تاریخ انتشار :

تازه‌مسلمانان :

ماجرای مسلمان شدن و شهادت کنت لوکا گائتانی لاواتلی

قدیری ابیانه می گوید در ملاقاتی در هتل آزادی تهران با او داشتم به این نتیجه رسیدم که او در کلیات اسلام مشکلی ندارد، اما عاملی باعث می‌شود که از پذیرش اسلام امتناع کند. با شناختی که از تبلیغات ایتالیا در مورد اسلام و حجاب و وضعیت زن در اسلام داشتم، متوجه شدم مشکل او فلسفه حجاب در اسلام است

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به مناسبت سالگرد شهادت کنت لوکا گائتانی لاواتلی اشراف زاده تازه مسلمان ایتالیایی ماجرای اسلام آوردن وی را که پدرش به سلطان شراب ایتاللیا معروف بود  را با هم مرور می کنیم انجمن شهید ادواردو آنیلی  که سایت رهیافتگان متعلق به آن است مفتخر است که تنها مجموعه‌ای است که افتخار زنده نگاه داشتن این شهید مظلوم را بر عهده دارد.

باشد که خداوند متعال اعمال ما را خالص نماید .کنت لوکا گائتانی لاواتلی از زمان کودکی از دوستان ادواردو بود. وی در سال ۱۹۸۸ به همراه ادواردو آنیلی به ایران آمد. در این سفر ادواردو به “قدیری ابیانه” گفت که با لوکا در مورد اسلام صحبت کرده و او را تا مرز اسلام آورده است اما نتوانسته است او را مسلمان کند اما بر این باور بود که یک هل برای اسلام آوردن او کافی بود و از قدیری می خواهد که با لوکا صحبت کند. قدیری ابیانه نیز به مدت حدود دو ساعت با لوکا در هتل آزادی (اوین) به تنهایی صحبت می کند. جلسه ای که منجر به اسلام آوردن وی و پذیرش تشیع می شود.

سپس به اتفاق هم به منزل حضرت آیت الله سید علی گلپایگانی واقع در یوسف آباد می روند و آنجا مراسم تشرف لوکا به تشیع برگزار می گردد. لوکا ناچار بود بین ثروت و عقیده یکی را انتخاب کند و او نیز مثل ادواردو، عقیده را برگزیده بود.

دیگر رهیافتگان ایتالیایی را اینجا ببینید

Edoardo&Luca Gaetan

دکتر قدیری ابیانه می گوید در ملاقاتی در هتل آزادی تهران با او داشتم به این نتیجه رسیدم که او در کلیات اسلام مشکلی ندارد، اما عاملی باعث می‌شود که از پذیرش اسلام امتناع کند. با شناختی که از تبلیغات ایتالیا در مورد اسلام و حجاب و وضعیت زن در اسلام داشتم، متوجه شدم مشکل او فلسفه حجاب در اسلام است. وی افزود: لذا در این مورد با او صحبت کرده و فلسفه حجاب در اسلام و قوانین در مورد زن را تشریح کردم. این مسئله برای لوکا که از خانواده‌ای بود که از طریق مشروبات الکلی به ثروت افسانه‌ای دست یافته بود، بسیار جذاب بود و بلافاصله مسلمان و شیعه شد.

قدیری ابیانه در ملاقاتی در هتل آزادی تهران با او صحبت نشست و در پایان همان جلسه لوکا به تشیع گروید. اما قرار شد اسلام آوردن خود را پنهان نماید تا آسیبی به او نرسد.

وی از بیم فشارها و تهدیدات صهیونیستها اسلام آوردن خویش را پنهان نمود، زیرا با تجربه شهید ادواردو آشنا شده بود.

در حالی که شهید ادواردو با لوکا دوست بوده، جلاسیو برادر لوکا با لاپو الکان پسر خواهر یهودی زاده ادواردو که با شهادت ادواردو به جانشینی پدر ادواردو برگزیده شد دوست بوده و در فسادهای او مشارکت داشته است.

ادواردو را به شهادت رسانده و حسد او را در زیر پلی قرار داده و خودکشی وانمود کردند، و همین طریق برای قتل لوکا به کار گرفته شده است.

در حالی که پلکان مسیر رفتن به زیر پل به خون لوکا آغشته بوده جسد او در زیر پل پیدا شده و علیرغم برداشت های اولیه در مورد قتل او دست هایی تلاش می کنند آن را خود کشی جلوه دهند.

شباهت قتل هر دو نفر (ادواردو و لوکا) نشان می دهد که قتل توسط یک گروه انجام شده است با این تفاوت که لوکا از نظر جسمانی قوی تر از ادواردو بوده و مقاومت هایی از خود نشان داده است و زخم هایی بر بدن او مشاهده گردیده است که پلیس در صدد نسبت دادن آن به زخم های هنگام پرت شدن از پل است حال آنکه اگر او خود را از پل پرت کرده بود نباید مسیر راه پله به خون او آغشته باشد.

برخی منابع سعی می کنند با گمانه پردازی قتل او را به معتادینی که ممکن است در محل تردد داشته بند نسبت دهند و یا او را نیز به اعتیاد مواد مخدر متهم نمایند!

اینک نباید اجازه داد که قتل او را به عنوان خودکشی جلوه دهند و باید بررسی های لازم در این ارتباط به عمل آید .

قدیری ابیانه قبلا در سفری به رم به منزل او رفته بود. در آن زمان او با زنی که در تلویزیون ایتالیا مشغول به کار بود زندگی می کرد. مطبوعات ایتالیا نوشتند در زمان مرگ او با یک پرنسس ایتالیایی از خانواده اشراف بدون اینکه در کلیسا ازدواج کرده باشد زندگی می کرد.

بنابر نوشته روزنامه ایل جورناله به نقل از شاهد، لوکا که به شغل فیلمبرداری سینما را برای خود برگزیده بود، به صورت آشفته ای ساعت ۲ نیمه شب ۱۳ فروردین دوم آپریل ۲۰۰۷ در حالی که عصبی و پریشان بود از منزل خارج شده و سپس جسدش در زیر پل گاریبالدی Garibaldi در حاشیه رودخانه تراستوره Trastevere در رم یافت می شود.

یادبود شهید کنت لوکا

لوکا سومین برادر این خانواده است که با مرگ مرموز روبرو می شود و تنها برادر زنده او نیز به تولید مشروبات الکلی  مشغول است. باید بررسی شود که آیا جلاسیو همسر و فرزندانی یهودی دارد یا نه؟!

یکی از تاکتیک های صهیونیستها برای تمرکز ثروت ازدواج با افراد بسیار ثروتمند است تا از این طریق ثروت به فرزندان یهودی زاده برسد. اما توطئه در اینجا ختم نمی شود. بلکه مرگ و میر در خانواده ای که یکی از آنها با زنی یهودی ازدواج کرده است شروع می شود به نحوی که سهم ارث وارثین یهودی افزایش یابد.

بلایی که بر سر خانواده ادواردو نازل شد و ظاهرا خانواده گائتانی نیز احتمالا دچار آن شده است.

دکتر قدیری ابیانه در باره شهادت لوکا می گوید : شباهت قتل هر دو نفر (ادواردو و لوکا) نشان می‌دهد که قتل توسط یک گروه انجام شده است، با این تفاوت که لوکا از نظر جسمانی قوی‌تر از ادواردو بوده و مقاومت‌هایی از خود نشان داده است و زخم‌هایی بر بدن او مشاهده گردیده است که پلیس در صدد نسبت دادن آن به زخم‌های هنگام پرت شدن از پل است، حال آنکه اگر او خود را از پل پرت کرده بود، نباید مسیر راه پله به خون او آغشته باشد.

لازم به ذکر است که دکتر قدیری ابیانه در” سی دی” ای تحت عنوان ” ادواردو و موضوع زن و حجاب در اسلام و غرب” شرح مسلمان شده لوکا را بدون ذکر نام او تشریح کرده است.

تکمیلی

لوکا به سبک پدربزرگ کاوشگر خود، ریموند فرانکتّی، زندگی می‌گذراند و به تقلید از او مدّتها در آفریقا زندگی می‌کرد (حتّی در اواخر به زبان آفریقایی سواحیلی صحبت می‌کرد) و در خاورمیانه گزارش خبری می‌ساخت. همچنین از جنگ در کوزوو و در سالهای دهه‌ی ۷۰ از افغانستان که با نیروهای روس در جنگ بودند خبر گرفت. [در افغانستان] با احمد شاه مسعود، آشنا شد و برای اولین بار با او مصاحبه کرد.

لوکا دوست بسیار نزدیک ادواردو آنیلی، پسر «جنابِ وکیل»، بود و آنها با هم سفرهای بسیاری داشتند. برادرش، گلاسیو، میگوید: «مثل برادر بودند، ادواردو پدر خوانده ریموند، پسر اول لوکا، بود و به نظر می‌آید که سرنوشتشان نیز آنها را به هم متصل کرد(!)».

او به عنوان فیلمبردار در تلویزیون ملّی ایتالیا (RAI) با جُوانّی مینولی (Giovanni Minoli) در برنامه پرونده (Dossier) و همچنین با چند شبکه خصوصی کار می‌کرد.[۱]

 

مراسم تشییع جنازه او در کلیسای سانتا ماریا در تراستِوِره برگزار شد که در آن مراسم مادرش، برادرش گلاسیو، همسرش مارینا ویندیش گراتز، پسرانش ریموند و روجِرو و دخترش سامبا حاضر بودند.[۲] همچنین آلن الکان، شوهر خواهر ادواردو آنیلی (که قتل ادواردو به او منسوب است) در مراسم لوکا حضور یافت.

[۱] www.tricolore-italia.com/…/ Tricolore-agenzia-stampa-n1720-050407.pdf

[۲] http://ricerca.repubblica.it/ /archivio repubblica /repubblica/2007/04/06/ai-funerali-di-gaetani-nobili-volti-del.html

 تکمیلی

منابع فوق از سایتهای مذبور مانند دیگر سایتهایی که در مورد لوکا بودند به شکل عجیبی در روز شهادت لوکا حذف شدند- حتی صفحه ویکی پدیای لوکا قبل از شهادتش به طور کلی حذق شد- صفحه پی دی اف زیر از یکی از سایتهای حذف شده است

Luca

اشتراک گذاری :


  1. باران گفت:

    خدا با امام حسین محشورشون کنه… کاش ما هم مثل اونا اسلام و تشیع رو میفهمیدیم….
    من واقعا عاشق اونام …
    خیلی نامرد بودن کسایی که با اونا این کارو کردن…
    مخصوصا بابای ادواردو…

  2. م.و گفت:

    باسلام
    خوشابه حال آنهاکاش برای ماکه داریم برعکس اونهامیشیم دعا کنن .
    خداعاقبت همه ماروختم به خیرکند.

  3. رضا گفت:

    سالگردشهادت مظلومانه وغریبا شهید ادواردو مهدی انیلی را تسلیت میگویم .وگرامی میدارم یاد شهید مهدی .ودوست شهیدش لوکا را.هرجابوی ثروت وپول هست دست خباثت یهودوصهیونیستهای ملعون در کاراست .لعنت خدا بر قاتلین شهیدان ادواردو ولوکا باد

  4. و ن گفت:

    کنکاش ارزش شفاعت این عزیزان رو داشته باشیم
    به امید یاریشان در قیامت

  5. ندا گفت:

    این قوم یهود خیلی مال پرست و جان دوست هستند خداوند از طریق همین مال و حب نفس، نابودشان خواهد کرد. طوری که نفهمند از کجا و چطور خورده اند.
    تعجیل در امر فرج مولانا مهدی صلوات

  6. ایمان گفت:

    خوش به حالشون…. اللَّهُمَّ احشرنا مع النبیین والصدّیقین والشهداء والصالحین.

  7. س، دلبر گفت:

    خدابیامرزدشون… من داستان ادواردورومیدونستم اماکنت لوکارونه! قرین دریای رحمت باشن.. هرچندکه شهدازنده ان ونزدخداروزی میگیرند….. ازشهادت ادواردو۲۰سال میگذره وچیزی ازآنیلی هانموده، فقط خواهرش مونده که اونم کلاه سرش گذاشتن ومقدارناچیزی ارث بهش رسید، جانشین ادواردوخواهرزاده یهودیش به خاطرمصرف بیش ازحدموادمخدربخشی ازتوان ذهنیشوازدست داده، تویک سایتی خوندم، به هرحال اون اموال حق ادواروبوده وخیری برای صاحبانش نخواهدکرد،،،،

  8. سما گفت:

    خدابیامرزدشون… من داستان ادواردورومیدونستم اماکنت لوکارونه! قرین دریای رحمت باشن.. هرچندکه شهدازنده ان ونزدخداروزی میگیرند….. ازشهادت ادواردو۲۰سال میگذره وچیزی ازآنیلی هانموده، فقط خواهرش مونده که اونم کلاه سرش گذاشتن ومقدارناچیزی ارث بهش رسید، جانشین ادواردوخواهرزاده یهودیش به خاطرمصرف بیش ازحدموادمخدربخشی ازتوان ذهنیشوازدست داده، تویک سایتی خوندم، به هرحال اون اموال حق ادواروبوده وخیری برای صاحبانش نخواهدکرد،،،،

  9. ناشناس گفت:

    مظلومیتشون عمیقا دل آدم رو میسوزونه…
    خدا لعنت کنه صهیونیست‌ها رو و انشاءالله
    این شهدایِ عزیز ما رو هم شفاعت کنن 🙂

  10. Rayehe گفت:

    مظلومیتشون عمیقا دل آدم رو میسوزونه…
    خدا لعنت کنه صهیونیست‌ها رو و انشاءالله
    این شهدایِ عزیز ما رو هم شفاعت کنن 🙂

  11. Seyed گفت:

    مانند شهدای صدر اسلام بر سر عقیده جان باختن
    شهادت گوارای وجودشون

  12. ناشناس گفت:

    روح این مرد بزرگ شاد،امیدوارم در آینده ای نزدیک شاهد رجعتشون در سپاه حضرت حجت باشیم

آخرین اخبار