تاریخ انتشار :

آفرینش

تصاویر / مورچه هایی که عسل تولید می کنند

مورچه عسل در صحراهای خشک و بی آب و علف وجود دارند و برای دیگر مورچه ها و برخی از حیوانات صحرایی و حتی انسان منبع تغذیه محسوب می شوند

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)  برخی از موجودات برای ما که از سالها قبل در مورد انها می دانستیم عادی شده اند اما وقتی به یک پدیده جدید بر می خوریم که تا کنون آن را ندیده بودیم همانند کودکی که تازه با موجودات روبرو می شود شگفت زده می شویم و شاید آن زمان باشد که به یاد م یآوریم خالق هستی را بخاطر آفرینشهای پر حکمتش ستایش کنیم مورچه عسل یا مورچه دیگ عسل ( به انگلیسی : Honeypot Ant ) در صحراهای خشک و بی آب و علف وجود دارند و برای دیگر مورچه ها و برخی از حیوانات صحرایی و حتی انسان منبع تغذیه محسوب می شوند.

مورچه عسل
بدین ترتیب که پس از بارش باران و رشد گیاهان، مورچه های عسل در صحرا مقدار زیادی از شهد گل ها را می نوشند به گونه ای که در برخی مواقع حجم شکم آنها به اندازه یک دانه انگور نیز می رسد.

kjlh

مورچه های عسل در بسیاری از مواقع به دلیل ذخیره سازی غذا برای دیگران می میرند چراکه سنگینی میزان عسل موجود در داخل شکم آنها بیش از هشت برابر وزن خود این مورچه ها است.

348781_610

این مورچه ها بیشتر در مناطق خشکی مثل استرالیا، مکزیک، آفریقای جنوبی، آریزونا، کلرادو، یوتا و کالیفرنیا زندگی می کند. این مورچه ها همانند زنبور، شیره گیاهان را می مکند و آنها را بصورت هضم نشده در معده خود تا لانه حمل می کند، شکم آنها به اندازه یک دانه انگور یا گیلاس بزرگ می شود، و بعدا این ذخیره غذایی مورد استفاده خود جاندار، مورچه های دیگر و حتی سایر جانداران و انسان نیز قرار می گیرد.

1024px-Honey_Ants_7344580116

این مورچه ها بعد از ورود به زیر زمین یا لانه، آویزان می شوند و در فصول دیگر مورد استفاده سایر مورچه ها قرار می گیرند. زمانی که کارگران در یک کولونی دست از کار می کشند از شیره حمل شده توسط این مورچه ها تغذیه می کنند و یا آنها را به کولونی های دیگر می برند.

348780_225

ملکه در هر بار تخمگذاری ۱۰۰۰ تخم از این نوع مورچه ها می گذارد، این مورچه های تازه متولد شده تا ۱۱ سال عمر می کنند.

honeypot-ants-reg-morrison

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار