تاریخ انتشار :

نشریه لوکال

تلاش برای اخراج وزیر دانمارکی که خدا را خالق جهان می داند

«اسبن لوند لارسن» وزیر آموزش عالی دانمارک، هفته گذشته در نطق رسمی خود اعلام کرد که بر این باور است که خدا خالق جهان است.


به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به گزارش سایت گزارشگر به نقل از نشریه لوکال، وزیر دانمارکی پس از اعلام اینکه «خدا خالق جهان است»، مورد هجمه شدید سایر مقامات قرار گرفت.

«اسبن لوند لارسن» وزیر آموزش عالی دانمارک، هفته گذشته در نطق رسمی خود اعلام کرد که بر این باور است که خدا خالق جهان است. وی پس از این اظهارات مورد هجمه شدید هم قطاران و سایر مقامات قرار گرفت و همگان اعلام کردند که وی بیش از این برای منصب وزارت مناسب نیست.

لارسن در مصاحبه خود گفته بود که نه تنها خداوند متعال خالق جهان است، بلکه او خالق نوع بشر نیز هست، اگرچه کیفیت این خلقت برای ما مشهود نباشد. به هر تقدیر وی بر این باور است که نظریه تکامل داروین قابل دفاع نیست.

او در ادامه متذکر شد: «من بر این باورم که در پس خلقت هر چیزی خدا حضور دارد و نحوه و چگونگی این خلقت در کتب مقدس مورد اشاره قرار گرفته است، همان گونه که دانشمندان علوم طبیعی نیز آرای خود را دارند. اینکه آن ها داروینی فکر می کنند به من ارتباطی ندارد، مسئله من این است که معتقدم جهان خالقی دارد و این خالق خداست.»

منتقدان لارسن در نقطه مقابل اعتقادات وی را خطری جدی برای آموزش و پرورش این کشور می دانند و معتقدند وی باید هر چه سریعتر از منصب وزارت اخراج گردد. «ژان اندره هربنر» و «میکائیل روتسین»، دو تن از منتقدان جدی لارسن می گویند: «حضور لارسن در وزارت آموزش عالی خطری جدی برای جامعه دانمارک است. او می تواند سیاست های آموزش عالی را همسو با افکار خود حداقل تا مدت وزارت تغییر دهد. ما واقعاً نمی توانیم تصور کنیم که شخصی بتواند حقیقت نظریه تکامل را زیر سئوال ببرد.»!

لارسن در آن سوی میدان معتقد است که: «این برای جامعه دانمارک شکست بزرگ و امری شرم آور است که به وزیر آموزش عالی حتی اجازه باور به خدا را هم ندهند. من معتقدم که در پس حضور ما در این جهان علت و هدفی وجود دارد و این مسئله ای مرتبط با علم نیست، بلکه به ایمان ما باز می گردد.»

گفتنی است رسوخ و غلبه اندیشه داروین یعنی تکامل تدریجی و نظریه بیگ بنگ (انفجار عظیم) به حدی در غرب جدی است که هر گونه آزادی بیان را از خلقت گرایان و کسانی که به این نظریه نقد وارد می کنند، گرفته است. تکامل تدریجی داروین و نظریه انفجار بزرگ با وجود خلاءها و ایرادات بسیاری به عنوان متن مقدس علمی در جهان غرب مورد حمایت ویژه دولت ها است و هیچ کس نمی تواند در برابر آن نظر مخالفی ابراز کند.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار