تاریخ انتشار :

بیرمنگام

بانک غذای بی‌خانمان‌ها در مسجدی در انگلیس افتتاح شد

هدف از این آشپزخانه کمک به بی‌خانمان‌ها در تعطیلات بود که در آن زمان بسیاری از موسسات خدمات اجتماعی بسته هستند. این آشپزخانه با موفقیت فوق العاده‌ای روبرو شد،

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )   یک موسسه خیریه اسلامی در بریتانیا با همکاری مسجد مرکزی بیرمنگام، اقدام به راه اندازی بانک غذای دائمی برای بی‌خانمان‌ها کرد و این بانک، ذخیره غذا در تمام طول سال فعالیت خواهد داشت.

کاظم چودری از برگزارکنندگان بانک غذایی و فعال اجتماعی در این باره گفت: بیرمنگام شهر فوق العاده‌ای است که از تنوع جمعیتی گسترده‌ای برخوردار می‌باشد و ما با کمک یکدیگر برای مبارزه با فقر متحد شده‌ایم. موسسه ما همیشه باز است و کمک کردن به مردم در زمانی که بیشترین نیاز وجود دارد کار ارزشمندی است.

آشپزخانه اطعام فقرا

ایده راه اندازی بانک غذایی پس از موفقیت گسترده آشپزخانه اطعام فقرا توسط مسجد مرکزی بیرمنگام در کریسمس سال گذشته جرقه زد. هدف از این آشپزخانه کمک به بی‌خانمان‌ها در تعطیلات بود که در آن زمان بسیاری از موسسات خدمات اجتماعی بسته هستند. این آشپزخانه با موفقیت فوق العاده‌ای روبرو شد، به طوری که در روز کریسمس توانست برای نزدیک به ۱۵۰ نفر غذای رایگان تهیه کند. راه اندازی این آشپزخانه به مدت ۱ هفته ۲ هزار یورو هزینه برداشته و گرداندن آن نیز به ۱۵ داوطلب نیاز داشت.  به این ترتیب اعضای مسجد به کمک بنیاد خیریه انزل بیگم توانستند مکانی دائمی برای آشپزخانه و بانک غذایی داشته باشند که در تمام روزهای سال فعالیت داشته باشد.

روز پنج شنبه بانک غذا و محصولات غذا رسما فعالیت خود را آغاز کرده و مراسم افتتاحیه با حضور شهردار انجام شد.

براساس آمارهای سال ۲۰۱۱، نزدیک به ۲٫۸ میلیون مسلمان در بریتانیا زندگی می‌کنند که این آمار نسبت به جمعیت این کشور بسیار قابل توجه بوده و هر روز نیز رو به افزایش است.

طبق نظرسنجی وبسایت خیریه بریتانیا، جاست گیوین، در سال ۲۰۱۳ مسلمانان ،بیشترین کمک کنندگان امور خیریه در انگلستان بوده‌اند.

IMG22432686

IMG22432634

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار