تاریخ انتشار :

توماس مركل

شیعه شدن یک اقتصاددان آلمانی

یک اقتصاددان آلمانی در پی تشرف به بارگاه منور رضوی و براساس علاقه قبلى خود، پس از ادای شهادتین، به دین مبین اسلام مشرف شد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)  توماس مرکل که نام “علی” را براى خود برگزیده است، علت انتخاب این دین آسمانی را ارتباط و گفت‌وگو با مسلمانان آلمانی عنوان کرد و گفت: در این ارتباط علاقه من نسبت به این دین افزایش یافت و این امر انگیزه من را برای مطالعه و بررسى پیرامون ادیان مختلف الهى بیشتر کرد.

وى افزود: با مطالعه کتاب‌هاى دینی موجود و همچنین مطالعه قرآن، اسلام را کامل‌ترین دین الهی یافتم و تلاش کردم تا میزان شناخت خود را نسبت به آن افزایش دهم، بر همین اساس علاقه شدیدى به دین اسلام پیدا کردم و شیفته دستورات و احکام آن شدم.

علی مرکل، برابرى، صلح و دوستی، عدالت، حق و حقیقت را از جمله مشخصه‌هاى اصلى این دین الهى ذکر کرد و ادامه داد: امروزه در اروپا تبلیغات غیرواقعی نسبت به اسلام وجود دارد که ترس و واهمه نسبت به اسلام و مسلمانان را در دل افراد جای داده است.

وی تاکید کرد: من به عنوان یک فرد مسلمان وظیفه دارم تا مردم کشورم را با این واقعیت آشنا کنم که پیام اسلام صلح و دوستی برای بشریت و ملت‌هاست و کسى را بر کسى برتر نمی‌داند.

این اقتصاددان آلمانی پس از ادای شهادتین و دریافت توضیحات لازم در خصوص مبانی و اصول دین اسلام از سوی کارشناسان مذهبی مدیریت زائران غیر ایرانی آستان علی بن موسی الرضا(علیه السلام)، به دین مبین اسلام و مذهب تشیع مشرف شد و در پایان نیز از سوی این مدیریت هدایای ویژه‌ای از جمله قرآن مجید به زبان‌ آلمانی، سنگ مضجع  شریف رضوی و کتب شناخت اسلام به وی اهدا شد.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار