تاریخ انتشار :

مدير خبرگزاري تسنيم يزد درگفتگو با رهيافتگان :

ماجرای اعتقاد پیرزن زرتشتی به امام حسین علیه السلام

: وقتی این حرف صاحبخانه زرتشتی خودم را شنیدم، علاوه بر اینکه به اعتقادات وی پی بردم، از یک نکته شرمنده شدم و ان هم رفتار خودمان

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) فرشاد براتی مدیر خبرگزاری تسنیم یزد در گفتگو با سایت، در خاطره‌ای از زمان دانشجویی‌اش در این شهر می‌گوید: در زمان دانشجویی، به مدت یک سال مستاجر یک پیرزن ۷۰ ساله زرتشتی بودیم. این پیرزن زرتشتی در بعضی روزها غذا که می‌پخت، ظرفی برای ما هم که دو نفر بودیم می‌آورد و از اینکه ما هم غذای او می‌شدیم، خیلی خوشحال بود.
یک روز به طور اتفاقی دیدم موقع پخت غذایی که برای ما آورد، از داخل کابینت چیزی را بر می‌دارد و درون غذا می‌ریزد، از آنجا که آشپزخانه ما و او یکی بود و جای نمک و ادویه را می‌دانستیم، متوجه شدم آنچه در غذا می‌ریزد ادویه و نمک نیست. به همین دلیل به کار وی مشکوک شدیم و بعد از دقیق شدن در کارهایش فهمیدیم که او در همه غذاها این ماده را می‌ریزد.
کم‌کم نسبت به این رفتار عجیب وی نگران شدیم و ترسیدیم که نکند ما که بچه مسلمان هستیم و دینمان با وی فرق دارد را چیز خور کند. برای همین روزی با هم اطاقی‌ام قرار گذاشتیم تا پرده از این ماجرا برداریم و زمانی که پیرزن داشت آن ماده را در غذا می‌ریخت، به آشپزخانه رفتیم و از او در این رابطه توضیح خواستیم.
پیرزن زرتشتی پاکتی که در آن دست می‌کرد و آن ماده را می‌ریخت به مانشان داد و گفت این همان چیزی است که خودتان برایم آوردید و ادامه داد: اگر یادتان باشد در طول محرم از شما می‌خواستم برای من هم غذای نذری بیاورید، من آن غذا‌ها را خشک و در این پاکت جمع می‌کردم و در طول سال برای برکت و شفا در همه غذاهایی که می‌پزم، می‌ریزم.
براتی میگوید : وقتی این حرف صاحبخانه زرتشتی خودم را شنیدم، علاوه بر اینکه به اعتقادات وی پی بردم، از یک نکته شرمنده شدم و ان هم رفتار خودمان نسبت به غذای نذری و اصرافی که در آن می‌کنیم، بود.  از آن سال وقتی به هیئت عزاداری می‌روم، سعی می‌کنم حتی یک دانه برنج را روی زمین نریزم و از این نعمت به صورت کامل بهره‌مند شوم. اما متاسفانه بسیاری از افرادی که مسلمان و شیعه هستند و همیشه زیر پرچم امام حسین(ع) سینه می‌زنند، قدر نذری امام حسین(ع) را نمی‌دانند و بخش عمده‌ای از آن را دور می‌ریزند.

فرشاد براتی مدیر خبرگزاری تسنیم یزد

فرشاد براتی مدیر خبرگزاری تسنیم یزد

 

کانال رسمی  سایت رهیافتگان در تلگرام https://telegram.me/rahyafte_com

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار