تاریخ انتشار :

بنتا

حجاب اسلحه ای برای تمام زنان دنیا با هر دین و مذهب

حجاب به عنوان اسلحه ای برای تمام زنان دنیا با هر دین و مذهبی، مصونیتی در برابر آسیب های اجتماعی ایجاد می کند

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )،  یک زن تازه مسلمان شده اهل نیجریه گفت: حجاب به عنوان اسلحه ای برای تمام زنان دنیا با هر دین و مذهبی، مصونیتی در برابر آسیب های اجتماعی ایجاد می کند

خاتوم بنتا، زن تازه مسلمان شده اهل نیجریه اظهار کرد: در نیجیریه علیرغم اینکه ۶۲ درصد مردم مسلمان هستند اما به دلیل عدم آشنایی با مساله حجاب آنطور که باید به آن نمی پردازند.

وی تاکید کرد: حجاب نه تنها مانع سلب ازادی زن نمی شود بلکه این پوشش به عنوان سلاح یک زن، او را در برابر آسیب های موجود حفظ می کند.

بنتا گفت: من مسلمان بودم اما قبل از اینکه به مذهب تشیع روی آورم در مورد حجاب و آثار مثبت آن در زندگی فردی و اجتماعی آن چیزی نمی دانستم.

همسر بنتا نیز با بیان اینکه حجاب در حفظ بنیان خانواده بسیار تاثیر گذار است گفت: این مساله در همه ادیان مطرح بوده اما دین اسلام به طور روشن تر به آن پرداخته  و از اهمیت حجاب و مضرات ترک آن گفته  که در خانواده و جامعه حجاب امنیت و آرامش می آورد.

ابراهیم افزود: فرزندان ما باید حجاب را از کودکی رعایت کنند تا برایشان نهادینه شود و در بزرگسالی با آثار مثبت آن آشنا شوند تا در آینده حجاب برای خدا باشد چراکه حجابی که برای خدا باشد هیچوقت ترک نخواهد شد.

بانوی دیگر تازه مسلمان شده اهل میانمار نیز بیان کرد: قبل از اینکه مسلمان شوم مسیحی بودم و علیرغم اینکه حجاب نیز در این دین مطرح بود ولی توجهی به آن نمی شد.

هلا کایتی گفت: بدون حجاب از خیلی از نگاه ها ناراحت می شدم اما زمانی که مسلمان شدم و حجاب بر سر کردم حس امنیت بیش تری پیدا کردم.

وی افزود: در دین مسیحیت خیلی از آداب و رسوم برایم بسیار ناراحت کننده بود و از همه مهمتر اینکه دلیل انجام این کارها را نمی دانستم.

هلا کایتی گفت:  قبل از ورود به دانشگاه برای آموختن زبان فارسی به شهر دیگری سفر کردم و در کلاس های زبان فارسی شرکت کردم.

وی تصریح کرد: برخورد اولیه یک مسلمان با یک مسیحی برایم بسیار جالب بود و باید بگویم این اولین دلیلی بود که باعث تمایل من به تحقیق در مورد اسلام شد.

او گفت: به واسطه استاد زبان فارسی من کتب دینی بسیاری را مطالعه کردم و با علاقه بسیار به این دین روی آوردم.

این بانوی مسلمان گفت: بعد از مطالعه قرآن فهمیدم بسیاری از کاستی هایی را که قبلا حس می کردم برطرف شده و در قرآن به طور مفصل به آن پرداخته است.

منبع:  تفتان ما

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار