تاریخ انتشار :

عبدالله ژاک شارتیه

انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام‌خمینی یکی از بزرگترین و موفق‌ترین رویدادهای عصر حاضر به شمار می‌رود

رییس انجمن تازه‌مسلمانان شیعه فرانسه گفت: بعد از ارتحال امام خمینی(ره) بسیاری از دشمنان اسلام، کار انقلاب را تمام‌شده می‌دانستند ولی، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای با بصیرت کامل، انقلاب را به سمتی هدایت کردند که مدنظر امام راحل بود.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)  «عبدالله ژاک شارتیه»، تازه‌مسلمان فرانسوی گفت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام‌خمینی(ره) یکی از بزرگترین و موفق‌ترین رویدادهای عصر حاضر به شمار می‌رود؛ چراکه این رویداد تاریخی، درست در شرایطی اتفاق افتاد که جهان به سمت تک‌قطبی‌شدن و سیطره کامل دولت‌های استعمارگر پیش می‌رفت.

وی افزود: دولت‌های غربی که برای تسلط بر خاورمیانه، افرادی را به عنوان گماشته‌های خود در سِمت رییس‌جمهور، نخست‌وزیر یا شاه در کشورهای مختلف انتخاب کرده بودند، سعی داشتند تا منابع غنی این کشورها را به آسانی استعمار کنند و ایران قبل از سال ۱۳۵۷ نیز از این قاعده مستثنی نبود. شاه ایران به صورت آشکار سرسپرده آمریکا بود و بدون دستور کاخ‌ سفید کاری انجام نمی‌داد.

IMAGE635060503239687500

شارتیه در ادامه سخنانش به نقش روحانیت در بیداری مردم ایران اشاره و عنوان کرد: در شرایطی که غرب کاملاً به آینده خود در خاورمیانه خوش‌بین شده بود، یک روحانی ساده‌زیست ایرانی، همه این نقشه‌ها را بر هم زد؛ خمینی کبیر، با حمایت روحانیت و مردم مسلمان ایران در مقابل ظلم نظام شاهنشاهی قیام کرد و سرانجام به دلیل داشتن روحیه انقلابی و اسلامی نه تنها بر شاه بلکه بر نظام طاغوت که برخاسته از توطئه‌ غرب بود، پیروز شد.

او درباره علل شهرت امام خمینی(ره) در محافل غربی، بیان کرد: در اکثر کشورهای جهان، در طول تاریخ، انقلاب‌هایی رخ داده اما این رویدادها به دلیل انحراف رهبران آن از مسیر اصلی خارج شده است درحالی‌که انقلاب ایران، این‌گونه نیست؛ امام خمینی(ره) پس از بازگشت به ایران و عهده‌دار شدن رهبری انقلاب، همان زندگی سابق خود را در پیش گرفت و به دنبال کاخ‌نشینی نرفت. همین ساده‌زیستی بود که ایشان را در میان جهانیان محبوب کرد.

وی ادامه داد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فردی آگاه به مسائل زمان و از وفاداران به انقلاب اسلامی ایران بود و از همین‌رو، با اجماع عمومی، رهبری انقلاب را در شرایطی سخت به عهده گرفت. ولی این شرایط سخت باعث نشد که ایشان از مواضع انقلاب عقب‌نشینی کنند یا این‌که سازش با نظام استکبار را بپذیرند. همین سرسختی ایشان در مواجهه با غرب، پیامی آشکار به جهان بود که نشان می‌داد، آیت‌الله خامنه‌ای، جامعه ایران را به سمتی هدایت خواهند کرد که مدنظر امام خمینی(ره) بود.

منبع: رسا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار