تاریخ انتشار :

سامیه قبیسی

زن تازه مسلمان برزیلی که شیعه اهل بیت شد

«سامیه قبیسی» یکی از زنان مسیحی است که به دین اسلام و مذهب تشیع ایمان آورده است. او در یک محیط مسیحی و در خانواده ای محافظه کارو فضایی سرشار از الفت و احترام و براساس دین مسیحی بزرگ شده است. سامیه همواره به دنبال حقیقتی از دست رفته بوده اما سخنرانی یک ایرانی درباره توحید و یکتاپرستی، مسیر زندگی او را به طور کامل تغییر داد.

144833_223
  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )، «سامیه قبیسی» داستان اسلام آوردن خود را روایت کرده و می گوید: من لبنانی الاصل هستم که در برزیل متولد شدم. در محیطی مسیحی و سرشار از الفت، محبت و احترام و در خانواده ای محافظه کار تربیت شدم؛ خانواده ای که هر روز برای ادای مناسک مربوط به قداس به کلیسا می رفتند.
او افزود: پس از این دوران، سوالات زیادی درباره دین مسیحی و دیگر ادیان آسمانی در درون من شکل گرفت. از این طریق می خواستم دین مسیحی خود را تعمیق بخشم. از کلیسای “خوری” سوال می کردم و در کتاب های مسیحی به دنبال اسرار نهفته این دین بودم، اما متاسفانه پاسخ هایی که مرا خشنود کند، روحم را جلا دهد و مرا به سمت حقیقتی که به دنبالش بودم، سوق دهد در دین مسیحی نیافتم. در این زمینه پاسخ هایی در مورد سوالاتم می دیدم که عاقلانه نبودند. آنگاه این سوال در درونم نشات گرفت که آیا دین مسیحی، همان دین حقیقی است، آیا این همان دینی است که مرا به کمال خواهد رساند، در همین جا بود که من به جنگی بی پایان وارد شدم.
قبیسی ادامه می دهد: بیست و هشت سال پیش با مرد مسلمانی ازدواج کردم اما ارتباط آنچنانی با دین اسلام نداشت و در دینش تعمق نمی کرد. تنها به من می گفت که مسلمانان می گویند «خداوند یکتا است و شریکی ندارد» من تا  آن زمان به نتیجه ای نرسیده بودم.
پس از دو سال یادگیری نماز، روزه و احکام اسلام شهادتین گفتم
او تصریح کرد: اما خداوند با اعطای یک دوست مسلمان بر من منت نهاد. وی مرا به سخنرانی یک مرد ایرانی، دعوت کرد. این سخنرانی در زمانی بود که من جویای حقیقت بودم. به همراه دوست مسلمانم به این سخنرانی که عنوان «توحید» داشت، رفتیم. وی در این سخنرانی به خطبه ۱۸۶ نهج البلاغه اشاره کرد آنجا که امام علی(ع) می فرمایند: «کسی که کیفیتی برای خدا قائل شد، یگانگی او را انکار کرده، و آن کس که همانندی برای او قرار داد، به حقیقت خدا نرسیده است. کسی که خدا را به چیزی تشبیه کرده، به مقصد نرسید. آنکس که به او اشاره کند یا در وهم آورد خدا را بی نیاز ندانسته است».از همان لحظه ای که این حدیث را شنیدم، در قلبم احساس ارامش کردم، با خودم گفتم این همان دین صحیح است که مدت هاست به دنبالش می گردم. پس از آن ارتباطم با همسر مردی که سخنرانی می کرد، بیشتر شد. وی برای تعمق در دین اسلام بسیار به من کمک کرد و پیش از اینکه اسلام خود را علنی کنم، به مدت دو سال در فراگیری اصول نماز، روزه و تلفظ درست به من کمک کرد، زیرا من به خوبی زبان عربی نمی دانستم. پس از این دو سال شهادتین گفتم و به دین اسلام و مذهب شیعه ایمان آوردم.
دین اسلام قدرتی به من داد که در دین مسیحی نیافتم
سامیه که هم اکنون بسیاری از احادیث شریف اهل بیت را از حفظ دارد و به این موضوع افتخار می کند، در رابطه با حجاب و پوشش اسلامی با چالش ها و مشکلات زیادی روبرو شده است، به گفته وی در جامعه برزیل که تعداد اندکی مسلمان وجود دارد، حجاب برای من مشکلات زیادی را به وجود آورده علاوه بر جامعه، خانواده ام نیز از این موضوع شوکه شده بودند. اما در برابر این مشکلات، صبر پیشه کردم و یکی پس از دیگری بر آنها غلبه کردم.
او ادامه می دهد: سختی های دنیا، امتحان الهی است و خداوند از این طریق می خواهد صبر ما و قدرتمان در تحمل این شداید را بیازماید. دین مبین اسلام به من قدرت تحمل امتحانات و سختی ها را اعطا کرد قدرتی که هیچ گاه در دین مسیحی نیافتم.
سفر به عراق، دیدار با ائمه است
این زن تازه مسلمان برزیلی در ادامه درباره قرآن کریم و رابطه ی خود با آن می گوید: سوره های کوتاه قرآن کریم در نماز را به زبان اسپانیایی می نوشتم و با عربی تلفظ می کردم. از طریق سی دی های مربوطه به سوره های قرآن گوش می دادم تا تلفظم به زبان عربی بهتر شود و نمازم مورد قبول درگاه الهی واقع شود. ما قرآن و کتاب هایی به زبان برزیلی داشتیم اما آنها را به زبان عربی گوش می کردم. قرآن معجزه ای است که خداوند فرستاد تا قانون اساسی بندگانش باشد.
سامیه قبیسی در ادامه سفر خود به حج و مشهد مقدس را بازگو می کند و می افزاید: قصد دارم به عراق نیز سفر کنم و به زیارت قبور ائمه بروم چون احساس می کنم در آنجا با تمامی ائمه دیدار می کنم.
نور حقیقت را در مذهب تشیع یافتم
او درباره دلیل گرایش خود به مذهب تشیع به شفقنا می گوید: مذهب تشیع را انتخاب کردم زیرا به قلبم نزدیک تر است، هرچند که از دیگر مذاهب نیز آگاهی کسب کردم اما تنها در مذهب تشیع رسیدن به حقیقتی که منجر به آرامش و اطمینان می شود، را یافتم.
این زن مستبصر برزیلی درباره فرزندانش نیز می گوید: با وجود اینکه می دانم در مدارس به فرزندانم تعلیمات دین مسیحی می آموزند اما آنها را براساس دین اسلام تربیت می کنم. به آنها همواره می گویم که مسیح پیامبر و فرستاده خداست. به آنها می گویم که به دین اسلام بپیوندید و نماز بخوانید و حجاب را رعایت کنید.
زنان مسلمان به حضرت فامه(س) و حضرت زینب(س) اقتدا کنند
سامیه قبیسی در پایان می گوید: امیدوارم که مسلمانان کتاب های دینی را بخوانند و به دین حقیقی اسلام که باعث سعادت دنیا و آخرت می شود، بازگردند و به یکدیگر بویژه در شرایط کنونی محبت ورزند و از مادیات و امور دنیوی چشم بپوشند. زنان نیز به حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س)اقتدا کنند.
سامیه قبیسی هفت سال پیش از کشور برزیل به لبنان بازگشت و دروس دینی، سخنرانی های دینی و دروس قرآنی را پیگیری کرد و زبان عربی خود را نیز تقویت بخشید.
«الوانا سعدون» دیگر زن مسیحی که شیعه شده
«الونا سویدان» یک زن روسی الاصل است که به مذهب تشیع ایمان آورده است. او در تاجیکستان که شمار زیادی شیعه وجود دارد، متولد شده است. پدرش در ارتش خدمت می کند و در کنار پدربزرگ و مادربزرگش تربیت شده است.
سویدان در گفتگو با خبرنگار شفقنا، طریقه اسلام آوردن خود را شرح داده و می گوید: در سن شش سالگی با دین اسلام آشنا شدم. آن زمان فرزندانی را می دیدم که روزه می گرفتند و من نیز سعی می کردم که همانند آنها روزه بگیرم، با وجود اینکه در آن زمان فقر گسترش یافته بود و روزه گرفتن بسیار دشوار بود.
الوانا می افزاید: در همان زمان درباره دین اسلام چیزهای زیادی شنیدم و پس از زمان درازی یعنی در سیزده سالگی با یک مرد مسلمان و شیعه لبنانی ازدواج کردم. من مسیحی بودم اما زمانی که متوجه شدم دین مسیحی هیچ تغییری در من ایجاد نمی کند، تصمیم گرفتم همانند همسرم به دین اسلام و مذهب تشیع ایمان آورم.
دین اسلام، زندگی مرا هدفدار کرد
او تاکید می کند: پس از اسلام آوردن، زندگیم به کلی تغییر کرد و در زندگی هدفدار شدم. فهمیدم که انسان برای رسیدن به زندگی اخروی و ورود به بهشت وارد این دنیا شده است، چرا که این دنیا سرای گذر است.
وی که تاحدودی به زبان عربی مسلط است، اضافه می کند: خانواده من با اسلام آوردنم مخالفت نکردند و بلکه به من می گفتند “این زندگی توست و به خودت مربوط است” اما پدرم که یک نظامی است به شدت با من مخالفت می کرد و هنوزم مخالفت می کند. من فرزندانم را براساس دین اسلام تربیت می کنم. دین، فولکور نیست بلکه اصول و ریشه هایی است که از اعماق نشات می گیرد و ریشه هایی عمیق دارد.
قرآن را باید به دقت خواند و فهمید
قرآن از نگاه وی کتاب مقدس و دشواری است و باید آن را خواند و فهمید نه اینکه فقط از روی آن روخوانی کرد.
الوانا در ادامه درباره دلیل انتخاب مذهب تشیع تاکید می کند: مذهب تشیع را با تبعیت از همسرم برگزیدم. او فردی شیعی و متعهد است، می خواستم از روشی که او برای زندگی انتخاب کرده، آگاه شوم.
او در پایان تصریح می کند: خداوند راه و عقل را به ما ارزانی داشت و من خداوند را به خاطر این راه سرشار از امنیت و نظم سپاس می گویم.
منبع:شفقنا-بولتن نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار