تاریخ انتشار :

Lorraine Turner

سبک زندگی شیعیان پاکستان زوج انگلیسی را شیعه کرد

او از یک مرکز شیعی در لندن منابعی برای مطالعه گرفت و بعد از چند ماه من هم با او همراه شدم . پس از مطالعه تاریخ صدر اسلام و بررسی روایات متعدد ، به ویژه حدیث غدیر و تفاسیر آیه تطهیر ( درمورد اهل بیت پیامبر ) ، به حقانیت تشیع پی بردیم و مکتب اهل بیت (ع) را انتخاب کردیم .

 

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )، ” آندرو آیوی” ( Andrew I vy ) فیزیولوژیست آمریکایی می گوید : ” مفهوم کامل و معقول زندگی جز با ایمان به خدا توجیه پذیر نیست . ایمان به خداست که شخصیت بشر را محرز می سازد و نشان می دهد که انسان چیزی مافوق ماده و نیرو می باشد . برای پی بردن به وجود روح انسان ، وسیله ای جز ایمان به وجود خدا نیست … ایمان سپر محکمی در مقابل تمام مشکلات و مصائب زندگی است و مسلماً برای شخصی که به خدا ایمان و اتکا دارد هیچ مصیبت مطلقی در جهان وجود ندارد . ”
اکنون بسیاری از مردم جهان به دنبال پیام راستین و دلنشین الهی و نیز احساس رضایتی هستند که تنها با یافتن گمشده ی درونی انسان حاصل می شود . بسیاری از اینان با یافتن طرح جامع اسلام در مورد زندگی ، احساس امنیت و آرامش حقیقی را تجربه کرده اند . به این ترتیب ، خورشید اسلام بسیاری از گم گشتگان وادی ظلمت را به سوی خود می کشاند تا راهی نوین و سعادت بخش را به آنها نشان دهد.

خانم ” لورین ترنر ” ( Lorraine Turner ) تازه مسلمانی از کشور انگلیس است که پس از ایمان به اسلام ، نام ” زینب ” را برگزیده است . وی شرح هدایتش را این چنین آغاز می کند : ” تا قبل از آشنایی با اسلام به ظاهر مسیحی بودم ، اما در عمل اعتقاد به دین خاصی نداشتم و از ارزشهای اخلاقی مورد قبول خود پیروی می کردم . البته در درون خود حقیقتی مافوق بشر و قدرتی الهی را باور داشتم ولی این اعتقاد در همین حد بود و در راه آن هیچ بهایی نمی پرداختم . کلاً سعی می کردم با هر قشر و گروهی که هستم ، خود را با آنها وفق بدهم . تا این که آشنایی با یک فرد مسلمان باب تازه ای را به رویم گشود و اعتقاد به خدا را دوباره در وجودم شعله ور کرد . با دوست جدیدم درباره موضوعات مختلفی سخن می گفتم . او مباحثی را مطرح می کرد که برایم تازگی داشت . خلقت انسان ، پیامبران الهی و نوع نگاه به زندگی . در این گفتگوها سؤالاتی در ذهنم ایجاد می شد ، اما دوست مسلمان من سوالاتم را با تعالیم اسلام پاسخ می داد و من آنها را محکم و منطقی می یافتم . با تحقیق و مطالعه بالاخره متقاعد شدم که این دین بهترین و کامل ترین راه زندگی است . ”
بسیاری از مردم در دل به حقیقت اسلام پی می برند ، اما جسارت آن را ندارند که بر اساس آن اعتقاد زندگی کنند . ” زینب ترنر ” نیز این تجربه را داشته و پذیرفتن اسلام را ، آنهم در انگلیس همراه با مشکلات می دانسته است . اما با کمک خداوند توانسته است بر این ترس موهوم غلبه یابد . وی خود دراین باره می گوید : ” از نظر قلبی مشکلی نداشتم . اما مشکل اینجا بود که شجاعت نداشتم به آن حس قلبی جامه عمل بپوشانم . دائماً سؤالاتی را در ذهنم مرور می کردم و از خود می پرسیدم : نظر خانواده ام چیست ؟ چگونه می توانم با حجاب در جامعه حاضر شوم ؟ کاش بدون این که مسلمان شوم ، می توانستم تصمیم بگیرم آدم خوبی باشم ؟ و … ولی خوب که فکر کردم دیدم همه اینها بهانه است . تا اینکه یک روز قرآن را برداشتم و باز کردم . ناگهان این آیه توجهم را جلب کرد : “و اگر ما فرشتگان را بر آنها نازل می‏ کردیم ، و مردگان با آنها سخن می‏ گفتند، و همه چیز را در برابر آنها جمع می‏ نمودیم هرگز ایمان نمی‏ آوردند، مگر به خواست خدا … ” ( انعام – ۱۱۱) در حقیقت این آیه تکلیفم را روشن کرد و جای هیچ عذر و بهانه ای را باقی نگذاشت . ”
ایمان آورندگان به اسلام ، همواره از روز تشرفشان به دین مبین اسلام با شور و شوق خاصی یاد می کنند . خانم ترنر نیز خاطره آن روز به یاد ماندنی را این چنین شرح می دهد : ” بعد از اینکه تصمیم خود را گرفتم ، همراه چند تن از دوستان مسلمانم به منزل یکی از روحانیون مقیم انگلستان رفتیم تا شهادتین را در حضور او به زبان بیاورم . بین راه ، دل توی دلم نبود و دوست داشتم هرچه زودتر رسماً به دین اسلام مشرف شوم . هنگام ادای شهادتین من و دوستانم اشک شوق می ریختیم . در آن لحظات احساس می کردم خدا زندگی دوباره ای به من داده است . ”
این تازه مسلمان انگلیسی مدتی پس از اسلام آوردن ، مذهب تشیع را برمی گزیند . او در علت این انتخاب خود می گوید : ” پس از ایمان به اسلام ، خشونت حاکم بر اعتقادات وهابیون آزارم می داد . تا اینکه در سفری که همسرم به پاکستان داشت ، شیعیان چنان با روی گشاده از او پذیرایی کرده بودند که تحت تاثیر قرار گرفته بود و وقتی به انگلیس برگشت ، به دنبال تحقیق درباره تشیع رفت . او از یک مرکز شیعی در لندن منابعی برای مطالعه گرفت و بعد از چند ماه من هم با او همراه شدم . پس از مطالعه تاریخ صدر اسلام و بررسی روایات متعدد ، به ویژه حدیث غدیر و تفاسیر آیه تطهیر ( درمورد اهل بیت پیامبر ) ، به حقانیت تشیع پی بردیم و مکتب اهل بیت (ع) را انتخاب کردیم . ”
قرآن همواره راهنمای افراد به سوی زندگی سعادتمند است . خانم ترنر قرآن را بهترین کتابی می داند که تاکنون خوانده است . وی می گوید : ” چیزی که در اسلام نظرم را بیشتر جلب می کرد قرآن بود . حقایق علمی که در قرآن ذکر شده ، مثل مراحل رشد جنین ، چرخه آب ، گرده افشانی گیاهان و آفرینش آسمان و زمین برایم بسیار جالب بود . در واقع قرآن موضوعاتی را بطور دقیق مطرح نموده که بسیاری از آنها با پیشرفت علم و تکنولوژی برای بشر روشن و ثابت شده است . قرآن بسیاری از نیازهای روزانه انسانها را پاسخگو است . این کتاب آسمانی یک کتاب جهانی و به روز است . در حالی که در انجیل تحریفاتی وارد شده ، ولی قرآن کتاب آسمانی مسلمانان همچنان دست نخورده باقی مانده است. ”
“هربرت جورج ولز” ( Herbert George Wells ) نویسنده انگلیسی در پاسخ به یکی از خبرنگاران مجله های علمی اروپا که پرسیده بود ، بزرگ ترین کتابی که از آغاز تاریخ بشر تاکنون بیشتر از سایر کتب در دنیا تأثیر بخشیده و از همه مهم تر به شمار آمده ، کدام است ، گفته است :
« مهم ترین کتاب دنیا قرآن است؛ زیرا که این کتاب آسمانی اثری که در دنیا گذارد ، نظیر آن را هیچ کتابی به خود ندیده است. قرآن کتاب علمی و دینی و اجتماعی و تهذیبی و اخلاقی و تاریخی است . مقررات و قوانین و احکام آن با اصول قوانین و مقررات دنیای امروز تطبیق می کند و برای همیشه قابل پیروی و عمل است . هر کس بخواهد دینی اختیار کند که سیر آن با تمدن بشر پیشرفت داشته باشد باید که دین اسلام را اختیار نماید و اگر بخواهد که معنی این دین را دریابد ، باید به قرآن مراجعه کند. قرآن بهترین راهنمای یک عقیده قلبی یعنی توحید و اخلاق فاضله است. در قرآن بهترین عبارات و عالی ترین جملات نازل گردیده، اسلوب فصاحت و بلاغت آن به حدی زیباست که عقل متفکران را حیران ساخته است، قرآن کتابی است ابدی و جهانی.»
در جهان امروز ، گرایش جوامع غربی به دین اسلام بویژه توجه زنان به این دین ، موضوعی غیر قابل انکار است . پروژه آمریکا و دیگر دولت های غربی نیز مبنی بر تشدید فضای اسلام هراسی نتوانسته است ، گرایش به اسلام و حقیقت آن را کمرنگ کند . ” زینب ترنر ” می افزاید : ” اسلام از نظر من، پیام محبت، مدارا و صلح است. اسلام پیامی است که بسیاری از اروپائیان را شیفته خود کرده است، به ویژه بعد از کنجکاوی ایجاد شده نسبت به دین اسلام در پی حوادث ۱۱ سپتامبر. با وجود این که آمار دقیقی وجود ندارد، ولی کارشناسان، تعداد تازه مسلمانان مرد و زن در اروپا را سالانه، چند هزار نفر محاسبه می کنند. بعد از حادثه یازده سپتامبر در کشور ما انگلیس هم مشکلاتی برای مسلمانان پیش آمد ، اما این مشکلات ذره ای از عقیده ما به اسلام کم نکرد .بلکه در هدف خود مصمم تر شدیم . حالا به مدد خدای تعالی صراط مستقیم را یافته و پیامبر اکرم(ص) و خاندانش(ع) را الگوی خودم قرار داده ام. باید آن ها را در همه ی لحظات زندگی به خاطر داشته باشم و تنها آرزویم این است که آن ها هم در روز قیامت من را فراموش نکنند.”

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار