تاریخ انتشار :

خلیل ساحوری

ماجرای مردی از کشور شیلی که مسلمان و شیعه شد

خلیل ساحوری به کمک خدا، حدود ۲۰ نفر، از جمله مادر و برادر کوچکش، را مسلمان کرده اند

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) در یک خانواده چهار نفره زندگی میکرد و فقط یک برادر کوچکتر از خود داشت. خانواده خلیل یک خانواده مسیحی مذهبی بودند. او از ده سالگی شروع به خواندن کتاب مقدس مسیحیان و شناخت خدا میکند اما در بحث خداشناسی دچار سردرگمی میشود و به همین دلیل شروع به بررسی بقیه ادیان میکند اما باز هم به نتیجه نمیرسد و در ناامیدی کامل، حدود چهار سال اعتقادش به خدا ضعیف میشود و به فرقه های فلسفی روی می آورد.
در سن ۱۸ سالگی یکی از دوستانش خواب میبیند که او در اتاقی پر از دود است و دچار تنگی نفس شده، مسیر دود او را به سمت یک کتاب در کتابخانه راهنمایی میکرده که آن کتاب گلستان سعدی بود.
به توصیه دوستش، شروع به خواندن کتاب گلستان سعدی می کند و با کلماتی چون قرآن و احادیث و … آشنا میشود.
پس از آن درباره اسلام تحقیق میکند و یک نسخه قرآن به زبان اسپانیایی را از یکی از دوستانش گرفته و حدود یک سال آن را دقیق و عمیق مطالعه میکند و از دیدن سوره های مریم و یوسف در کتاب مسلمانان تعجب میکند و نهایتا در سن ۲۱ سالگی مسلمان میشود.
او در شیلی رشته علوم سیاسی خوانده است و روزنامه نگار و تحلیلگر بوده و به دلیل داشتن روحیه تحلیلگرانه، به دنبال کشوری اسلامی میگردد که با ظلم های جهان مبارزه کند و جایی جز ایران را نمی یابد.

photo_2016-07-30_19-36-36
با سفارت ایران تماس میگیرد و آن ها به او چند جلد کتاب و چند مجله ساده میدهند. متاسفانه در شیلی مبلغی برای اسلام و تشیع وجود نداشته و او تصمیم میگیرد که خود به ایران بیاید، علوم اسلامی را آموخته و به هموطنانش آموزش دهد. در سن ۳۰ سالگی به ایران آمد و تا الان که ۴۰ سال دارد همچنان در ایران به تحصیل مشغولند و مترجم کتاب های اسپانیایی و اخبار جامعه تشیع هستند.
خلیل ساحوری به کمک خدا، حدود ۲۰ نفر، از جمله مادر و برادر کوچکش، را مسلمان کرده اند.

گروه تحقیقات سایت رهیافته وابسته به انجمن ادواردو آنیلی- مریم مهبودی – برنامه عقیق

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار