تاریخ انتشار :

عصام العماد

قیام امام خمینی(ره) یک میلیون نفر را در یمن شیعه کرد

خانه پدرم در یمن یکی از مراکز اصلی نشر و گسترش فرقه وهابیت است

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )دکتر عصام العماد روحانی وهابی که به مذهب حقه تشیع گرویده است در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت کشور یمن اظهار داشت: تا پیش از بیداری اسلامی و خیزش ملت های آزاده اسلامی بر ضد حکومت های مستبد، مذهب وهابیت دارای پایگاه مستحکمی در کشور یمن بود.

استاد برجسته جامعه المصطفی العالمیه افزود: با قیام حوثی ها که از سادات طباطبایی هستند، امروز شاهد افول وهابیت در این کشور و گسترش تشیع در یمن هستیم که هر روز گسترش مذهب تشیع در یمن بهتر از گذشته نمایان می شود.

خانه پدرم در یمن یکی از مراکز اصلی نشر و گسترش فرقه وهابیت است

وی ادامه داد: در قیام مردم یمن شیعیان زیدیه و شیعیان اثنی عشری با یکدیگر متحد شدند و جز معدودی از افراطیون که حاضر به پیوستن به گروه های شیعی نبودند، جبهه مستحکمی در برابر وهابیت شکل گرفت که اکنون ثمرات آن مشاهده می شود.

دکتر عماد اضافه کرد: کشور یمن بیش از سی میلیون نفر جمعیت دارد که تعداد زیادی از آنان را شیعیان زیدیه و اثنی عشری تشکیل می دهد و جالب است که پس از قیام امام خمینی(ره) بیش از یک میلیون نفر در یمن شیعه شدند که این امر نشان دهنده تأثیر انقلاب اسلامی در منطقه است.

این متفکر اسلامی عنوان کرد: یمن هم مرز عربستان قرار دارد و همین عامل باعث شده که سالهای سال این کشور به مکانی برای تردد و اقامت مبلغان و عالمان وهابی تبدیل گردد و وهابیت اکنون یکی از بزرگترین مشکلات جهان اسلام است.

وی با اشاره به ویژگی خانواده خود در یمن نیز گفت: خانه پدرم در یمن یکی از مراکز اصلی نشر و گسترش فرقه وهابیت است و بسیاری از افراد در این خانه تعلیم دیده و با این فرقه آشنا می شوند.

عماد متذکر شد: بنده از سن شش سالگی در کلاس های درس وهابیت حاضر بودم و بیش از یک دهه با تفکرات و عقاید این فرقه آشنایی پیدا کردم، دلیل اینکه وهابیت نوجوانان را از سنین کودکی با عقاید خود آشنا می کنند آن است که می خواهند با رشد فکری این افراد در سنین سی سالگی آنان را برای ترویج وهابیت به نقاط مختلف اعزام کند.

این شیعه اثنی عشری یادآور شد: تحصیلات خود را در دانشگاه‌های عربستان گذراندم ولی پس از آشنایی با کتب تشیع و مطالعه این مکتب به این مذهب حقه گرویدم و امروز در ایران به تدریس و تالیف و تبلیغ مکتب حقه جعفری مشغول هستم.

گفتنی است دکتر عصام العماد، شیعه‌شناس، متخصص در علم رجال و حدیث و تاریخ، مدرس جامعه المصطفی العالمیه ( مدرسه علمیه طلاب خارجی ) و فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های مذاهب عربستان سعودی است. وی که خود زمانی پیرو وهابیت بوده و به مذهب تشیع گرویده است، هم اکنون به تشریح شکل‌گیری فرقه ضاله وهابیت و افشای ماهیت آن مشغول است.

به علت تاثیر وهابیت در خانواده العماد در طول چند سال شیعه شدن دکتر عصام، تنها پنچ نفر از اعضای خانواده العماد شیعه شده اند که شامل برادرشان حسن العماد که هم اکنون در شهر قم مشغول به تحصیلات دینی می باشد و سه تن از خواهران دیگر ایشان نیز از وهابیت به مذهب شیعه دوازده امامی تحول فکری پیدا کرده اند و خواهر زاده ایشان نیز به نام محمد طه الذاری یکی از شیعیان دوازده امامی و جزو طلاب حوزه علمیه قم می باشد.

اشتراک گذاری :


  1. عرفان گفت:

    ایام فاطمیه را خدمت شما تسلیت عرض می‌نمایم

    التماس دعا

  2. محمدی گفت:

    بیاید تا باری دیگر مهدی فاطمه (س) را با کارهایمان شاد کنیم
    فقط می گویم او خواهد آمد

  3. مهدی گفت:

    دلم به بستر آه شبانه افتاده
    به چاه بغض غریب زمانه افتاده
    پر پریدن من سنگ خورده در کوچه
    چنین شکسته اگر کنج خانه افتاده
    برای غربت و مظلومیم همین خود بس
    که کار فاطمه با تازیانه افتاده
    نگاه بی رمقت وا کن و ببین از غم
    بهار حاصل من در زبانه افتاده
    به اهل خانه سخن با اشاره می گویی
    لبت کبوتر من از ترانه افتاده
    به شانه تو علی تکیه می کند اما
    ز ضعف شانه ز دست تو شانه افتاده
    سلام
    تسلیت باد شهادت کوثر نبی اکرم صلی الله علیه و آله.

  4. شابادی گفت:

    اللهم عجل لولیک الفرج

  5. محبی گفت:

    سلام علیکم
    درپناه حضرت حق باشید

  6. سلامی گفت:

    نتیجه گشاده رویى :
    تبسّم و شادمانى در برابر مؤمن موجب دخول در بهشت خواهد گشت، و نتیجه تبسّم در مقابل دشمنان و مخالفان سبب ایمنى از عذاب خواهد بود.

    (کوکب الدّرىّ: ج ۱، ص۲۵۴ )

  7. قطره گفت:

    یادمان باشد :
    یه باری از امروز رو دوشته / که واسش یه عمره زمین میخوری / همه منتظر تا بینند کجا / تو از جاده عشق دل می بری

    ثابت کنیم که :
    ولی ایستادن فقط کار ماست / ما که قصه مون قصه خواب نیست / بیا دل به دریا بزن شک نکن / سرانجام این رود مرداب نیست …

آخرین اخبار