تاریخ انتشار :

بازیگر طنز

نادر سلیمانی ؛ بدون توکل به خدا خودکشی کرده بودم

این گونه جملات آدم را نابود می‌کند برعکس اگر همان آدم‌ بگوید: «توکلت به خدا باشد ان شاء الله درست می‌شود، روی کمک من هم حساب کن» روحیه آدم کاملا عوض می‌شود و چنان قدرتی پیدا می‌کنی که می‌توانی از پس هر مشکلی بر بیایی.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)  نادر سلیمانی:من وقتی با سختی روبه‌رو می‌شوم فقط به خدا توکل می‌کنم و می‌گویم هر چه را خدا بدهد، هر وقت صلاح بداند آن را از ما می‌گیرد. اگر وابستگی به داشته‌هایمان زیاد باشد، وقتی آن را از دست بدهیم، افسرده می‌شویم. یکی از راه‌های رهایی از ناامیدی، عدم وابستگی است بخصوص به مادیات. من تجربه زندگی در جنگ را داشته‌‌ام و خیلی چیزها را از دست داده‌ام شاید به همین دلیل است که یاد گرفته‌ام به هیچ چیز وابسته نشوم. به خدا و تقدیر ایمان دارم و می‌دانم خدا برای بنده‌اش بد نمی‌خواهد.

یعنی ایمانتان تا این حد قوی است؟

شک نکنید که اگر چنین نبود تا الان بیشتر از ۶۰۰۰ بار خودکشی کرده بودم اما همیشه خواست خدا را بر خواسته خودم مقدم می‌دانم. آرمانگرا نیستم اما بشدت معتقدم اگر اتفاق بدی برای ما رخ می‌دهد حتما خیریتی در آن هست که ما از آن آگاه نیستیم. همین دیدگاه باعث شده که همیشه امیدوار زندگی کنم. الان که با شما صحبت می‌کنم هزار و یک مشکل دارم، اما نگاهم مثبت است. هیچ وقت لحظات حال خوب را از دست نمی‌دهم به خاطر آینده‌ای که نمی‌دانم قرار است چه اتفاقی بیفتد. ناامیدی و ترس از آینده در جامعه ما زیاد شده که به نظرم یکی از دلایل آن بیکاری و فشار مالی زیادی است که مردم را تحت فشار گذاشته است. شاید مردم فکر کنند که بازیگران مشکل مالی ندارند اما واقعیت این است که یکی، دو سالی است که بیکاری به حرفه ما هم رسیده و زندگی ما را هم دچار فراز و نشیب زیادی کرده است. اما قرار نیست به همین سادگی از زندگی ناامید شویم.

امیدوار زندگی کردن به حامی نیاز دارد، مسلما مطمئن‌ترین تکیه‌گاه همه آدم‌ها خداست اما اطرافیان و بخصوص خانواده هم در امیدوار کردن شخص تاثیر زیادی دارند.

همه آدم‌ها به حمایت عاطفی نیازمندند. وقتی حامی عاطفی داشته باشی برای برآورده کردن نیاز‌های خودت و خانواده‌ات هر کاری که لازم باشد، انجام می‌دهی. در دوره‌ای که من در تلویزیون و سینما بیکار بودم، به کارگری هم تن دادم چون آن را عار نمی‌دانم. وقتی نگاهت این باشد، خدا هم بهت کمک می‌کند و به پولت برکت می‌دهد، اما وای از روزی که در چنین شرایطی یک آدم منفی پیدا شود و بهت بگوید: «ای وای تو چه بودی و چه شدی!».

این گونه جملات آدم را نابود می‌کند برعکس اگر همان آدم‌ بگوید: «توکلت به خدا باشد ان شاء الله درست می‌شود، روی کمک من هم حساب کن» روحیه آدم کاملا عوض می‌شود و چنان قدرتی پیدا می‌کنی که می‌توانی از پس هر مشکلی بر بیایی.

منبع:سایت تیتر یک

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار