تاریخ انتشار :

با تشکیل یک گروه شعر رقم خورد؛

تلاش دختران مسلمان آمریکایی برای گسترش پیام مسلمانان

گروه شعر «دختران مسلمان تغییر ایجاد می‌کنند» که متشکل از چهار دختر مسلمان دبیرستانی از ایالت ورمونت امریکا است با نوشتن شعرهایی قدرتمند سعی در گسترش پیام مسلمانان دارد.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)  گروه شعر «دختران مسلمان تغییر ایجاد می‌کنند» متشکل از چهار دختر دبیرستانی از ایالت ورمونت امریکا، با نوشتن شعرهایی قدرتمند سعی در گسترش پیام مسلمانان و بیان احساسات آنها دارد.

اشعار این دختران نوجوان درباره موضوعاتی چون مسلمان بودن در امریکا، رؤیاهای خام مهاجرت کنندگان به امریکا، ذهنیت‌های نادرست ایجاد شده نسبت به مسلمانان و سایر مسائل زندگیشان است.

گروه «دختران مسلمان تغییر ایجاد می‌کنند» که پنج ماه پیش تشکیل شده این هفته قرار است در مسابقات بین‌المللی شعر جوانان «صداهای شجاع» در شهر واشنگتن شرکت کند. این گروه شعر، پیش از این برنده مسابقات گزینشی در ایالت ورمونت شد تا مجوز حضور در مسابقات نهایی واشنگتن را به دست آورد.

کایرین وقار ۱۶ ساله که یکی از اعضای این گروه است می‌گوید: «ما درباره چیزهایی شعر می‌گوییم که دیگر نمی‌توانیم در دلمان نگه داریم، به همین خاطر اشعار ما در مورد مسائلی است که بیش از هر چیزی برای ما اهمیت دارند.»

لنا گیناوی ۱۵ ساله عضو دیگر گروه تأکید می‌کند که می‌خواهد مردم بدانند که تروریسم هیچ ارتباطی با اسلام ندارد و اسلام دین صلح است.

برپایه این گزارش به نقل از kqed.org انجمن «پروژه نویسندگان جوان» درجمع‌آوری هزینه سفر این گروه به واشنگتن به آنها کمک کرده است. سارا گلیچ از دست اندرکاران این انجمن با تحسین کار این دختران محجبه می‌گوید: « اشعار آنها دارای پیام‌های قدرتمندی است و شعرخوانی آنها بسیار قوی و تأثیرگذار است. به علاوه آنها حاضرند درباره موضوعات اشعارشان به بحث و گفتگو بپردازند و به سؤالات مردم پاسخ دهند. آنها از اشعارشان به عنوان جایگاهی برای گسترش خوبی و ایجاد تغییر استفاده می‌کنند.»

حوا آدم دیگر نوجوان عضو این گروه که ایده اولیه تشکیل گروه از او بوده است می‌گوید: «بزرگ شدن به عنوان یک سیاهپوست در مدرسه‌ای که بیشترشان سفید پوست بودند برایم چالش بزرگی بود، گاهی حس می‌کردم دیگر دانش‌آموزان مسخره‌ام می‌کنند. همچنین من تنها کسی بودم که آن موقع در آن مدرسه‌ حجاب می‌پوشیدم. برای من این گروه شعر راهی برای بیان حرف‌هایم و ایجاد ارتباط با دیگران است. بسیاری از مردم که اشعار ما را می‌شنوند پیش ما می‌آیند و می‌گویند من چیزی که در این شعرها می‌گویید را کاملا می‌فهمم، آنها به داستان زندگی من هم خیلی شبیه‌اند.»

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار