تاریخ انتشار :

گردهمایی «از یک مسلمان بپرس» در دانشگاه‌ اوکلند برگزار شد

دانشجویان انجمن اسلامی دانشگاه اوکلند، گردهمایی مبارزه با اسلام‌هراسی را با عنوان «از یک مسلمان بپرس» در این دانشگاه برگزار کردند

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )، خبرگزاری «حوزه»به نقل از dailyorange.comدانشجویان انجمن اسلامی دانشگاه اوکلند واقع در ایالت میشیگان در آمریکا، گردهمایی مبارزه با اسلام‌هراسی را با عنوان «از یک مسلمان بپرس» در این دانشگاه برگزار کردند. این گردهمایی بخشی از فعالیت‌های اجتماعی انجمن اسلامی در راستای افزایش آگاهی اسلامی و مبارزه با اسلام‌هراسی بود.

سمیه مستر، دانشجوی محجبه رشته بازاریابی در دانشگاه اوکلند و رئیس دانشجویان انجمن اسلامی می‌گوید: احساس می‌کنم حجابم مانند یک تابلو عمل کرده که روی آن نوشته شده: آهای! من یک مسلمان هستم! به همین علت احساس می‌کنم که نقش مهمی در جامعه دارم. مسئولیتی که به عهده من گذاشته شده این است که به مردم نشان دهم اسلام چیست و وظیفه دارم تاثیر مثبتی از دینم به مردم روی مردم بگذارم.

* آنچه رسانه‌ها نشان می‌دهند حقیقت ندارد

مستر در ادامه می‌گوید: در دنیای امروز باید محتاط باشم تا حرفی نزنم که کلیشه‌های موجود مربوط به دین را ترویج دهد. حتی گاهی بیش از اندازه تلاش می‌کنم تا به مردم ثابت کنم که مسلمانان بد نیستند و آنچه رسانه‌ها نشان می‌دهند حقیقت ندارد. هدف اصلی ما این است که بگوییم درک می‌کنیم چه چهره‌ای از ما برای شما کشیده شده است، ما می‌خواهیم بگوییم که ما حقیقتا اینگونه که رسانه‌ها می‌گویند نیستیم. ما می‌خواهیم اتحاد، برادری و دوستی میان مسلمانان و مردم با دیگر ادیان و هویت‌ها را افزایش دهیم.

* هدف کیفیت است نه کمیت

در کل با توجه به اینکه انجمن اسلامی پس از برگزاری تجمع، بازخوردهای مثبت زیادی از سوی دانشجویان دریافت کرده، مستر نیز  از برگزاری این تجمع راضی به نظر می‌رسد و می‌گوید: هدف من کیفیت بود نه کمیت. اگر تنها توانسته باشم پنظر یک نفر را تغییر دهم، به همان راضی هستم. همان یک نفر می‌تواند ۱۰ نفر را متقاعد کرده و این روند به همین شکل ادامه خواهد داشت.

اعضای دانشجویان انجمن اسلامی برای تشویق دانشجویان به شرکت در این گردهمایی از ارائه خوردنی‌های رایگان به سئوال کنندگان استفاده کردند.

مالک بالا، استاد دستیار مطالعات عربی در دانشگاه اوکلند می‌گوید: از نظر تاریخ‌شناسی، مردم معمولا برای داشتن گفتگوهای معنادار به دور غذا جمع می‌شود و غذا بخشی از زندگی است که به مردم فرصتی برای صحبت کردن با یکدیگر و اهمیت دادن به هم ایجاد می‌کند. البته مسلمانانی که چنین گردهمایی تشکیل می‌دهند باید پذیرای سئوالات متنوع و زیادی باشند.

او در ادامه گفت: خوشبختانه جمعیت مسلمانان در میشیگان زیاد است زیرا بزرگترین مسجد ایالات متحده در اینجا ساخته شده است، اما پیشنهاد می‌کنیم مسلمانان در سایر دانشگاه‌های آمریکا پیش از برگزاری چنین گردهمایی‌هایی جوّ میان دانشجویان را بسنجند، چرا که در فضاهای غیردوستانه این تجمعات می‌تواند به جای ایجاد ارتباط باز، تحریک کننده گفتگوهای نفرت‌انگیزی باشد.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار