تاریخ انتشار :

روپوش‌های «کرامت چند ادیانی»

تهیه روپوش‌های اسلامی در برخی بیمارستان های انگلیس + عکس

در پی شکایات متعدد بیماران زن مسلمان از روپوش‌های بیمارستانی نامناسب در بیمارستان‌های انگلیس انجام شد

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) سایت باحجاب به نقل از breitbart.com نوشت، در پی شکایات متعدد بیماران زن مسلمانان از روپوش‌های بیمارستانی نامناسب در بیمارستان‌های انگلیس، یک شورای خدمات بهداشت ملی در این کشور، اقدام به تولید روپوش‌های بیمارستانی جدیدی برای حفظ شئون اسلامی بیماران تهیه کرده تا تمامی بیماران خصوصا مسلمانان محلی این کشور، از حجاب کاملی در فضای بیمارستان برخوردار باشند.
این روپوش‌های جدید که روپوش‌های «کرامت چند ادیانی» نام گذاری‌شده‌اند، قابلیت ایجاد پوشیه را به عنوان ماسک صورت نیز دارند و از این پس در دو بیمارستان «کریس چرچ» و «رویال بورنه ماوس» در کشور انگلیس مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
برخلاف روپوش‌های قبلی، این لباس‌های جدید دارای آستین‌های بلند، بخشی به منظور پوشش موهای سر، ماسک صورت و کمربندی به دور کمر هستند.

نوشت
دفتر رسانه‌ای بیمارستان به خبرنگاران گفته است که ایده تهیه این روپوش‌ها را از خواهران مسلمان محلی گرفته است. با این حال آن‌ها معتقدند که لباس‌های جدید برای بانوان ادیان و مکاتب دیگر مانند یهودیان ارتودکس یا هندوها نیز مناسب خواهد بود.
سو ملار، مدیر بخش تعامل با بیماران در این باره گفت: زمانی که با بانوان مسلمان بیمار در رابطه بودم متوجه بودم که پوشیدن روپوش‌های معمول بیمارستانی آن‌ها را اذیت می‌کند چرا که در وضعیتی قرار می‌گیرند که ایمان‌شان خدشه دار می‌شود. ما نمی‌خواهیم که هیچ بیماری چنین حسی داشته باشد، به همین دلیل این روپوش‌های جدید را تدارک دیدیم.
ندا فوال، یکی از اعضای تیم تعامل با بیماران نیز گفت: ما بسیار خرسندیم از اینکه چنین روپوش‌هایی ساخته شدند. شاید غیرمسلمانان درک نکنند ولی روپوش‌های نامناسب و بدن نما برای زنان مسلمان بسیار آزاردهنده است و تهیه این روپوش‌های جدید امری بسیار ضروری بود.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار