تاریخ انتشار :

فرانسوا حسین

به خاطر امام حسین(علیه السلام) نام فامیلم را عوض کردم

من در ابتدا قرآن را خواندم. بعد هم ترجمه کل قرآن را به زبان فرانسه خواندم و از این همه مهربانی و احترام که در آن بود متعجب شده و مصمم به اسلام آوردن شدم.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )،  « فرانسوا حسین» سرآشپز حرفه ای فرانسوی الاصل و داور مسابقه تلویزیونی «دست پخت» درباره جایگاه مسجد و ارتباطش با این مکان مقدس و همچنین غبارروبی مساجد گفت: درابتدا باید توضیح بدهم که من دینم را تغییر نداده ام بلکه تا پیش از اسلام آوردن اصلا دینی نداشته ام اما الان نه تنها مسلمان شده ام بلکه یک مسلمان شیعه هستم.

گفتگوی کامل و جامع فرانسوا حسین با سایت رهیافتگان را اینجا بخوانید

فرانسوا حسین در مورد نحوه مسلمان شدنش که به توصیه همسر ایرانی خود اتفاق افتاده گفت: همسر ایرانی ام به من گفت که در صورت تمایل به زندگی با یکدیگر بر اساس قوانین اسلام و کشور باید اسلام بیاورم. من در ابتدا متعجب بودم ولی قبول کردم که این کار را انجام دهم اما به من گفتند که باید با یک روحانی مشورت کنم که در امامزاده صالح می توانم او را ببینم. آن روحانی بعد از مصاحبه با من گفت که بدون تفکر و مطالعه این کار امکان پذیر نیست و من در ابتدا باید قرآن را بخوانم. بعد من هم ترجمه کل قرآن را به زبان فرانسه خواندم و از این همه مهربانی و احترام که در آن بود متعجب شده و مصمم به اسلام آوردن شدم.

وی افزود: من سه سال پیش اسلام آوردم و امام حسین(ع) برایم از اهمیت ویژه ای برخوردار است که حتی نام فامیل خود را هم حسین انتخاب کرده ام. در پاسخ به برخی دوستانم که با تعجب و تردید در مورد مسلمان شدنم می پرسند می گویم که ما حضرت علی (ع)، امام رضا(ع) و امام حسین را داریم و این نه تنها انتخاب من بود بلکه بهترین انتخابم بوده است. همانطور که مشاهده می کنید نام خانوادگی جدید من یک نام دینی است و خیلی به آن افتخار می کنم.

فرانسوا حسین تصریح کرد: تا قبل از اینکه در این برنامه پر مشغله درگیر کار شوم هر جمعه به تجریش و امامزاده صالح می رفتم و الان هم هر هفته فرصت داشته باشم این کار را می کنم به نیایش می پردازم.

این مسلمان فرانسوی الاصل در پاسخ به اینکه آیا تا به حال در نظافت مسجد مشارکت داشته و خاطره ای از آن داشته یا خیر گفت: بله این کار را کرده ام و به خاطر دارم که روزی در سال های گذشته در امامزاده صالح به همراه چند نفر دیگر حضور داشتم به این کار پرداختیم که ناگهان در بین ما فردی آغاز به گریه کردن کرد و من در ابتدا متعجب بودم از این حالت اما کم کم همه ما هم به طور ناگهانی به گریه افتادیم و حسی غیر قابل وصف و فوق العاده به من دست داد که بعد از آن هم همیشه در در هنگام حضورم در این مکان به همین وضعیت می رسم و به هنگام نیایش گریه می کنم در حالیکه این با گذشته کاملا مختلف است.

وی در پاسخ به اینکه وقتی می شنوید که در دنیای امروز افرادی همچون اعضای داعش اقدام به تخریب مساجد و کلیساها می کنند، چه نظری دارند گفت: این کار کاملا احمقانه و برای نسل جدید و آیندگان بسیار خطرناک است.

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار