تاریخ انتشار :

میکائیل آلوارز

صحیفه سجادیه و رساله حقوق در قالب ترجمه های موضوعی به جوانان غربی معرفی شود

محقق و اندیشمند کشور اسپانیا با اشاره به اینکه صحیفه سجادیه، محتوایی زنده دارد، اجرای فرامین امام سجاد(ع) را نیاز جدی دنیای امروز دانست و خواستار ارائه مطالب صحیفه و رساله حقوق آن حضرت در قالب ترجمه های موضوعی به جوانان غربی شد.

   به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )«میکائیل آلوارز»(Mikail Alvarez Ruiz)، اندیشمند اسپانیایی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بندرعباس، مشکل جدی دنیای غرب را بحران معنویت ذکر و اظهار کرد: امروز متاسفانه کانون گرم خانواده در غرب بیشتر به یک میدان جنگ شبهات دارد و ارائه معارف رساله الحقوق امام سجاد(ع) در قالب های جذاب می تواند آرامش را به خانواده های غربی هدیه دهد.

 وی افزود: اگر کتاب های همچون «صحیفه سجادیه» و رساله الحقوق» را با زبان امروزی و با محوریت مسائل مبتلابه دنیای غرب ترجمه موضوعی کنیم، با استقبال گسترده جوانان غربی روبرو خواهد شد.

 مسئول مرکز شیعی بیعه الله سوییا در کشور اسپانیا، به شرایط دوران امامت سیدالساجدین(ع) اشاره و اظهار کرد: امام سجاد(ع) با توجه به خفقان موجود، از روش و قالب دعا برای احیای دین و هدایت امت به بهترین شکل ممکن بهره برداری کرد.

 وی با ذکر این نکته که زین العابدین(ع) یک مسئولیت الهی داشت و آن حفظ دین بود، تصریح کرد: آن حضرت با هنرنمایی تمام، این مسئولیت خطیر را به نحو احسن انجام داد و از این رو می توان گفت که این امام همام یک الگوی تمام عیار است.

 «میکائیل آلوارز» با اشاره به اینکه صحیفه سجادیه محتوایی زنده دارد، افزود: اجرای فرامین آن حضرت، نیاز جدی دنیای امروز است که اگر در قالب های جذاب به جوانان غربی عرضه شود وضعیت کنونی را تغییر خواهد داد.

 وی کنگره بین المللی امام سجاد(ع) به میزبانی استان هرمزگان را اقدامی تحسین برانگیز و آغازی برای معرفی فرهنگ سجادیه دانست و بر توجه عوامل اجرایی آن به معرفی آثار ارزشمند و نجات بخش سیدالساجدین(ع) در سطح بین المللی تاکید کرد.

 «میکائیل آلوارز» نویسنده و محقق مسلمان اهل «سویجا» در کشور اسپانیاست؛ او و دوستان مسلمانش، حسینیه‌ای به نام امام‌رضا(ع) در این کشور راه‌اندازی کرده‌اند.

 گفتنی است: کنگره بین المللی امام سجاد(علیه السلام) از شش سال پیش هرساله ٢۵ محرم، مصادف با سالروز شهادت زین العابدین با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی به میزبانی استان هرمزگان و به مرکزیت شهر بندرعباس برگزار می شود.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار