تاریخ انتشار :

گرایش به اسلام

راز گرایش غیر مسلمانان به اسلام

بسیاری از نامسلمانان احساس می‌کنند که این زندگی و استمرار آن هیچگونه هدفی در بر ندارد. این در حالی است که اسباب راحتی و رفاهیت و انواع لذت‌ها و آزادی‌های بی قید و بندی در میانشان به وفور دیده می‌شود

چه چیزی غیر مسلمانان را وا می‌دارد تا به اسلام رو بیاورند؟

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )،  به همین سادگی؛ او به وجدانش رجوع می‌کند؛ می‌بیند که به دنبال صیادی است که او را شکار کرده و خواب را از چشمانش ربوده است؛ می‌خواهد او را به نرمی بگیرد و به جای دوری بیندازد تا روانش آرام گیرد و روحش پاک و سرشار از محبت خالق گردد. این هنگام است که گویا بعد از سختی جانکاه، گمشده‌اش را می‌یابد و بعد از این عطش شدید، سیراب شده و روح از دست رفته‌اش به او باز می‌گردد و افکار پریشانش، جمع می‌شود.

آنچه در ذیل می‌آید، برخی از عواملی هستند که غیر مسلمانان را به اسلام می‌کشانند:

۱- عدم احساس به معنای زندگی و هدف و سبب وجود آن؛ بسیاری از نامسلمانان احساس می‌کنند که این زندگی و استمرار آن هیچگونه هدفی در بر ندارد. این در حالی است که اسباب راحتی و رفاهیت و انواع لذت‌ها و آزادی‌های بی قید و بندی در میانشان به وفور دیده می‌شود، اما آمارهای خودکشی در میان آنان گویای نکته‌ی فوق است.

۲- نبود آرامش روحی که انسان با آن معنای خوشبختی واقعی را درک کند.

۳- سرگردانی شدید نسبت به مفاهیم زیاد درباره‌ی خدا وانسان و اینکه خداوند چرا انسان را آفرید؟ جواب این سؤالات را فقط در دین اسلام می‌یابند.

۴- در جستجوی خوشبختی؛ آنان حتماً از خوشبختی به دور هستند. هدفم خوشبختی آنی‌ای نیست که گاهی در راه با انسان دچار می‌شود، باز دیری نمی‌گذرد که از او دور شده و پشت سرش همّ و غم و تنگی و تردید و سرگردانی را بر جای می‌گذارد، بلکه هدفم خوشبختی واقعی است که آن را فقط کسی احساس می‌کند که شیرینی ایمان را چشیده باشد.

۵- حقایق شگفت‌انگیزی که در قرآن کریم ذکر شده‌اند، برابر است که علمی باشند یا تاریخی یا جغرافی و… که در کتابی غیر از قرآن نیامده‌اند و هیچ حقیقت علمی قدیم یا جدیدی نتوانسته آنها را نقض کند.

این حالت آنان قبل از اسلام است؛ قومی که زندگی را در کفر گذرانده و در تاریکی دیجور در شهوات و آزادی‌های موهوم خود غوطه خورده‌اند. با وجود این، به کسی پروا نکردند و به این حالت هم قانع نشدند، بلکه کفرشان را پشت سر انداختند و از آن گریختند و خانواده‌یشان را رها کردند و به الله تعالىٰ رو آوردند، به نور، به شریعت، و لگام این روح تشنه را به خالق و آفریننده‌اش دادند و بت موهوم آزادی و قوانین ساخت بشر را شکستند و به قوانین دینی رو کردند.

رسیدن به قله‌ی آزادی چیزی جز بندگی خدای عزوجل نیست؛ می‌دانید چرا؟

”چون که انسان را از عبادت همنوعان و مال و مدپرستی، می‌رهاند و به عبادت پروردگان بندگان می‌رساند.“

فاطمه محمود

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار