تاریخ انتشار :

لیلا رودریگز

“لیلا رودریگز” از تجربه خود در یک سوپر مارکت می گوید

لیلا رودریگز شاعره آمریکایی از ملاقات خود با یک مسیحی منتقد اسلام در یک سوپر مارکت میگوید.

لیلا رودریگز و خانوم اهل دالاس

لیلا رودریگز و خانوم اهل دالاس

 

 

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )،در مصاحبه ای کوتاه با یک شاعره آمریکایی مسلمان توسط خبرنگار بین المللی تیتر یک، ایشان به ذکر خاطره ای خواندنی از خود پرداخت که پاسخگوی تمامی سوالات سایت بود. در اینجا به ذکر این خاطره زیبا از “لیلا رودریگز” شاعره مسلمان آمریکایی، ساکن دالاس در ایالات متحده آمریکا، می پردازیم:

تیتر۱ – خانوم رودریگز بعد از صحبت ها و تحلیل های شما از وضعیت اسلام و مسلمانان در آمریکا، منتظر شنیدن خاطره شما هستیم.

لیلا رودریگز – بله. حتما. روزگذشته این اتفاق جالب برای من افتاد. در حال خرید تو یه سوپر مارکت بزرگ بودم. داشتم یه بسته تخم مرغ برمیداشتم که متوجه شدم یکی زد رو شونهام و گفت ببخشید …
من همینطور که برگشتم ببینم این فرد کیه و با من چی کار داره گفت: چرا از ما متنفرید؟
من خیلی آروم تخم مرغ ها رو گذاشتم سرجاش، یه لحظه گیج شده بودم. نمیدونستم چی جوابش رو بدم. بعد از چند ثانیه یه لبخند زدم و گفتم: بله؟!! متوجه منظورتون نشدم.
گفت: معذرت میخوام اگه ترسوندمت. شما دختر خیلی خوب و مهربونی به نظر میرسین، و این اولین باره که من یه مسلمون رو از نزدیک می بینم. آخه من تو یه شهر خیلی کوچیک در غرب دالاس زندگی میکنم.فقط میخواستم بدونم که آیا شماها از ما متنفرید؟
لبخند زدم و گفتم: خانوم عزیز ما حتی همدیگرو نمیشناسیم. چطوری میشه از شما متنفر باشم؟
جواب داد: تو اخبار. اونها همیشه دارن میگن که مسلمونها از ما آمریکائیها متنفر هستن. خب حالا این بهترین موقعیته که از شما بپرسم واقعا از ما بدتون میاد؟
بیشتر از بیست دقیقه مکالمه من و این خانوم طول کشید و در آخر من رو بغل کرد و به گرمی فشرد و گفت: کاش اخبار ما، مسلمون هایی مثل تو رو به ما نشون میداد، خلاصه هر وقت که اومدی سمت خونه ما خواهشا پیش من بیا. خیلی دوست دارم بیشتر با هم باشیم و ازت بیشتر بدونم.

بخشی از مصاحبه

224290_318
تیتر۱ – پس همونطور که قبلا با هم صحبت کردیم، متاسفانه رسانه های آمریکایی در حال تخریب اسلام و مسلمانان هستند.

لیلا رودریگز- اون که صد در صد. اما میدونی چیه الان نمیخوام زیاد بحث رو سیاسی کنیم. بیشتر میخوام روح واقعی اسلام و محبتی که در اون هست رو در موردش صحبت کنم. بعد از این قضیه سوپرمارکت که برای خودم شخصا اتفاق افتاد، یاد مطلبی در مورد حضرت محمد (ص) پیامبر اسلام افتادم.
روزی پیامبر در بازار در حال خرید کردن بودن که متوجه پیرزنی شدند که سعی داشت بار خودش رو سوار شتر کنه اما به دلیل کهولت سن و سال و سنگینی بار،برایش سخت بود. پیامبر با دیدن این صحنه فورا به کمک پیرزن رفت و بارهایش را سوار شتر کرد و حتی تا منزل پیرزن وی را همراهی کرد و بارش را خالی نمود.
بعد از اتمام کار پیرزن به پیامبر گفت: جوان تشکر از این کمک و محبت تو. چگونه میتوانم لطف تورا جبران کنم؟ من پولی ندارم که به تو دهم. بجاش از تجربه ام به تو هدیه میکنم.چرا که تو جوان هستی و بی تجربه. امیدوارم که برای تو مفید باشد.
مرد جوانی هست به نام محمد. مرد خیلی بدی است. مردم را از هم جدا میکند. مردم را دچار تفرقه می کند. باعث دوری اعضای خانواده از یکدیگر می شود. حرف های کفرآلود میزند. ما را از پرستش مثل نیاکانمان باز میدارد و ادعاهای جدیدی دارد.تو جوان خیلی خوب و مهربانی هستی. از محمد دوری کن چرا که تورا خراب می کند.

پیامبر به پیرزن هیچ نگفت، حرف های وی را با سرتکان دادنی تائید کرد و خداحافظی کرد.
اما در آن هنگام پیرزن گفت: جوان اسم تو چیست؟
پیامبر با مهربانی جواب داد: من محمد هستم. همان محمدی که منظور شماست.
پیرزن جواب داد: به خدایی که تو از او دم میزنی قسم که فقط فرستاده پروردگار میتواند چنین رفتاری داشته باشد و در نهایت در همان جا شهادتین خود را گفت و مسلمان شد.

تیتر۱ – شما هم تقریبا اتفاق یکسانی را تجربه کردید. با رفتار خود نشان دادین چیزی که دولت آمریکا و رسانه های وابسته به آن در مورد اسلام و مسلمانان تبلیغ می کند درست نیست و در پایان حتی این زن شما را به گرمی در آغوش گرفت و از شما دعوت هم کرد.

 

لیلا رودریگز – واقعا این حادثه ای که برای من اتفاق افتاد اتفاقی نبود. در دو روز گذشته خیلی به این اتفاق فکر کردم. مسلمانانی وجود دارند که در گروهک های تروریستی مثل داعش و بوکوحرام فعالیت میکنند. همونطور که گفتم نمیخوام در مورد دلایل و پشت پرده این قضایا الان صحبت کنیم. اما از آن طرف هم مسلمانان خوب و مهربان بسیاری نیز در سرتاسر دنیا وجود دارند. اما یه سوال از خودم و شما میپرسم: اگر من مسلمان نبودم و اسلام را نمیشناختم و مدام پای برنامه های تلوزیون اینجا که هدفی جزء اسلام هراسی ندارند، می نشستم و این برنامه ها را تماشا میکردم، چه حسی داشتم؟
وظیفه ما نشان دادن چهره واقعی اسلام است. بایستی با رفتارمان به دنیا نشان دهیم که حضرت محمد(ص) چه کسی بوده است! اسلام چیست و مسلمانان چه کسانی هستند.

تیتر۱ – خانوم رودریگز این تفکر شما بسیار منطقی و حتی بسیار عملی نیز هست. امیدوارم که موفق باشید و ممنون .

مصاحبه : احسان امتی – تیتر یک

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار