تاریخ انتشار :

ویلیامز فان فخت

مرد هلندی متاثر از ایرانیان مقیم هلند مسلمان و شیعه + عکس

 یک تبعه هلندی که قبلا مسیحی کاتولیک بود؛ در دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان به مذهب حقه تشیع گروید و نام مبارک «رضا» را برای خود برگزید.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )، یکی از اتباع کشور هلند با حضور در دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان به دین مبین اسلام مشرف شد.

«ویلیامز فان فخت» که قبلا مسیحی کاتولیک بوده است در محضر «حجت الاسلام  محسن شفیعی» رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان به مذهب حقه تشیع گروید و نام مبارک «رضا» را برای خود برگزید.

این تبعه هلندی بر اثر آشنایی با برخی ایرانیان مقیم هلند شناخت نسبی از دین اسلام پیدا می‌کند و از جمله عوامل تاثیرگذار بر انتخاب دین اسلام را مهربانی، محبت، صمیمیت و سلوک و خون گرمی مردم ایران که در سفری که پیش از این به ایران داشته است با آن مواجه شده، بیان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی در این خصوص عنوان کرد: پس از تشریح و تبیین معارف و مبانی شرع مقدس و مذهب اثنی عشری و تاکید بر اینکه اسلام به انتخاب آگاهانه و از روی شناخت نظر دارد، آقای فان فخت با پذیرش و قبول اعتقادات شیعه، اداء شهادت کرده و به وحدانیت الهی، رسالت و خاتمیت پیامبر اسلام و جانشینی حضرت علی(ع) و امامان دوازده گانه تا حضرت حجت اقرار نمود.

وی گفت: نظام سلطه جریانات تکفیری را در راستای اسلام هراسی و اسلام ستیزی در جهان ایجاد کرد؛ لکن به مصداق حدیث «لایزال یویدهذا الدین الرجل الفاجر» این حوادث سبب شد وجدان های بیدار در دنیا در صدد برآیند که آیا این حرکت‌های ارهابی و خشن که به نام دین صورت می‌گیرد، ناشی از یک شریعت توحیدی است؟ و با تحقیق به این واقعیت واقف شوند که اسلام دین الهی و رحمانی است و از این اتهامات مبراست.

رئیس دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های خوزستان افزود: نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی از جایگاه یک رهبر مصلح خیرخواه، نگاه نویی را از جهانیان طلب کرد که حجاب‌ها را کنار زده و اسلام را از منظر منابع اصلی ببینند. این حرکتی است که آرام و نافذ به پیش می‌رود و آینده مجال و فرصت بیشتری برای تحلیل ابعاد گسترده تاثیر این نامه در اختیار قرار خواهد داد.
گفتنی است در این آیین با اهداء یک جلد کلام الله مجید همراه با ترجمه انگلیسی از تبعه تازه شیعه شده هلندی تقدیر به عمل آمد.

ابنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار