تاریخ انتشار :

جوان ایرانی الاصل سوئدی که با قرآن زندگی اش تغییر کرد

سراغ کشیش ها میرفتم با آنها درمورد دین مسیحیت زیرکانه بحث میکردم و سوالاتی از انها میپرسییدم که جوابی برایشان نداشتند. متاسفانه باغرور و تمسخر با دین دارها برخورد میکردم

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)  پیام از شهر اوپسانای سوئد که در سن ۱۹سالگی به دین اسلام تشرف میابد. پدر ومادر پیام ایرانی الاصل می باشند که سالهاست در سوئد زندگی میکنند.

222111

پیام در مورد مسلمان شدن خود اینچنین میگوید:

در ۱۸سالگی باادیان دشمن بودم. بر این عقیده بودم که دین انسان را در این عصر پیشرفته عقب نگه میدارد و کلا نسبت به همه ادیان دید بدی داشتم. درواقع مبلغ بی دینی و لاییک بودم، به سراغ کشیش ها میرفتم با آنها درمورد دین مسیحیت زیرکانه بحث میکردم و سوالاتی از انها میپرسییدم که جوابی برایشان نداشتند. متاسفانه باغرور و تمسخر با دین دارها برخورد میکردم. برادر بزرگتر من مسلمان شده بود و من باعقیده ای که در خود داشتم می خواستم او را از دین اسلام باز بدارم و با او زیاد بحث می کردم. تا اینکه برادرم کتاب قران (ترجمه انگلیسی) به من داد و گفت از روی این کتاب بخوان و بعد بیا با من بحث کن.

اوایل قرآن برایم سنگین و خسته کننده بود تا این که به اواسط قران به ایات محکم و شگفت انگیزی برخوردم که علم برای انها هنوز جوابی ندارد. تمام شبهاتی که در مورد دین و خدا برای من تا سن ۱۹سالگی برایم بوجود آمده بود در قران برای آنها پاسخ مناسبی پیدا می کردم گویی صاحب این کتاب ذهن من را خوانده است!
هر چه به اواخر قرآن و جزء ۳۰ می رسیدم بوجود خدا و بهشت و جهنم مطمئن تر میشدم وقتی آیات پایانی قران را میخواندم ترس عجیبی در خود احساس کردم و باخود گفتم این نمونه کامل یک مغزشویی است. کتاب را بستم و دیگه نخواندم.

221112

بعد دوهفته احساس افسردگی و خلأ به سراغم امد و پرسشهای زیادی که در مغزم بوجود امده بود. در نهایت تصمیم به مسلمان شدن گرفتم چون فطرت من به آن نیاز داشت. بعد از مسلمان شدنم بدلیل مخالفت پدرم درمورد سفر به ایران هفت سال در سوئد ماندم تااینکه بعد از رضایت ایشان به ایران سفر کردم و نزدیک ۴سال در ایران زندگی می کنم و به تحصیلات حوزوی مشغول هستم. از شخصیت های جهان اسلام به حضرت ایت الله خامنه ای علاقه زیادی دارم و ایشان را الگوی خود در زندگی میدانم.

گروه تحقیقات سایت رهیافته – منیره موسی زاده -برنامه عقیق

 

333662

 

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار