تاریخ انتشار :

التین و الزیتون

ماجرای مسلمان شدن گروه ژاپنی با “انجیر و زیتون”+ منابع انگلیسی و ردیه ها

طه ابراهیم” همه اطلاعاتی را که از قرآن کریم جمع آوری کرده بود را برای گروه تحقیقاتی ژاپنی فرستاد. این گروه هم پس از اطمینان یافتن از این اطلاعات، به دین مبین گرویدند.

 

IMAGE635214980189964890

 

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )، سایت شیعه آنلاین در مطلبی نوشت: اعضای یک گروه تحقیقاتی ژاپنی پس از اینکه دریافتند قرآن کریم ۱۴۲۸ سال قبل، نتیجه پژوهش آنها را بیان کرده، به دین مبین اسلام گرویدند.
داستان مسلمان شدن این گروه ‍ژاپنی، از جستجوى ماده «میثالویندز» که یک ماده پروتئینی است، آغاز شد. این ماده در مخ انسان و حیوانات به میزان بسیار کمی ترشح می شود و این ترشحات پر از گوگرد است که به راحتی می توان با روی، آهن و فسفر مخلوط گردد.
این ماده برای بدن انسان، ماده ای بسیار مهم به حساب می آید و موجب کاهش نسبی “کولسترول” در بدن انسان می شود و همچنین براى “تقویت قلب” و “تنظیم تنفّس” مفید است.
ترشح این ماده از مخ انسان بعد از سن ۱۵ سالگی تا سن ۳۵ سالگی افزایش می یابد و بعد از این سن تا ۶۰ سالگی ترشح آن کم می گردد. بنابراین، این ماده در انسان به راحتی قابل دستیابی نیست.
در حیوانات نیز نسبتا این ماده بسیار کم است. از این رو گروهی از دانشمندان ژاپنی اقدام به جستجوی این ماده که باعث از بین رفتن عوارض پیری می شود در میان گیاهان کردند، و تنها این ماده را در دو گیاه پیدا کردند: انجیر و زیتون که در قرآن نیز با نام “التین و الزیتون” بیان شده است.
پس از نتیجه گیری که استفاده تنها از “انجیر” یا “زیتون” فایده مورد نظر را برای سلامتی انسان ندارد، پس باید آن دو را با هم مخلوط کرد، این پژوهشگران ژاپنی نیز بهترین میزان را برای بهترین تأثیر یک “انجیر” و هفت “زیتون” یافتند.
سپس یک پزشک عربستانی که “طه ابراهیم خلیفه” نام دارد، شروع به جستجو کردن در مورد این دو کلمه “انجیر” و “زیتون” در قرآن کریم کرد و فهمید که کلمه “انجیر” یک بار در قرآن کریم ذکر شده و زیتون ۶ بار به صورت صریح و یک بار به صورت ضمنی در سوره مؤمنون به آن اشاره شده، آنجا که خداوند متعال می فرمایند: «وشجره تخرج من طور سیناء تنبت بالدهن وصبغ للآکلین».
“طه ابراهیم” همه اطلاعاتی را که از قرآن کریم جمع آوری کرده بود را برای گروه تحقیقاتی ژاپنی فرستاد. این گروه هم پس از اطمینان یافتن از این اطلاعات، به دین مبین گرویدند.

منبع:خبرگزاری شبستان

 

منابع خارجی استخراجی گروه تحقیقات انجمن از مطلب فوق :

http://www.maganin.com/Content.asp?ContentID=12223

http://navedz.com/2009/06/24/by-the-fig-and-the-olive-japanese-research-team-president-embrace-islam/

 

ردیه سایت شبهات نسبت به مطلب فوق :

 

پاسخ شایعه
 
۱٫ نام زیتون ۶ بار صراحتا و یک بار غیر مستقیم و کلمه انجیر هم یک بار در قرآن آمده که خواص بسیاری نیز دارند، اما سایر ادعاهای شایعه در منابع معتبر موجود نیست!
۲٫ این شایعه در سال ۲۰۰۹ از قول یک استاد دانشگاه الازهر مطرح شد، اما هیچ منبع معتبری گزارش تحقیقات و مسلمان شدن این تیم را نداد و بازنشر آن در رسانه های داخلی هم فاقد استناد و منبع بود.
۳٫ نسخه های انگلیسی شایعه مدعی وجود Metallothionein یا MT، در انجیر و زیتون شده اند که در منابع علمی چنین مطلبی نیافتیم و طرح سنین مختلف برای توقف تولید آن در بدن، در نسخه های متفاوت شایعه بیانگر غیر علمی بودن آن است!
۴٫ دین ستیزان با نسبت دادن مطالب علمی غیر معتبر به دین و سپس انتشار تحقیقات علمی مخالف آنها، در تلاشند تا دین را انکار کنند! برای بازی نکردن در برنامه آنها لازم است از انتشار مطالب فاقد منبع و تایید نشده خودداری کنیم.
 
حق جو و حق طلب باشیم
لینک مطلب جهت انتشار:
http://shayeaat.ir/post/829

اشتراک گذاری :


  1. احمدی گفت:

    سلام
    آیا اسم این گروه ژاپنی مشخص است؟
    آیا منبع معتبری در مورد این تحقیق گروه ژاپنی دارید؟
    لطفا منبع مطالب را نیز قرار بدهید.

آخرین اخبار