مردم نداشته باشید، کار فقط و فقط  در کانون های مساجد است، تبلیغ چهره به چهره و جذب جوان ها به مسجد خیلی مهم است. اگر از وزیرها و مسئول ها سؤال کنیم، شما در کجا تربیت شدید؟ در جواب می گویند در مسجد.

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: من برای تبلیغ، سفر خارج زیاد رفتم. اما یک دینار هم حق مأموریت نگرفتم. سفر تبلیغی ساده رفتم و در مسجد و حسینیه خوابیدم و انتظار هتل نداشتم. داعشی برای هدف خودشان، عملیات انتحاری انجام می دهند، اما برخی افراد وقتی برای تبلیغ به سفر خارج می روند به فکر هتل هستند.

 IMG15561806

کانون های مساجد، مرکز هدایت بچه ها هستند

 وی با تأکید بر این که کانون های مساجد، مرکز هدایت بچه ها هستند، افزود: شماها اگر به کمک ما نیایید و بازوی ما نشوید، ما نمی توانیم کاری انجام دهیم. شما بازوی امام جماعت هستید.

 حجت الاسلام نواب به اهمیت جذب جوانان اشاره کرد و افزود: هر کس و هر جوانی که از خیابان رد می شود، بسیجی است و می تواند در کانون شما باشد. اگر ما نتوانستیم این جوان ها را جذب کنیم، کم کاری ماست؛ بنابراین شما باید جاذبه خود را زیاد کنید و تلاش کنید تا نیروها را جذب کنید.

 رییس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: پیامبر اکرم(ص)، هم سلمان و هم ابوذر داشت. هم خالد به ولید را داشت و هم ابوسفیان را داشت. نبی مکرم اسلام(ص) همه را جذب کرده بودند و در عین حال، مرزبندی را نیز داشتند.

 باید فکر اصلی در کانون مساجد بر وحدت باشد

وی با اشاره به این که باید فکر اصلی در کانون مساجد بر وحدت باشد، بیان کرد: باید بر مسأله وحدت و همگرایی اهمیت دهیم.

 حجت الاسلام نواب با تکرار کلمه وحدت، وحدت، و وحدت، وحدت را مشترک بین ما و اهل سنت دانست و گفت: ما باید به آن ها احترام بگذاریم و آن ها نیز باید به ما احترام بگذارند، ما باید به مقدسات آن ها احترام بگذاریم و آن ها نیز باید به مقدسات ما احترام بگذارند و این نکته را متذکر شوم که آن ها به مقدسات ما احترام می گذارند.

 رییس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: اصول مشترک بین مسلمانان، نسبت به ادیان دیگر، بیشتر و اختلاف ها کمتر است. اهل سنت، حضرت فاطمه(س) را دختر پیامبر اکرم(ص) و عزیز خود می دانند. اهانت به مقدسات اهل سنت، شرعا حرام است.

 وی بیان کرد: داعش، مسلمان کشی را باب کرده است و شیعه و سنی می گویند این روش اسلامی نیست.

 حجت الاسلام نواب افزود: ادیان فرقه اصلی و فرعی دارند، یهودیان، هزار نهله جدید، امروز دارند و هر روز فرقه درست می کنند.

 فراماسونری، روش سیاسی کسب قدرت است

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب به روش فراماسونری ها برای کسب قدرت اشاره کرد و گفت: فراماسونری، روش سیاسی کسب قدرت است. آن ها در اتاق های پشت پرده آموزش می بینند که چطور قدرت را در کشورهای مختلف به دست بیاورند.

 وی در پاسخ به این پرسش که آیا وهابیت، یک دین جداگانه ای دارد؟ بیان کرد: وهابیت، یک برداشت غلط از اسلام است، تفسیری که آن ها از توحید دارند، متفاوت از مسلمان هاست.

 حجت الاسلام نواب افزود: داعش جنگی را در سوریه و عراق راه انداخته و این به معنای این نیست که جهان اسلام در امنیت نیست؛ بلکه اکثر جهان اسلام در امنیت است. ۲۰۰ میلیون مسلمان در بنگلادش در آرامش زندگی می کنند. ۱۵۰ میلیون مسلمان در هند در آرامش زندگی می کنند.

 رییس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: دشمن، داعش را درست کرد، اما نمی دانست که روزی دامن خودش را می گیرد.

 مبلغ کم داریم، چند طلبه داریم که زبان خارجی بلد باشد؟

وی بیان کرد: ما مبلغ کم داریم. تعداد طلبه های تأثیرگذار خیلی کم هستند. ما چند طلبه داریم که مسلط به زبان انگلیسی باشند؟

 حجت الاسلام نواب در پاسخ به این پرسش که مذهب مردم فلسطین چیست؟ افزود: مردم فلسطین مسلمان هستند و با اهل بیت(ع) مشکلی ندارند.

 رییس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: اسم حَسنِین در مصر بسیار زیاد است. شهر قاهره، از شب تولد امام حسین(ع) چراغانی می شود تا شب تولد امام حسن(ع).

 وی به خطرات شیعه انگلیسی اشاره کرد و گفت: شیعه انگلیسی ۵۰۰ سال دارد پول خرج می کند. بهترین تعریف درباره شیعه انگلیسی را باید در فرمایشات رهبر معظم انقلاب جستجو کرد. ایشان به درست، واژه شیعه انگلیسی را به کار می برند. تمام صحبت های رهبر معظم انقلاب با دلیل و بر مبنای حق است.

 حجت الاسلام نواب در پاسخ به این پرسش که فرقه شیخیه چه فرقه ای هستند؟ افزود: آن ها اسلام را از شیخ می گیرند. به شیخ خیلی احترام می گذارند. آن ها از جهل افراد استفاده می کنند.

امام خمینی(ره) بزرگترین انقلاب اسلامی جهان را اداره کرد

 رییس دانشگاه ادیان و مذاهب خطاب به فعالان کانون های مساجد گفت: شما راهی جز راه امام خمینی(ره) ندارید. ایشان استاد مبارزه بود. ایشان از سال ۱۳۴۲ تا سال ۱۳۵۷ حکم بر ترور کسی امضا نکردند.

 حجت الاسلام نواب افزود: ما قاطعانه می گوییم که امام خمینی(ره)، بزرگترین انقلاب اسلامی جهان را اداره کرد. ایشان، شاه را به زیر کشیدند و حکومت را مستقر کردند و اجازه یک ترور را ندادند.

 رییس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: امام خمینی(ره)، شبانه روز کار می کردند، ایشان به علما نامه می نوشتند و با افکار عمومی کار می کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار