تاریخ انتشار :

آگوستينو زواليوس

تازه مسلمان آرژانتینی : گفتند ایران نرو آنجا جنگ و درگیری است کشته می‌شوی

هنوز این شبکه ایرانی نتوانسته انقلاب اسلامی ایران و به‌خصوص شخصیت امام خمینی(ره) را معرفی کند. مردم آنجا چیزی دراین‌باره نمی‌دانند و شناختی ندارند.

33333333
به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) گفتگو از معصومه طاهری /  شب میلاد امام زمان(عج) اخبار ساعت ۲۲ شبکه سوم سیما گزارش کوتاهی از یک تازه‌مسلمان آرژانتینی پخش کرد که فاصله ۱۸ کیلومتری قم تا جمکران را پیاده و با پای برهنه طی می‌کند تا عرض ارادتی خدمت دوست داشته باشد. او را می‌شناختم آگوستینو زوالیوس یا بهتر بگوییم خلیل برای رسیدن به این معرفت ادیان مختلف اعم از مسیحیت، ‌بودیسم و مذهب تصوف را پشت سرگذاشته تا اینچنین عاشقانه به پیروان حضرت مهدی (عج) بپیوندد. بعد از آن گزارش با خلیل که از اعضای افتخاری انجمن شهید ادواردو آنیلی است تلفنی تماس گرفتم و به سراغش رفتم. حرف از گزارش که شد گفتم درباره این پیاده‌روی شما نمی‌دانستم خندید و گفت قبلاً هفته‌ای یک بار به عشق امام چنین کاری می‌کردم اما مدتی است که بعد از ازدواج و باردارشدن همسر سوریه‌ای خود دفعات این پیاده‌روی‌های عاشقانه کمتر شده است. آنچه می‌خوانید حاصل گفت‌وگوی ما با وی است:

شما تحقیقات جامع و کاملی درباره ادیان به‌خصوص اسلام دارید و خوب می‌دانید دشمنان برای تضعیف اسلام تبلیغات منفی زیادی می‌کنند و درکنار آن فرقه‌های جعلی متعددی با نام اسلام راه انداخته‌اند تا چهره اسلام را مخدوش نشان بدهند. به عنوان مسلمانی از کشور آرژانتین راه تشخیص درست حقیقت اسلام را چه می‌دانید؟
حقیقت اسلام را می‌توان در برخورد و رفتار مسلمانان دید و تشخیص داد که کدام اصل است و کدام دروغین. مثلاً مردم کشورمن هیچ علاقه‌ای به داعش یا بوکوحرامی‌ها ندارند هرچند با نام اسلام فعالند زیرا در رفتارشان معنویت و پاکی نیست و معمولاً افرادی که از نظر روانی و اجتماعی با کمبود مواجه هستند، مشکل دارند یا سطح سواد و شناختشان کم است جذب این فرقه‌ها می‌شوند وگرنه اگر اهل مطالعه و تحقیق باشند فریب آنها را نمی‌خورند. از طرفی امروز با وجود سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های مختلف که به نوعی جنایات این فرقه‌ها را معرفی می‌کند شناخت و آگاهی‌ها به نسبت قبل بیشتر شده است البته ما مسلمانان با رفتار و گفتار درست و خوب می‌توانیم مردم را در شناخت حقیقت اسلام کمک کنیم مثلاً وقتی من مسلمان به دیگران احترام بگذارم و با روی خوش و رفتار پسندیده برخورد داشته باشم تأثیرگذار خواهم بود حالا هرچه رسانه‌های غربی تبلیغات منفی علیه اسلام بکنند و مسلمانان را خشن و تروریست نشان بدهند باز هم ما باید رفتار خوبی داشته باشیم تا اسلام واقعی را نشان بدهیم.

 آگوستینو زوالیوس

فعالیت رسانه‌ای ایران در آرژانتین چگونه است؟
خوشبختانه بعد از راه‌اندازی شبکه هیسپان‌تی‌وی تا حدودی مردم آرژانتین با برنامه‌ها و فیلم‌های ایرانی آشنا شده‌اند و استقبال خوبی هم از آنها می‌شود، زیرا فرهنگ ایرانی- اسلامی را نشان می‌دهند و تصویری از مسلمانان را ارائه می‌دهند اما با این وجود هنوز این شبکه ایرانی نتوانسته انقلاب اسلامی ایران و به‌خصوص شخصیت امام خمینی(ره) را معرفی کند. مردم آنجا چیزی دراین‌باره نمی‌دانند و شناختی ندارند.

چه تصویری از امام خمینی (ره) در ذهن مردم آرژانتین است؟
در فضای رسانه‌ای غرب و اینترنت و شبکه‌های اجتماعی مختلف چهره امام خمینی (ره) را منفی و بد نشان داده‌اند بعد هم کتاب سلمان رشدی ملحد رواج پیدا کرد برای همین اغلب ایشان را تنها به‌عنوان کسی می‌شناسند که علیه سلطنت کشورش و امریکا به پاخاسته است. شخصیتی که چهره‌ای تند و خشن دارد. این عدم شناخت حقیقتاً ظلم بزرگی در حق امام (ره) است که نشان می‌دهد هنوز در معرفی چهره واقعی ایشان کار زیادی نشده است.

 آگوستینو زوالیوس
مبلغان ایرانی تا چه اندازه در آرژانتین فعالیت دارند؟
به نسبت قبل خیلی بهتر شده است و در کنار شبکه هیسپان تی‌وی فعالیت خوبی دارند اما هنوز کافی نیست.

نگاه مردم آرژانتین به ایران و ایرانی‌ها چگونه است؟
شناخت زیادی ندارند؛ بیشتر از نظر قدمت تمدنی و فرهنگی ایران را می‌شناسند چون تفکر سوسیالیستی در آرژانتین حاکم است و ضد امپریالیسم هستند ایرانی و ایرانی‌ها را مردمانی مبارز و مقاوم در مقابل امپریالیسم به‌خصوص امریکا می‌شناسند به‌خصوص این‌که پشتیبان ملت فلسطین هستند، زیرا همه دنیا دیگر شرایط فلسطین را می‌دانند و فهمیده‌اند ایران حامی آنهاست.

چندی پیش امام خامنه‌ای نامه‌ای خطاب به جوانان امریکای شمالی و اروپایی نوشتند؛ بازخورد نامه بین آرژانتینی‌ها چگونه بود؟
بله نامه‌ای بسیار تأثیرگذار و مهم بود آن هم در شرایطی که دشمنان تهمت‌ها و افتراهای زیادی علیه مسلمانان به‌راه انداخته بودند و آنها را خشن و تند و تروریست نشان می‌دادند؛ به یکباره رهبر مسلمانان جهان نامه‌ای دلسوزانه و بامحبت به جوانان نوشتند که خط به خط آن مهربانی پدرانه داشت بدون کمترین خشونت و تندی که مدام علیه مسلمانان و اسلام صورت می‌گیرد. جوانان و در کل مردم آرژانتین خیلی برایشان جالب توجه بود و دوست داشتند. سبک نوشتاری نامه بسیار روان و ساده بود و معلوم بود از ته قلب برآمده برای همین هم به دل می‌نشست.

قبلاً شما گفته بودید وقتی مسلمان شدید خانواده‌تان نگرانی داشتند، چرا؟
چون از روی تبلیغات منفی علیه مسلمانان و اسلام می‌ترسیدند من تروریست شوم و روحیه خشن و تندی پیدا کنم مخصوصاً وقتی گفتم برای تحصیل می‌خواهم به ایران بروم بیشتر ترسیدند گفتند ایران نرو آنجا جنگ و درگیری است کشته می‌شوی آنجا وضعیت خوبی وجود ندارد و خلاصه خیلی نگران بودند.

 آگوستینو زوالیوس

خب حالا بعد از مسلمان شدن و زندگی در ایران چه دیدگاهی دارند؟ هنوز می‌ترسند!؟
خداراشکر وقتی مسلمان شدم و دیدند تروریست و خشن نشده‌ام و برایشان از اسلام گفتم آرامش پیدا کردند به‌طوری که حالا مسلمان شدن من را دوست دارند. پدرم وکیل است همیشه می‌گوید به مسلمان شدنم افتخار می‌کند و رضایت دارد.

بقیه اعضای خانواده شما چطور به اسلام روی نیاورده‌اند؟
من دو برادر و یک خواهر دارم هنوز مسلمان نشده‌اند، ولی پیامبر اسلام و دین اسلام را قبول دارند. معمولاً در فضای مجازی و فیس‌بوک با آنها حرف می‌زنم تا اشتیاق و شناختشان بیشتر شود، حتی برادرانم که یکی فیلمساز و دیگری عکاس است برای ساخت مستند می‌خواهند به ایران بیایند زیرا صددرصد فهمیده‌اند ایران تروریست و حامی آن نیست. دعا می‌کنم ان‌شاءالله مسلمان شوند و مثل من با حقیقت اسلام آشنا گردند.

در ایران آیا جوانان ایرانی از شما سؤال می‌کنند که چرا مسلمان شدید و اینجا آمدید درحالی‌که در آرژانتین آزادی بود؟
بله، بسیار زیاد از من سؤال می‌کنند و همیشه به آنها می‌گویم ایران کشوری با فرهنگ غنی و قوی است اما آرژانتین تنها ۲۰۰ سال سابقه دارد تازه فرهنگش هم مخلوطی از فرهنگ غربی و بومی است. شما فرهنگ غنی ایرانی اسلامی را دارید که همه چیز در آن گنجانده شده و کمبودی ندارد. آزادی غرب آزادی جنسی و جسمی است یا در حد خرید و فروش می‌باشد نه بیشتر. انسان غربی آزادی دارد اما افسرده است با ظاهرسازی و شادی کاذب می‌خواهد خلأ و افسردگی خود را جبران کند این فرهنگ پوچ خوشگذرانی هدفی ندارد موقتی است درحالی‌که اینجا اگر زندگی با مبانی اسلامی همراه باشد همیشه شاد و سرحال و آزاد هستیم. در سبک زندگی اسلامی زندگی به همین دنیا ختم نمی‌شود بلکه انسان به دنبال حقیقت دیگری است در دنیای دیگر که وجود دارد و همه پس از مرگ آنجا می‌رویم اما رسانه‌های غربی با تبلیغات دروغین آزادی‌های دروغینی را به مردم القا می‌کنند درصورتی‌که واقعیت امر چیز دیگری است متأسفانه اغلب جوانان ایرانی نمی‌دانند.

شما مسلمانی هستید که دو سبک زندگی غربی و اسلامی را تجربه کرده‌اید در مقام مقایسه کدام را اولویت می‌دهید؟
من در یک خانواده مسیحی بزرگ شدم که معتقد به دین بودند و حالا در یک خانواده مسلمان زندگی می‌کنم که نماز و روزه و اعتقادات اسلامی در آن حاکمیت دارد به‌خصوص اهل بیت(ع)که در مسیحیت نیست. ما در سبک زندگی اسلامی هرچه داریم به برکت وجود و کرم اهل‌بیت(ع)است؛ وقت غم و شادی سراغشان می‌رویم و کمک می‌گیریم تکیه‌گاه قوی و خوبی که مسیحیان در دین مسیحیت و سایر ادیان ندارند. در اسلام و زندگی اسلامی به دلیل توصیه قرآن و اهل بیت(ع)روابط خانوادگی را می‌توان تقویت و محکم کرد، ولی در زندگی آرژانتینی‌ها هر چند خوشی و شادی وجود دارد اما موقتی و گذراست آرامش خاطری که من حالا دارم قبل از این نداشتم. در غرب خانواده شکل و شمایل خانواده اسلامی در ایران را ندارد کمتر ازدواج می‌کنند و فردگرا هستند اما در زندگی اسلامی خانواده اولویت دارد و مهم است به خصوص سایه اهل بیت (ع)حاکم است که انصافاً با هیچ چیز دیگر در دنیا قابل مقایسه نیست.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار