تاریخ انتشار :

امریکا

نمایشگاه، با عنوان «عشق به پیامبر»

این نمایشگاه کاملا پرمعناست و با هدف ارائه گفته­ های اسلام در قالب آیات قرآنی و کردار پیامبر راه ­اندازی شده،

 

fdjjkh

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )، این نمایشگاه، با عنوان «عشق به پیامبر»، آثاری از خوشنویسان بنام، از جمله هنرمندان ترکیه­ ای، را به نمایش می­ گذارد. واشنگتن- به مناسبت جشن هزار و چهارصد و چهل و سومین سالروز ولادت حضرت محمد (ص)، چند روز پیش یک نمایشگاه خطاطی اسلامی، به منظور بازتاب ارزش­ های حقیقی اسلام، در واشنگتن گشوده شد. سفیر ترکیه در واشنگتن، در روز شنبه ۱ نوامبر به آژانس Anadolu گفت: «این نمایشگاه کاملا پرمعناست و با هدف ارائه گفته­ های اسلام در قالب آیات قرآنی و کردار پیامبر راه ­اندازی شده، و این درحالی است که اسلام و ارزش­ های آن در جهان، و به خصوص خاورمیانه، مورد توهین قرار گرفته و بد تفسیر شده است».

این نمایشگاه، با عنوان «عشق به پیامبر»، آثاری از خوشنویسان بنام، از جمله هنرمندان ترکیه ای، را به نمایش می­گذارد. آیاتی از قرآن مقدس، کردار پیامبر اکرم و الواحی که پیامبر در آن­ها معرفی شده در این مکان، که سفارت ترکیه میزبان آن است، به نمایش گذاشته شده ­است. این نمایشگاه در ۲۱ نوامبر خاتمه خواهد یافت. نمایشگاه در روز جمعه، ۳۱ اکتبر، با مسئولیت بنیاد هنر و فرهنگ اسلامی، با همکاری سهام Yildiz، یک شرکت چند ملیتی ترکیه­ ای، و آژانس هماهنگی و همکاری ترکیه (TIKA) آغاز به کار کرد.

نمایشگاه مشابهی ماه گذشته در نیویورک برگزار شده بود که آن هم با همکاری آژانس هماهنگی و همکاری ترکیه (TIKA) سازمان یافته بود. ولادت پیامبر در روز ۱۲ ربیع الاول (سومین ماه در تقویم اسلامی) می­ باشد. مسلمانان بسیاری ولادت پیامبر را زمان مهم و مناسبی برای آموختن و بازتاب دادن زندگی حضرت محمد(ص) می­ دانند. معمولا خطابه­ ها و سخنان ایشان به صورت پادکست ضبط و منتشر می­ شوند. در سرتاسر دنیا، جشن­ های ولادت پیامبر شامل دکه­ های فروش کتب اسلامی ، جزوات، پوشاک، جانماز و غیره می­ باشد.

اگرچه آماری رسمی وجود ندارد، اما ایالات متحده محل زندگی ۷ تا ۸ میلیون مسلمان است. براساس مطالعه­ای که در سال ۲۰۱۱ توسط انجمن Pewبر روی دین و زندگی عمومی انجام شده، حدود ۲۰ درصد از مسلمانان آمریکا تازه ایمان آورده ­اند. از این تازه ­کیشان، ۵۴ درصد را مردان و ۴۶ درصد را زنان تشکیل می­ دهند. یک نظرسنجی که پیش از این در Gallupانجام شده نشان داده است که اکثر مسلمانان آمریکایی به کشور خود وفادارند و نسبت به آینده خود در ایالات متحده خوش­بین می­ باشند.

منبع: فانا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار