تاریخ انتشار :

اسلام در غرب

علت مسلمان شدن غربی‌ها از نظر غربی‌ها

بسیاری از غیر مسلمانان در جستجوی حقیقت و مطالعه عقاید برخی از مسلمانان تروریست و شناخت اسلام و صلح و خشونت در اسلام به مطالعه قرآن کریم پرداخته‌اند و سرانجام مسلمان شده‌اند. برخی نیز در دانشگاه‌ها جهت مطالعه هنر اسلامی به مطالعه اسلام و رابطه هنر اسلامی با خداوند متعال پرداخته‌اند و سرانجام مسلمان شده‌اند.

جرج برنارد شو:

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) «من همیشه احترام زیادی برای دین حضرت محمد قائل بوده‌ام چون اسلام دینی عالی و حیات بخش است. برای من اسلام تنها دینی است که زندگی را تحت شرایط گوناگون برای انسان تعدیل می‌کند و آن را برای هر انسانی و هر عصری جذاب می‌کند».

 

در دنیای غرب عده‌ای مسلمان شده‌اند. کاسیوس کلی بوکسور سوم جهان در سال ۱۹۶۵ مسلمان شد:

«احساسی که در هنگام وقوف در کوه عرفات در ایام حج به من دست داد، بی‌نظیر بود. من یک احساس غیر قابل توصیفی در آن فضای معنوی داشتم؛ جایی که بیش از یک و نیم میلیون حاجی از سراسر دنیا با رنگ و نژاد و ملیت‌های مختلف از کشورهای فقیر و غنی دنیا بدون هیچ گونه احساس فخر فروشی و ذلتی جمع شده و یکصدا خدا را می‌خوانند. حج تمرین عملی برابری در اسلام است».

محمد-علی-کلی

Jemima Goldsmith جمیما گلد اسمیت دختری از یک خانواده میلیونر بریتانیایی، در ۲۱ سالگی مسلمان شد. او می‌گوید:

«در غرب فکر می‌کنند که سعادت و شادی یک زن بستگی به دسترسی او به کلوپ‌های شبانه، الکل و لباس‌های عریان دارد و عدم وجود چنین آزادی‌ها و تجملاتی برای زنان در جوامع اسلامی یک نقض حقوق زنان به شمار می‌آورند، در حالی که ما می‌دانیم این امور بستگی کمی به شادی واقعی دارد».

Cat Stevens کت استیونز، بعد از جستجوی فراوان راجع به معنای زندگی در مواد مخدر و موسیقی‌ها، بالاخره اسلام را انتخاب کرد:

«من اسلام را دین حقیقی تشخیص دادم؛ نه آن دینی که غرب آن را معرفی می‌کند. اسلام یک دین مربوط به دوران گذشته نیست. اسلام یعنی من از اراده خداوند پیروی کنم در این صورت می‌توان از ملائکه نیز برتر شد. آخرین کاری که خواستم انجام دهم این بود که مسلمان شوم».

father-cat-stevens-590x350

چه چیزی باعث شده است که غربی‌ها تصمیم بگیرند که مسلمان شوند. شاید جنگ‌های در عراق و افغانستان و حمایت غرب از اسرائیل دلیل تشویق غربی‌ها به اسلام باشد. در سال ۲۰۰۹ حدود چهل هزار بریتانیایی،‌ هفتاد هزار فرانسوی و صد هزار آمریکایی مسلمان شده‌اند. علت رشد حیرت انگیز اسلام، آموزه‌های حیاتی آن است.

 

مجری: چرا غربی‌ها مسلمان می‌شوند و چرا اسلام برای آنها جذاب هست؟‌ چند هفته پیش راجع به این صحبت کردیم اما می‌خواهیم بررسی کنیم که جذابیت‌های اسلام چیست و چه چالش‌هایی فراروی مسلمانان در جوامع غربی است؟‌

در این بخش از بتول ال‌توما Batool al toma، مدیر برنامه تازه مسلمانان از موسسهٔ اسلامی انگلستان دعوت کرده‌ایم تا با ما باشد. بتول ال‌توما خوشحالیم که با ما هستید. مشاهده می‌کنید که در پنجاه سال اخیر سیر گرایش و پذیرش اسلام در غرب و آمریکا گسترش پیدا کرده است. خود شما از تازه مسلمانان هستید. جواب شما به این سؤال چیست؟‌ چرا حرکت به سوی اسلام در جوامع غربی شتاب گرفته است؟

بتول: جواب به این سؤال سخت است چرا که انگیزه‌ها گوناگون است و مردم به دلایل مختلف مسلمان می‌شوند. یکی از دلایل، نیاز غیر مسلمانان به مسلمانان در ارتباطات است مثلاً برای ازدواج نیاز دارند که مسلمان شوند. این دلیل خوبی برای مسلمان شدن نیست اما خداوند نقشه‌های خود را اجرا می‌کند و گاه می‌بینیم که این افراد بعداً به مسلمانان بسیار مقیدی تبدیل می‌شوند.

hqdefault

مجری: اما این تنها دلیل مسلمان شدن نیست. بسیاری مانند یوسف اسلام و یا کاسیوس کلی علت اسلام آوردنشان مطالعه قرآن بوده است و آنها به دنبال پیدا کردن هدف و معنای زندگی بوده‌اند.

بتول: البته بسیاری از غیر مسلمانان در جستجوی حقیقت و مطالعه عقاید برخی از مسلمانان تروریست و شناخت اسلام و صلح و خشونت در اسلام به مطالعه قرآن کریم پرداخته‌اند و سرانجام مسلمان شده‌اند. برخی نیز در دانشگاه‌ها جهت مطالعه هنر اسلامی به مطالعه اسلام و رابطه هنر اسلامی با خداوند متعال پرداخته‌اند و سرانجام مسلمان شده‌اند.

منبع: پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار