تاریخ انتشار :

انکارناسیون یونس

اسلام واقعی را بشناسید

ما مسلمانان باید سعى کنیم با مطالعه و آموزش رفتارهاى دینى به گونه اى رفتار کنیم که سرمشق دیگران باشیم؛ چرا که دین اسلام تنها دینى است که انسان ها با پیروى از این دین مى توانند رفتارى مناسب و در خور توجه داشته باشند.

zan-6-320x320

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )   انکارناسیون یونس، زنى است اهل اسپانیا که در کشور لبنان زندگى مى کند. وى در پى شناخت دین واقعى و جامع و کامل با یونس آشنا شده و به دین اسلام روى آورده و با او ازدواج مى کند. انکارناسیون ۱۷ سال است که مسلمان شده و به عنوان پزشک متخصص در یکى از بیمارستان هاى لبنان مشغول فعالیت است.
هیاتى از زنان آمریکاى لاتین مقیم لبنان که حدود دو هفته در ایران حضور داشتند بعد از زیارت امام رضا (علیه السلام) و حضرت معصومه(سلام الله علیها)، به منظور آشنایى با فعالیت ها و برنامه هاى مربوط به امور بانوان در کشورمان در مرکز امور زنان و خانواده حضور یافتند و پیرامون عقاید و برنامه هاى خود در حیطه مباحث مربوط به زنان و خانواده با مسؤولان این مرکز به تبادل نظر پرداختند.


رئیس مرکز زنان و خانواده حضور این بانوان در کشور را مایه افتخار و خرسندى دانست و گفت: تمام مسلمین جهان خواهران ایمانى ما هستند؛ چرا که ما اعتقاد داریم رابطه ایمانى از روابط خونى بالاتر و نزدیکتر است.طبیب زاده نورى با انتقاد از نگاه غرب نسبت به زنان گفت: رمز موفقیت ما این است که به یک حکومت دینى اعتقاد داریم و معتقدیم خط مشى زندگى ما را خداوند حکیم و عالم براى ما ترسیم کرده است. ما نسبت به راهمان مى توانیم با اطمینان حرکت کنیم چراکه براى تمام روابط اجتماعى و فردى در اسلام قانون داریم و هیچ جا اسلام در مورد نیازهاى اجتماعى بشر سکوت نکرده است.
وى با اشاره به برقرارى یکسرى کلاس هاى آموزشى در ایران گفت: ما به افراد جامعه آموزش مى دهیم که چگونه با یکدیگر براساس سیره پیامبر(صلی الله علیه وآله) و  ائمه(علیهم السلام) رفتار کنند و در این زمینه یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را در عرض سه سال آموزش داده ایم و ما این آموزش ها را از مادران و زنان خانه دار شروع کردیم چراکه معتقدیم مادران عامل مهم تربیت نسل ها در جامعه مى باشند. مشاور امور زنان و خانواده ریاست جمهورى کلید تربیت نسل ها در جامعه را زنان دانست و گفت: اگر ما آگاهى خود را بیشتر کنیم فرزندان در دامان ما تربیت مى شوند و اگر ما به فرزندان خود آموزش دهیم که چگونه با همسران و مادران خود رفتار کنند در این صورت مشکل نخواهیم داشت.
وى شرایط فراهم شده براى بانوان بعد از انقلاب را بسیار مهم دانست و گفت: بعد از انقلاب ما شاهد فراهم شدن زمینه هاى لازم جهت رشد و ارتقاى بانوان در زمینه هاى علمى و اعتقادى و آشنا شدن مردان با تربیت اسلامى بودیم که این خود باعث بروز رفتارهاى مناسب بین همسران شده است.
طبیب زاده نورى در پایان این دیدار گفت: من امیدوارم این آخرین دیدار ما نباشد و در دوره هاى آموزشى طولانى تر بتوانیم در خدمت شما باشیم و خواهرانى که علاقه مند ارتباط با ایران هستند بتوانیم شرایط را براى حضورشان در ایران فراهم کنیم.

لطفاً خودتان را معرفى کنید.
انکارناسیون یونس از کشور اسپانیا و پزشک متخصص زنان و زایمان هستم و در بیمارستانى در بیروت وابسته به انجمن شهید در لبنان مشغول فعالیت مى باشم و ۱۷ سال است که مسلمان شده ام.
چگونه شد که شما مسلمان شدید و به دین اسلام روى آوردید؟
من همیشه در جست وجوى یک دین واقعى و کامل بودم، در این مسیر با فردى که اکنون همسرم است آشنا شدم، ایشان اهل لبنان هستند و از طریق ایشان من با دین اسلام آشنا و مسلمان شدم و بعد از روى آوردن به دین اسلام به لبنان آمدم و اکنون ۱۲ سال است که در لبنان زندگى مى کنم و در تخصصى که دارم مشغول کار و فعالیت هستم.
علت سفر شما به ایران چه بود؟
اعضاى هیات از آرژانتین و آمریکاى لاتین مقیم لبنان هستند که به منظور آشنایى در زمینه مباحث زنان از نگاه اسلام به ایران آمدیم. این سفر بسیار مفید و ارزنده اى بود که از طرف مرکز امور زنان ریاست جمهورى انجام گرفت چرا که در این سفر فرصتى براى ما فراهم شد با فرهنگ ایرانى – اسلامى آشنا شویم و در این سفر ما علاوه بر اینکه با مباحث مربوط به زنان از نگاه اسلام آشنا شدیم، به زیارت امام رضا(علیه السلام) در شهر مقدس مشهد و همچنین زیارت حضرت معصومه(سلام الله علیها) در قم مشرف شدیم که بسیار لذت بردیم.
قبل از این که به ایران سفر کنید، نگاه و دیدگاه شما نسبت به زن ایرانى چگونه بود؟
در ارتباط با نگاه ما به زن ایرانى باید گفت سه نظریه و در واقع سه نگاه وجود دارد؛ یک نگاه و نظریه بیشتر از طرف کشورهاى اروپایى تبلیغ مى شود و آن نگاه این است که زن ایرانى مظلوم است و به او ظلم و ستم مى شود و در محدودیت قرار دارد و این نگاهى است که غربى ها تبلیغ مى کنند و یک نگاه دیگر که از طرف کشور لبنان تبلیغ مى شود و وجود دارد این است که زن ایرانى بسیار قوى است و در عرصه ها و فعالیت هاى اجتماعى، سیاسى و خانوادگى فعالیت مى کند و حضور دارد. و نگاه دیگر که نظر شخصى خود من است، این است که زن ایرانى بسیار مورد ستایش است. زنان مسلمانى هستند که مى توانند براى تمام زنان جهان الگو و مدل مناسبى باشند، چراکه اینها زنانى هستند که توانسته اند حقوق خود را به عنوان یک زن مسلمان به دست آورند و از اول انقلاب تا کنون یک ساختار جدید و الگوى ایده آل را توانسته اند ایجاد کنند که مى تواند براى تمام زنان مسلمان مفید باشد و زنان ایرانى بسیار خوش شانس هستند که با اسلام آشنا شده اند، چرا که از طریق آشنا شدن با اسلام توانسته اند در تمام ابعاد زندگى خود رشد کنند و امیدواریم در این مسیرى که قرار گرفته اند موفق باشند.
چه پیامى از ایران و انقلاب اسلامى با خود به کشورتان خواهید برد؟
پیامى که من از ایران و زنان ایرانى گرفتم این بود که زنان مسلمان مى توانند با آمادگى و آگاهى لازم در اجتماع فعالیت کنند و کشور ایران محیطى را براى زنان فراهم کرده که آنها توانسته اند در زمینه هاى مختلف اجتماع رشد کنند و این شرایط در ایران برگرفته از اسلام است و پیام من به زنان و مردان مسلمان این است که اسلام واقعى را بشناسند و با آگاهى از حقوق خود و رعایت آن سعى کنند براى کسانى که دینشان اسلام نیست الگو باشند.
شما در چه زمینه هایى درکشور خود فعالیت مى کنید؟
ما در زمینه هاى مربوط به امور زنان و خانواده از دیدگاه اسلامى به امر مطالعه و تحقیق و پژوهش مى پردازیم، چون معتقدیم نگاه اسلام بهترین نگاه براى توضیح و تفسیر جایگاه بانوان در زمینه ها و عرصه هاى مختلف مى باشد. ما اعتقاد داریم اسلام دینى است که در تمام شؤون زندگى مى تواند راهگشا و مؤثر باشد، لذا ما از دین اسلام به عنوان چراغ راه هدایت در زندگى خود بهره مند مى شویم. افرادى هم که از این هیات در خدمت شما مى باشند افرادى هستند که در کشورهاى خود به فعالیت و مطالعه اسلامى مى پردازند و همچنین در نشریات و مکان هایى همچون مسجد توحید در لبنان فعال هستند.
این سفر براى شما چه فوایدى داشت و آیا شما دوست دارید همچنان با مراکز زنان و خانواده در ایران ارتباط داشته باشید؟
این سفر خیلى مفید و شیرین بود و از لحاظ معنوى و علمى چیزهایى را دربرداشت که تاثیر بسیار عمیقى بر ذهن و قلب ها گذاشت و ما در این سفر چیزهایى را دیدیم که خیلى عجیب بود، مثلاً ما دیدیم زنانى را که در زمینه امور خیریه فعالیت مى کردند و این را ما با قلبمان احساس کردیم و ما دیدیم زنان ایرانى علاوه بر اینکه در جامعه فعالیت مى کنند و در ابعاد مختلف اجتماع شرکت دارند، در زمینه خانه دارى و تربیت فرزندان و همچنین همسر دارى هم بسیار موفق عمل کرده اند و به عبارتى این زنان علاوه بر اینکه در شغل خود موفق هستند در خانه دارى هم موفق و پیروز هستند، ما از مراکز امور زنان ایران تشکر مى کنیم که شرایط را فراهم کردند و ما امیدواریم این ارتباط ادامه دار باشد و ما بتوانیم پیام هاى بیشترى را از ایران به کشور خود ببریم.
توصیه شما به مسلمانان چیست؟
من به تمام جهان اسلام مى گویم سعى کنید اسلام واقعى را بشناسید و با شناخت اسلام و حقوق خود، رفتارى متناسب با آن داشته باشید؛ چرا که اگر یک مسلمان رفتار مناسب با خود و دیگران نداشته باشد در این صورت دیگران که مسلمان نیستند و از ما که مسلمان شده ایم خواهند پرسید این اسلامى که شما به آن روى آوردید و مى گویید دین مناسب و کاملى است، چگونه دینى است که پیروان آن از رفتار مناسبى در اجتماع و زندگى برخوردار نیستند. بنابراین ما مسلمانان باید سعى کنیم با مطالعه و آموزش رفتارهاى دینى به گونه اى رفتار کنیم که سرمشق دیگران باشیم؛ چرا که دین اسلام تنها دینى است که انسان ها با پیروى از این دین مى توانند رفتارى مناسب و در خور توجه داشته باشند.

منبع: جوان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار