تاریخ انتشار :

نامه

نامه آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی به پاپ

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در نامه‌ای به رهبر کاتولیک‌های جهان مواضع وی در مبرا دانستن اسلام از خشونت را تحسین کردند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از خبرگزاری «حوزه» متن نامه حضرت آیت الله مکارم شیرازی به پاپ رهبر کاتولیک‌های جهان بدین شرح است:

نامه ایت الله مکارم به پاپ
عالی جناب پاپ فرانسیس
رهبر کاتولیک‌های جهان
با اهداء سلام و تحیت؛
از اینکه جناب عالی در مصاحبه خود طی سفر به لهستان، نسبت دادن خشونت و ترور را به اسلام بلکه به همه ادیان الهی مردود دانسته‌اید، بسیار خوش‌وقتم. موضع منطقی جناب ‌عالی در قبال دین اسلام و مبرا دانستن آن از اقدامات ضدانسانی گروه‌های تکفیری چون داعش (که در روزهای اخیر مجدداً اعلام شد)، شایسته تحسین است.
مسلماً اتخاذ مواضع روشن و قوی از سوی رهبران دینی بر ضدخشونت، مخصوصاً خشونت‌هایی که به اسم دین در هر کجای جهان انجام می‌شود، لازم و ضروری است.
اینجانب اقدام تروریستی و جنون‌آمیز عناصر تکفیری در یکی از کلیساهای فرانسه و قتل وحشیانه آن کشیش را قویاً محکوم کرده و همان‌گونه که در نامه قبلی خود به جناب‌عالی اعلام کرده‌ام، به صراحت می‌گویم: از نظر تمام علمای جهان اسلام و اکثریت قاطع مسلمانان، فرقه‌های تکفیری از دین اسلام خارج بوده و بزرگ‌ترین بلای جان بشریت امروز هستند. ما این خطر را سال‌هاست که فریاد می‌کنیم.
اصولاً اسلام براساس رحمت و محبت و همزیستی با همه مردم صلح‌طلب جهان استوار بوده و با خشونت و ترور بیگانه است. علمای اسلام خشونت را در هرجای دنیا برخلاف دستورات قرآن مجید می‌شمرند، خواه در کشورهای اسلامی باشد یا در کشورهای اروپایی و آمریکایی و همه را شدیداً محکوم می‌کنند.
ما طی دوسال گذشته دوبار در شهر مقدس قم، کنگره‌ای جهانی درباره انحراف و خطرات جریان‌های تکفیری برگزار کرده‌ایم و از علمای برجسته اسلامی هشتاد کشور جهان دعوت نمودیم که طی آن همگی به اتفاق، هرگونه تروریسم و خشونت و قتل انسان‌ها را مردود دانسته و خارج از دستورات اسلام شمردند و به آن اقلیت جاهل و بی‌رحم و خون‌ریز اخطار کردند که راه آن‌ها راه جهنم است!
مسلماً اگر حمایت بعضی از دولت‌های سلطه‌گر که به خاطر منافع مادی به گروه‌های تکفیری و تروریستی کمک می‌کنند نبود، آن‌ها تاکنون ریشه‌کن شده بودند.
همان‌گونه که جناب عالی تصریح کرده‌اید این خشونت‌ها مربوط به ادیان و مذاهب نیست بلکه منافع پست مادی و ثروت‌اندوزی نامشروع برخی قدرت‌های استکباری، سرچشمه آن هاست. اینک بحمد‌الله افکار عمومی جهان تا حد زیادی بیدار شده است و می‌توان امیدوار بود، این‌گونه کارها در دنیا پایان پذیرد.
در خاتمه از خداوند متعال برای جناب عالی توفیق در انجام رسالت خود یعنی گسترش اُخوت و برقراری صلح و معنویت در جهان مسئلت می‌نمایم.
قم- مرجع دینی
ناصر مکارم شیرازی

 

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار