تاریخ انتشار :

در حرم رضوي

کوتاه از مسلمان شدن چند تازه مسلمان از زبان خودشان

امیدوارم پس از تشرف به اسلام، خداوند در این مسیر متعالی مرا هدایت کند و بتوانم از مسلمانان و شیعیان واقعی محسوب شوم

دین اسلام؛ تنها راه پیش روی انسان
به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )«حدود ۴ سال است درباره اسلام تحقیق می‌کنم. از زمانی که این دین را شناختم، از عمق جان به خدا ایمان آوردم و فهمیدم تنها راه پیش روی انسان، دین جامع و آسمانی اسلام است.»
الینا امیلی بانوی آمریکایی با اشاره به تفاوت اسلام و دیگر ادیان عنوان می‌کند: «وقتی اسلام را پیدا می‌کنی، می‌فهمی راهی غیر از اسلام نیست. در اسلام ما فقط خدا را می‌پرستیم و به خدا اتصال داریم، اما در دیگر ادیان خدا گم شده و چیزی برای اینکه بتوان به آن اعتماد کرد وجود ندارد.»
الینا که پس از مسلمان شدن “زینب” نام گرفته درباره زیارت امام رضا(ع) می‌گوید: «از اینکه فرصتی ایجاد شده تا به زیارت بیایم خیلی خوشحالم. در این مکان احساس می‌کنم به خدا و امام رضا(ع) بیش از پیش نزدیکم.»
الینا املی با اشاره به اینکه دومین بار است به بارگاه منور رضوی مشرف می‌شود، دلیل آمدن مجددش را این طور شرح می‌دهد: «به دلیل احساس خوبی که اولین بار در حرم تجربه کردم، مجدداً عازم سفر به مشهد مقدس شدم و قبل از اینکه اینجا مشرف شوم به قم و حرم حضرت معصومه(س) نیز سفری داشته‌ام.»مذهب تشیع؛ کامل‌ترین دین
ایمی ساکن نیویورک بوده و شرح اولین آشنایی‌اش با اسلام شنیدنی است: «روز اربعین در نیویورک با گروهی از شیعیان برخورد کردم و آن‌ها به‌ من غذای نذری دادند. هنگامی که درباره امام حسین(ع) و واقعه کربلا از آنان پرسیدم پاسخ‌های جالبی دریافت کردم.»
او که حالا “آمنه” نام دارد اسلام را دین کاملی می‌داند و دلیل گرایشش را به تشیع این طور شرح می‌دهد:«اسلام دین کاملی است که می‌تواند همه نیازهای انسان را تأمین کند و دستورالعمل‌های جامعی را برای خوب زیستن دارد. با مطالعه قرآن و کتاب‌هایی از زندگی‌نامه ائمه‌اطهار(ع)، مذهب تشیع را کامل‌ترین دین دیدم که همه دستوراتش از مبانی علمی برخوردار است و باعث سعادت بشر می‌شود.»
آمنه زیارت امام رضا(ع) را نقطه‌ عطف زندگی‌اش می‌داند:«در حرم مطهر حضرت ثامن الحجج(ع) احساس امنیت و آرامش می‌کنم و امیدوارم بتوانم یک مسلمان واقعی شوم.»گمشده‌ام را یافتم
ریچارد کیلهورد استاد یکی از دانشگاه‌ های بلژیک است. داستان تشرف او به دین اسلام از روزی شروع می‌شود که همراه با دوست ایرانی خود به دفتر مدیریت زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی می رود و بعد از صحبت‌ها و توضیحات اولیه شهادتین را بر زبان می آورد و مسلمان می شود.
این تازه مسلمان ۴۹ ساله به دلایل تصمیم‌اش این طور اشاره می‌کند: «حدود ۵ سال پیش در ذهنم سوالات بسیاری شکل گرفت که در کشور خود به هرجا مراجعه کردم حتی کلیسا پاسخی نیافتم. شروع کردم به مطالعه ادیان مختلف از جمله اسلام و سرانجام این دین را به عنوان کامل‌ترین دین پذیرفتم.» کیلهورد که دوستان مسلمانش را در تصمیم‌گیری‌ خود موثر می‌داند، می‌گوید: «آشنایی با دوستان ایرانی و مالزیایی و مشاهده رفتار و کردارشان باعث شد نسبت به شناخت این دین کنجکاوتر شوم و سرانجام گمشده‌ام را بیایم.»مسلمان و شیعه‌ واقعی
کارولین ولزل از آلمان آمده و پس از مسلمان شدن، “فاطمه” نام گرفته است: «به لطف خداوند این فرصت مناسب پیش آمد. خدا را از این بابت شاکرم و امیدوارم بتوانم روزی اسلام را تبلیغ و ترویج کنم.»
این بانوی آلمانی، پس از تشرف به اسلام در حرم مطهر رضوی، به عقد جوانی مسلمان در آمده و یکی از دلایل تشرف خود به این دین آسمانی را نیز آشنایی با این جوان مسلمان ذکر می‌کند. آرزوی قلبی فاطمه را با هم می‌خوانیم: «امیدوارم پس از تشرف به اسلام، خداوند در این مسیر متعالی مرا هدایت کند و بتوانم از مسلمانان و شیعیان واقعی محسوب شوم.»احساس آرامش و امنیت دارم
ماریا ویکروریا جانسون، بانوی سوئدی در محرم شهادتین را گفت و نام “فاطمه” را برگزید. این تازه مسلمان که مسیحی بوده است، می‌گوید: «پس از تشرف به اسلام، با قبول سفر حج به عنوان مهریه‌ پذیرفتم به عقد جوانی ایرانی دربیایم و از تصمیمی که گرفتم بسیار خوشحالم.»
ماریا با اشاره به شکل آشنایی با دین اسلام، می‌گوید: «در دوران تحصیل کتاب‌های زیادی درباره ادیان مختلف مطالعه کردم و با تحقیق دریافتم این دین، جامع‌ترین و کامل‌ترین است. بنابراین آن را برگزیدم.»
این جوان ۱۹ ساله، احساسش را از سفر به مشهد این طور بیان می‌کند: «اولین بار است به ایران و مشهد سفر می‌کنم. از اینکه توفیق داشتم در ماه محرم به حرم مطهر امام رضا(ع) مشرف شوم خوشحالم و در این مکان مقدس احساس آرامش و امنیت دارم.»

اینجا جزو مقدس‌ترین اماکن مذهبی است
جوان، ۲۴ ساله و ساکن ایرلند است. خانواده‌ ایرانی‌اش او را به مدیریت زائران غیرایرانی آورده‌اند تا تمایلش را نسبت به تشرف به اسلام اعلام کنند. جیمز کویگلی با مطالعات مداوم متون و کتاب‌هایی در خصوص اسلام و تشیع به این دین آسمانی علاقه‌مند شده و تصمیم گرفته به اسلام و تشیع مشرف شود.
او با میل درونی و رضایت قلبی شهادتین را بر زبان می‌آورد و عقیده دارد: «اسلام کامل‌ترین دین در میان ادیان الهی است و برای رسیدن به سعادت جاودان و آرامش دستور‌العمل‌های مناسبی دارد.»
کویگلی با اشاره به اینکه بارگاه رضوی جزو مقدس‌ترین اماکن مذهبی جهان است، می‌گوید: «این مکان، بهترین فضا برای تشرف به اسلام است و با مسلمان شدن در این فضای ملکوتی احساس آرامش و تولدی دوباره دارم.»

تجربه‌ای از جنس دیگر
کوئل دوسیجنس، هلندی تازه مسلمان با هاویا زن مالزیایی‌الاصل مقیم هلند ازدواج کرده و زندگی خوب و آرامی دارند. او دلیل تشرفش به اسلام را این‌طور شرح می‌دهد: «همسرم اولین مشوق من برای رسیدن به حقیقت اسلام بود. همکار بودیم و همیشه رفتار، روش و دینش برایم جالب بود. به همین دلیل تصمیم گرفتم درباره اسلام تحقیق کنم. مطالعه را شروع کردم و هر چه بیشتر درباره اسلام می‌‌‌فهمیدم بیشتر شیفته می‌شدم. همسرم خیلی کمکم کرد و بالاخره به این نتیجه رسیدم اسلام بهترین و کامل‌ترین دین است که با آن می‌توان انسانیت را شناخت.»
همسرش نیز احساسش را درباره‌ مسلمان شدنِ کوئل این‌ طور ابراز می‌کند: «خیلی خوشحالم کوئل توانست به دین اسلام مشرف شود. باید بگویم من فقط او را راهنمایی کردم.»
کوئل تازه مسلمان به آرامشش در حرم اشاره می‌کند: «حضور در این حرم احساس امنیت و آرامشی عجیب به انسان می‌دهد که نمی‌توان آن را جای دیگر تجربه کرد.»

در جستجوی حقیقت
سیمونا از دانمارک آمده تا بعد از سال‌ها تحقیق به اسلام مشرف شود. شهادتین را که بر زبان جاری می‌کند احساسش را شرح می‌دهد: «از اینکه توفیق حضور در این فضای ملکوتی را به دست آوردم، خیلی خوشحالم. انگار گمشده‌ام را پیدا کرده‌ام.»
این بانوی ۲۴ ساله می‌گوید: «مادرم در مدرسه مسلمانان تدریس داشت و قرآنی به زبان دانمارکی که به وی هدیه شده بود را به من اهدا کرد. با قرائت این کتاب و تدبر در معانی آیاتش، منقلب و با معارف دینی آشنا شدم.
حس کردم می‌توانم با آن ارتباط برقرار کنم و به حقیقتی دست یافتم که سال‌ها در جستجویش بودم. قبل از سفر به ایران مطالعات زیادی در مورد این کشور و اسلام داشتم و با مشاهده عظمت این بارگاه منور، از اینکه افتخار حضور در این مکان مقدس به من داده شد، خدا را شاکرم.»
سیمونا که پس از تشرف به اسلام “فاطمه” نام گرفته است، عقیده دارد: «فطرت همه انسانها الهی است و مذهب به ویژه اسلام چیزی جز نیاز فطرت بشر نیست.»

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار