تاریخ انتشار :

امام جماعت مسجد سدار رپیدز از ایالت آیوا

ازقدیمی ترین مسجد مسلمانان آمریکا چه میدانیم؟

   مسلمانان آمریکا در سال ۱۹۳۴ دست به کار ساختن مسجد بردند و به این ترتیب قدیمی‌ترین مسجد ایالات متحده آمریکا در ناحیه مسکونی سدار رپیدز ساخته شد.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)  به نقل از دیلی میل، به گفته حسن سلیم، امام جماعت مسجد سدار رپیدز از ایالت آیوا در آمریکا، اظهارات بی‌سر و ته و توهین‌آمیز کاندیداهای ریاست جمهوری جمهوری خواه مانند دونالد ترامپ درباره مسلمانان، که به هدف جنجال آفرینی انجام می‌شود، او و دیگر مسلمانان را به قدری خسته کرده که ترجیح می‌دهند در این بحبوحه  به عبادت و خواندن نماز پناه ببرند.

حسن سلیم که در مصر به دنیا آمده، در سال ۲۰۱۲ به آیوا مهاجرت کرده و منصب ریاست یکی از قدیمی‌ترین مراکز اسلامی آمریکا را به عهده دارد.

سلیم در این خصوص گفت: کار را به جایی رسانده‌اند که دیگر از دفاع کردن از اعتقاداتمان خسته شده‌ام و دوست دارم در عوض به آداب مذهبی بپردازم. دوست دارم به میان مردم بروم و درباره ماهیت حقیقی دین اسلام برایشان سخنرانی کنم، کاری که همیشه می‌کرده‌ام.

امام طه تاویل، که ریاست قدیمی‌ترین مسجد آمریکا را به عهده دارد درباره ماهیت اسلام‌هراسی می‌گوید: به یاد دارم چند روز پیش  ۲۵ تن از موتورسواران خشمگین در خارج از مسجد تجمع یافته بودند و مشخص نبود چه خواسته‌ای دارند. من آن‌ها را به داخل مسجد دعوت کردم و آن‌ها زمانی که برمی‌گشتند دیدگاه کاملا متفاوتی از اسلام و مسلمانان پیدا کرده‌ بودند. مثلا می‌گفتند: ما نمی‌دانستیم که شما به حضرت عیسی(ع) هم اعتقاد دارید!

تاریخچه قدیمی‌ترین مسجد آمریکا

در کلاس‌های درسی مرکز اسلامی آیوا دروس عربی، قرآن و مطالعات اسلامی به دانش‌آموزان آموخته می‌شود. بعضی خانواده‌های مسلمان نسل‌ها در این ناحیه زندگی می‌کرده و سایرین نیز از پناهندگان و مهاجران کشورهایی چون افغانستان، مراکش، پاکستان، آفریقای جنوبی و سوریه هستند. اولین گروه مسلمانان در سال ۱۸۸۰ از کشور‌های سوریه و لبنان به آیوا آمده‌اند. و در سال ۱۹۳۴ دست به کار ساختن مسجد بردند و به این ترتیب قدیمی‌ترین مسجد ایالات متحده آمریکا در ناحیه مسکونی سدار رپیدز ساخته شد. از سال ۱۹۷۱ به بعد برگزاری نماز‌های جماعت در مرکز اسلامی بزرگتری برگزار می‌شود و ساختمان اصلی مسجد به صورت نمادی فرهنگی و تاریخی برای مسلمانان ایالات متحده درآمده و تبدیل به بخشی از تاریخ مذهبی آمریکا شده است.

منبع:حوزه-عقیق

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار