تاریخ انتشار :

گفتگو با سه جوان تازه مسلمان استرالیایی- دیلی تلگراف

ماجرای مسلمان شدن نواده کاشف واکسن آبله

بر اساس آخرین آمارگیری ۲۰۸‌هزار مسلمان یعنی بیش از نیمی از کل مسلمانان استرالیا در سیدنی زندگی می‌کنند و این آمار همچنان رو به رشد است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )، مترجم – طلعت عطری/  هر سه بیست وهشت ساله‌اند. همه در خانواده‌های مسیحی بزرگ شده‌اند. همگی استرالیایی. بعضی‌ها سیاهپوست، بعضی سفیدپوست. زن و مرد. آنها چهره‌های مسلمانان جدید استرالیا هستند.

«جسیکا» در منطقه ساحلی شمال استرالیا متولد شد. در کودکی به خاطر موهای طلایی و چشمان آبی‌اش و اینکه از مادری آلمانی متولد شده بود، او را «نازی» خطاب میکردند. بنابراین چهار سال پیش وقتی مسلمان شد میدانست که روسری سر کردن برایش کار دشواری خواهد بود.

ولی با وجود ترسی که« جسیکا» از آن سخن می‌گوید، شمار زنانی که تمایل به پوشیدن حجاب دارند پیوسته رو به افزایش است. انجمن تازه مسلمانان استرالیا در لاکمبا می‌گوید که هر هفته سه استرالیایی در این مرکز مسلمان می‌شوند. دو سوم آنان زن هستند. جسیکا که اکنون ۲۸ سال دارد، ۶ سال بعد از شوهرش مایکل مسلمان شد. جسیکا با ناراحتی از تروریستهایی می‌گوید که به نام اسلام کار می‌کنند. «یک تصویر از جنایات آنها کافیست تا همه بگویند: مسلمانها همه همینطورند».

 

 

« استفانی جنر » که یک استرالیایی نسل چهارمی است با این نظر موافق است. او می‌گوید:« در قرآن هیچ چیزی نیست که اجازه دهد مردم را بکشید. وحشتناک است که مردم فکر می‌کنند که مسلمانها می‌خواهند به بقیه آسیب بزنند».

وقتی برای مصاحبه آمد لباسی آبی رنگ سرتاسری پوشیده بود و حتی یک تار مویش هم دیده نمی‌شد. تمامش را زیر یک روسری گلدار پوشانده بود. استفانی، چهارمین نسل از خانواده ادوارد جنر، کاشف واکسن آبله است و چهار ماه پیش مسلمان شده است. او هم مثل جسیکا از طریق همسر پاکستانی‌اش با اسلام آشنا شد.

او که به گفته خودش قبلا هم نژادپرست بود و هم پای ثابت پارتی‌ها و محافل، حالا حتی از دست دادن با مردان هم خودداری می‌کند. او می‌گوید:«اساس زندگی مسلمانان این است که هر روز شخصی بهتر از دیروز باشید»

 

ساندی تلگراف می نویسد :

به طور میانگین هر هفته دو زن در سیدنی مسلمان میشوند

در سیدنی هر ساله بیش از ۱۰۰ نفر که بیشتر آنها زن هستند مسلمان می‌شوند. انجمن تازه مسلمانان استرالیا تخمین زده است که دو سوم کسانی که هرسال مسلمان می‌شوند زن هستند و حدود ۶۰ درصد از آنها پس از آشنایی با همسرانشان مسلمان می‌شوند.

جولیا موکلاتی وقتی مسلمان شد تنها ۱۸ سال داشت. او هنگامی که در یک رستوران درباره گوشت حلال سوال می‌کرد با همسر لبنانی-استرالیایی‌اش آشنا شد. سه ماه بعد آنها ازدواج کردند و در طبقه پایین منزل خانواده همسرش ساکن شدند.

خانم موکلاتی می‌گوید: خانواده‌ام مرا ارتدوکس بار آوردند اما هرگز پاسخی برای سوالهایم نداشتند. من همیشه به اسلام علاقه داشتم و معتقد بودم که اسلام به زنان ظلم نمی‌کند بلکه تکیه گاه زن است. به محض آنکه شروع به مطالعه درباره اسلام کردم فهمیدم که بخشی از آن خواهم بود. من عاشق رفتار اسلام با زنان بودم. اسلام با زن مثل یک الماس کمیاب رفتار می‌کند. خانواده اسلامی به زن افتخار می‌کند.

او همچنین می‌گوید: بسیاری از مطالبی که در اینترنت هست دستورات واقعی اسلام نیست. خیلی‌ها می‌خواهند حقیقت اسلام را یاد بگیرند نه چهره‌ای که بعضی افراد از آن ترسیم میکنند.

خانم موکلاتی که پس از اسلام آوردن روسری سر میکند می‌گوید: با پوشیدن حجاب بیشتر احساس غرور می‌کنم. حس میکنم زیباتر شده‌ام.

سومین نفر « ژان پییر آلبا » که او هم ۲۸ ساله است. در اکتبر ۲۰۰۷ در محل کارش با یک زن مسلمان ملاقات کرد. «او باعث شد که من بیشتر فکر کنم. من یک مسیحی بودم اما به کلیسا نمی‌رفتم. سرانجام با یک مسجد تماس گرفتم و مسلمان شدم». ژان پییر پس از مسلمان شدن همه دوستانش را از دست داد و خانواده‌اش شوکه شده بودند. او می‌گوید: « اولش از دست من خیلی ناراحت بودند. مسلمانها را آدم‌های بنیادگرا می‌دیدند. قدری طول کشید تا دوباره برگردند. با کارهایی که تروریستها به نام اسلام می‌کنند، بسیاری از استرالیایی‌ها مسلمانان را آدم‌هایی بنیادگرا می‌دانند و این واقعا ناراحت کننده است. ما هم رنج می‌کشیم و نمی‌خواهیم چنین چیزهایی را ببینیم. ما زندگی آرام و مسالمت آمیزی داریم».

بر اساس آخرین آمارگیری ۲۰۸‌هزار مسلمان یعنی بیش از نیمی از کل مسلمانان استرالیا در سیدنی زندگی می‌کنند و این آمار همچنان رو به رشد است.

مترجم – طلعت عطری/

اشتراک گذاری :


  1. من گفت:

    معلومه چرا زنها بیشترند چون تحت تاثیر عشق و عاشقی تغییر دین میدن.هع

  2. محمدحسین تاج گفت:

    با سلام و سپاس از مطالبتون
    در بخش مربوط به سومین رهیافته متن بالا، صحبت از بنیادگرایی شده. لطفا درباره بنیادگرایی توضیح بدهید.

  3. محمدحسین تاج گفت:

    با سلام
    لطفا درباره بنیادگرایی که در متن زیر آمده توضیح بدهید.
    با تشکر

  4. محمدحسین تاج گفت:

    با سلام
    لطفا درباره بنیادگرایی که در متن به آن اشاره شده، توضیح دهید.
    با تشکر

آخرین اخبار