تاریخ انتشار :

سورنا شجاعی

جوان زرتشتی در اصفهان مسلمان شد +عکس

من و دوستانم که حدود ۸ نفر هستیم همگی در حال تحقیق و تفحص و مشتاق به گرویدن به اسلام بودیم تا حدی که منتظر جرقه‌ای بودیم که به این دین مقدس مشرف شویم‌.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به‌ نقل از دفتر امام‌جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار با یک زرتشتی رهیافته به دین اسلام، با بیان اینکه در دین اسلام پیامبران قبل از حضرت محمد(ص) نیز مورد قبول و احترام هستند، اظهار داشت: این موضوع به صورت مرحله‌ای بوده و اعتقاد داریم برای هر زمانی پیامبری معرفی شده است و مطالبی که ارائه می‌شده در حد رشد مردم زمان خود بوده تا جایی که نقشه راه را به ما بیاموزند که این نقشه توسط رسول اسلام به بشریت عرضه شد.

وی با اشاره به رشد و تکامل بشر در گذر تاریخ افزود: وقتی بشر به این تکامل رسید که قدرت حفظ دین الهی را پیدا کرد و کتاب پیامبر آخرالزمانی که همه پیامبران قبل از او مژده آمدنش را داده بودند، از ابتدا حفظ، نشر و توزیع شد.

امام جمعه اصفهان، ائمه‌اطهار(ع) را کامل‌کننده خط پیامبر و مفسران بزرگ کتاب پیامبر اسلام(ص) دانست و بیان کرد: امام غائب ما در زمانی که بشر نیاز واقعی پیدا کند، ظهور می‌کند و همان دستورات پیامبر اسلام(ص) را عملی می‌کند اما بشر باید به جایی برسد که لیاقت آخرین فردی که راهنما و منجی بشریت است را داشته باشند تا ایشان ظهور کند.

وی با اشاره به اینکه قرآن کتابی است که هیچ‌کس نمی‌تواند و نتوانسته سوره‌ای مثل آن بیاورد، تصریح کرد: پس از گذشت هزار و ۴۰۰‌سال از نزول قرآن‌، هنوز کسی نتوانسته سوره‌ای همانند آن بیاورد و این معجزه پیامبر اسلام(ص) یک معجزه دائمی است؛ همانند خود پیامبر اسلام(ص) که پیامبر دائمی است.

قرآن مهمترین جاذبه‌ای بود که من را به اسلام مشتاق کرد

سورنا شجاعی که پس از گفتن شهادتین در حضور آیت‌الله طباطبائی‌نژاد نام خود را به “محمد‌رضا” تغییر داد، با اشاره به اینکه مادر وی نیز بیش از ۱۰ سال است که مسلمان شده، گفت: در این مدت اخیر منتظر جرقه‌ای بودم تا به اسلام مشرف شوم، زیرا خودم در مورد اسلام تحقیق کردم و به این نتیجه رسیدم که مسائل اسلام علاوه بر آموزه‌ها از نظر عقلی درست است و مانند برخی مسائل ادیان دیگر شبهه‌ای در ذهن ایجاد نمی‌کند.

وی با بیان اینکه مادرم بدون هیچ‌گونه اصراری در مشرف شدنم به اسلام مرا یاری کرد، افزود: مادرم در هنگام عبادت از جمله خواندن نماز و قرآن مرا دعوت به همنشینی با وی می‌کرد و حتی موقع خواندن نماز صبح مرا بیدار می‌کرد و من نیز مشتاقانه در کنار او قرار می‌گرفتم تا او به نماز و عبادت بپردازد‌.

شجاعی یکی از مهمترین جاذبه‌هایی که وی را به اسلام مشتاق کرد را قرآن دانست و خاطرنشان کرد: بسیاری از اوقات در کنار مادرم قرآن می‌خواندیم و همین امر سبب شد آیات نورانی قرآن در من اثر بگذارد‌.

وی از دید مثبت زرتشتیان به اسلام و نزدیکی مفاهیم کتاب زرتشت گفت و اظهار داشت: من و دوستانم که حدود ۸ نفر هستیم همگی در حال تحقیق و تفحص و مشتاق به گرویدن به اسلام بودیم تا حدی که منتظر جرقه‌ای بودیم که به این دین مقدس مشرف شویم‌.

شجاعی با بیان اینکه خروج از دین و زندگی در میان پیروان آن دین بسیار سخت است، بیان کرد: با آگاهی از مشکلاتی که در ادامه زندگی در میان اقوام و آشنایان دین سابقم دارم در این راه و در میان گروه دوستان پیش‌قدم شدم تا انشاءالله به یاری خداوند برای گرویدن سایر دوستان به دین مقدس اسلام‌ کمکی باشم.

وی با ابراز امیدواری از اینکه احکام و فرائض اسلامی را در آینده‌ای نزدیک همراه با دوستان خود انجام می‌دهم، تصریح کرد: دوستانم پس از شنیدن گرویدن من به اسلام پیشتازی مرا تحسین و تبریک گفتند و در این میان خوشحالی و رضایت مادرم پس از اسلام آوردنم برای من بسیار ارزشمند بود‌.

شجاعی به علاقه زرتشتیان به حضرت ابوالفضل العباس و امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: هر ساله و بدون وقفه در مراسمات عزاداری محرم شرکت می‌کنیم و من نیز از سن ۱۳ سالگی تاکنون محرمی نبوده که برای خدمت به عزاداران و کمک به آماده‌سازی مراسم و همچنین عزاداری به این جلسات نرفته باشم و به طبع کرامات زیادی را نیز در این راه دیده‌ایم.

وی با اشاره به تأثیر مبلغ خوب و آگاه در این زمینه اظهار داشت: تأثیر وجود روحانیت آگاه و عالم در این امر بسیار مؤثر است و به‌طور قطع وجود مراکزی که پیروان دیگر ادیان در فضایی صمیمانه بتوانند مسائل و شبهات خود را مطرح و پاسخ بگیرند سبب آشنایی و حتی پیوستن آنها به این دین الهی می‌شود.

شجاعی از شوق و احساس بسیار خوب خود پس از ادای شهادتین گفت و افزود: پس از چندین سال تحقیق و بودن در سر ۲ راهی‌، راهی را انتخاب کردم که مسیرش نورانی و پایانش پر‌امید است و اکنون احساس رد‌ شدن از مانعی بزرگ و قرار گرفتن در مسیری درست را دارم‌، مسیری که اگر تا آخر درست طی شود، پایانش بهشت است.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار