تاریخ انتشار :

ماجرای مسلمان شدن کریستینا بیکر، خبرنگار مشهور آلمانی

نقطه عطف زندگی کریستینا، ملاقات او با بازیکن مسلمان پاکستانی کریکت، عمران خان بود که در سال ۱۹۹۲ در اوج زندگی حرفه ای کریستینا رخ داد. عمران خان، او را به پاکستان برد و کریستینا آنجا با سبک زندگی سرشار از معنویت و محبت مسلمانان از نزدیک آشنا شد

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  گروه ترجمه سایت رهیافتگان- مترجم معین قربانی/ کریستینا بیکر ۴۳ ساله، مجری سابق ام تیوی در لندن، کسی که زندگی آزاد غربی را رها کرده و به اسلام روی آورده است.
نقطه عطف زندگی کریستینا، ملاقات او با بازیکن مسلمان پاکستانی کریکت، عمران خان بود که در سال ۱۹۹۲ در اوج زندگی حرفه ای کریستینا رخ داد. عمران خان، او را به پاکستان برد و کریستینا آنجا با سبک زندگی سرشار از معنویت و محبت مسلمانان از نزدیک آشنا شد. کریستینا در این رابطه می گوید: گرچه رابطه ما دوام نداشت ولی من شروع به مطالعه درباره عقاید مسلمانان کردم و درنهایت مسلمان شدم. به خاطر شغلم، برای مصاحبه با خوانندگان موسیقی راک سفر می کردم و از هر نوع هوا و هوسی پیروی می کردم و اینجا بود که در درونم احساس پوچی می کردم. اما زمانی که اسلام به زندگی من هدف داد، من احساس اغنا و رضایت درونی پیدا کردم.

ba

در غرب، ما به خاطر مسائل پیش پا افتاده و کم اهمیت مانند نوع لباسی که می پوشیم در فشار و اضطراب هستیم، ولی در اسلام، مسلمان واقعی باید به اهداف والا که همان رضایت خداوند است، بیندیشد. این کاملترین تفاوت ارزشهای غربی با اسلام است. من در سبک زندگی قبلی، احساس پوچی می کردم و فهمیدم که اسلام نجات بخش زندگی انسان است. تبعیت از خدای واحد، زندگی انسان را پاکتر و خالصتر می کند و شما مجبور نیستید از هر هوا و هوس زودگذری پیروی کنید.
من در آلمان در یک خانواده پروتستان نه چندان مذهبی بزرگ شدم. قبلاً مشروبات الکلی مصرف می کردم و به مهمانی های مختلط می رفتم. اما الان فهمیدم که انسان برای اینکه زندگی پس از مرگ خوبی داشته باشد باید در این دنیا عمل صالح انجام دهد. ما، مسئول کارهای خودمان هستیم.
مسلمانان سفید پوست بیشتر از کسانی که مسلمان بوده اند تحت تبعیض قرار می گیرند، این موضوع برای کریستین بیکر اتفاق افتاده است. او می گوید در آلمان یک نوع اسلام هراسی وجود دارد. من زمانی که مسلمان شدم کارم را از دست دادم. یک سری حملات جرایدی علیه من بود با این زخم زبان که تمام مسلمانان از تروریست حمایت می کنند. به من بهتان زده شد. حالا مجری NBC اروپا هستم.
من خودم را یک مسلمان اروپایی می نامم که با شخص مسلمان متولد شده متفاوت است. به عنوان یک مسلمان اروپایی هر چیز را مورد پرسش و پاسخ قرار می دهم و کورکورانه نمی پذیرم.
آنچه که من عاشق آن هستم مهمان نوازی و صمیمیت جوامع مسلمان است. لندن بهترین مکان برای مسلمانان اروپایی است و اینجا فرهنگ فوق العاده اسلامی وجود دارد و من بسیار از این موضوع خوشحال هستم.

Capture

کریستن بیکر که یک کتاب از سفر معنوی خود تحت عنوان از ام تی وی به مکه نوشته است معتقد است نسل جدید مسلمانان مستقل و مدرن می توانند با همدیگر به جهان نشان دهند اسلام آن چیزی نیست که من با آن بزرگ شدم، اسلامی که ادعا می شود حقوق زنان را لگد کوب می کند.
او می گوید من زنانی را می شناسم که مسلمان متولد شده اند و سرخورده گشته اند و بر علیه اسلام شوریده اند. وقتی که عمیق تر فکر می کنید می بیند آنها بر علیه عقیده شان نشوریده اند بلکه بر علیه فرهنگشان برخواسته اند.
قوانینی مانند ازدواج با هم طبقه و عدم اهمیت تحصیل دختران و در نتیجه ازدواج زودتر و.. کدام یک از اینها در قران آمده است؟ هیچ یک.
بسیاری از جوانان مسلمان رویکرد معنوی و منطقی را دوباره کشف کرده اند، رویکردی که عاری از تعصبات فرهنگ های نسل قدیمی است؛ این که من چگونه می خواهم زندگی کنم و زیبایی اسلام واقعی را به جهانیان نشان دهم.

گروه مترجمین سایت رهیافتگان وابسته به انجمن شهید ادواردو آنیلی_مترجم معین قربانی

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار