تاریخ انتشار :

بانوی کامرونی در جزیره قشم مسلمان شد

سفر به جزیره زیبای قشم، آشنایی با کسی که اینک همسرم است و تشرف به دین اسلام و مذهب تشیع، برای من به یک خاطره چند وجهی تبدیل شده است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) «اینام کیسو» بانوی ۲۶ ساله مسیحی اهل کشور کامرون در سفر به جزیره قشم و با جاری کردن خطبه عقدش با یک مسلمان توسط امام جمعه این شهرستان، به دین اسلام و مذهب تشیع مشرف شد و نام خود را به فاطمه کیسو تغییر داد.

فاطمه کیسو شامگاه چهارشنبه پس از جاری شدن خطبه عقدش در دفتر امام جمعه شهرستان قشم، در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: ۱۵ اردیبهشت امسال با هدف تماشای ظرفیت های گردشگری قشم به این جزیره سفر کردم و با جوان ۲۸ ساله ای به نام ایرانی آشنا و در نهایت این آشنایی منجر به ازدواجمان شد.

وی با بیان اینکه در دانشگاه های دبی تدریس می کند، افزود: سفر به جزیره زیبای قشم، آشنایی با کسی که اینک همسرم است و تشرف به دین اسلام و مذهب تشیع، برای من به یک خاطره چند وجهی تبدیل شده است.

پیش از این مسیحی بودم و اطلاعات خوبی نسبت به یگانگی خدا داشتم و امروز با قبول دین اسلام و مذهب تشیع، حال و هوای تازه ای را به عنوان یک تازه مسلمان احساس می کنم.

photo_2016-05-26_23-09-51
کیسو در خصوص زندگی آینده اش در ایران، بیان کرد: شنبه هفته آینده راهی کامرون می شوم و پس از یک هفته برای تدریس به دبی باز می گردم و تا آماده شدن مراحل قانونی اقامت دائمی در ایران، باید این سفرها ادامه یابد.

علی خزایی همسر این زن تازه مسلمان که از جوانان خطه مازندران است، نیز به خبرنگاران گفت: ۲۹ اسفند سال ۱۳۹۴ با هدف فعالیت در حوزه ساختمانی وارد جزیره قشم شدم و در آن زمان تصور نمی کردم که در مدت کوتاهی چنین اتفاق بزرگ و مبارکی در زندگی شخصی من رقم بخورد.

وی ادامه داد: از اینکه آشنایی ام با کیسو باعث تشرف وی به دین اسلام و مذهب تشیع شد بسیار خرسندم و خوشحالی دیگر من انتخاب نام مبارک حضرت فاطمه(س) برای همسرم است.

4587247_491

خزایی در ارتباط با آشنا نبودن همسرش با زبان فارسی، بیان کرد: کیسو به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی تسلط دارد و این نشان می دهد که توانایی یادگیری زبان فارسی را هم دارد؛ البته خود من هم در حد نیاز با زبان انگلیسی آشنا هستم.

وی از تلاش جمعی از مدیران سازمان منطقه آزاد قشم و حجت الاسلام رضا جوکار امام جمعه شهرستان قشم که با استقبال گرم موجب این پیوند آسمانی شده اند، تقدیر کرد.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار