تاریخ انتشار :

مشاهدات کاظم بلوچی از شهید همت و سبک زندگی او :

ماجرای یک دیدار کوتاه که کارگردان ایرانی را شیفته شهید همت کرد

اصلا از آن همه محبت و علاقه مردم به شهید همت، تعجب می‌کردم. می‌خواهم بگویم، همت آنقدر درست رفتار کرده بود، آنقدر خوب با آنها برخورد کرده بود که مردم عاشقش بودند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) یک عده‌ای بودند که یا شوهرشان، بچه‌هایشان، دامادشان، جزو کوموله و دمکرات وفلان بودند. خیلی از آنها هم اصلا اعدام شده بودند ولی با این وجود مثلا من زنی را دیدم که شوهرش، اعدام شده بود اما لباس‌های همت را می‌شست، غذا برایش تهیه می‌کرد. اصلا از آن همه محبت و علاقه مردم به شهید همت، تعجب می‌کردم. می‌خواهم بگویم، همت آنقدر درست رفتار کرده بود، آنقدر خوب با آنها برخورد کرده بود که مردم عاشقش بودند.

من ۲۴ ساعت راجع به همت پرس و جو می کردم.  آن زمان هم که همت، فرماندار بود، در همان کردستان (فکر می کنم در پاوه ) این آدم می رفت ماشین وانت سپاه را پر از بشکه های ۲۰ لیتری نفت می کرد، می رفت در منزل افرادی می داد که دولت به دلیل اینکه مثلا یکی از اعضای آن خانواده در گروههای کومله و دمکرات و این قبیل گروهها هستند، جیره نفت به آنها نمی داد. همت می گفت: خب خانواده آنها چه گناهی کرده اند؟ اگر آن عضو خانواده دارد علیه ما می جنگد، خب من هم دارم با او می جنگم. خانواده اش، چه گناهی دارند، زنان و بچه های  کوچکش چه گناهی دارند؟ می رفت و به آنها نفت می داد!

کاظم بلوچی

کانال رسمی  سایت رهیافتگان در تلگرام https://telegram.me/rahyafte_com

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار