تاریخ انتشار :

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله فرمودند:

محبوب‌ترین مردم نزد خداوند

پیامبر خدا صلى الله علیه و آله ـ در پاسخ به این سؤال که خداوند چه کسى را بیشتر از همه دوست دارد؟ ـ فرمود…

IMG16520760

 

رسولُ اللّه ِ صلى الله علیه و آله ـ لمّا سُئلَ عن أحَبِّ النّاسِ إلى اللّه ِ ـ : أنْفَعُ النّاسِ للنّاسِ.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )پیامبر خدا صلى الله علیه و آله ـ در پاسخ به این سؤال که خداوند چه کسى را بیشتر از همه دوست دارد؟ ـ فرمود: آن کسى که براى مردم سودمندتر باشد.

عنه صلى الله علیه و آله: الخَلقُ عِیالُ اللّه ِ، فأحَبُّ الخَلقِ إلى اللّه ِ مَن نَفعَ عِیالَ اللّه ِ، و أدْخَلَ على أهلِ بَیتٍ سُرورا.
پیامبر خدا صلى الله علیه و آله: مردم عائله خدا هستند؛ پس محبوبترین کس نزد خدا، آن است که به عائله او سود رساند و خانواده اى را خوشحال کند.

عنه صلى الله علیه و آله: إنّ أحَبَّکُم إلى اللّه ِ جلّ ثَناؤهُ أکثرُکُم ذِکرا لَهُ، و أکْرَمَکُم عندَ اللّه ِ عزّ و جلّ أتْقاکُم لَهُ.
پیامبر خدا صلى الله علیه و آله :همانا محبوبترین شما نزد خداوند، جلّ ثناءه، کسى است که بیشتر به یاد او باشد. و گرامیترینِ شما نزد خداوند عزّ و جلّ پرهیزگارترین شماست.

عنه صلى الله علیه و آله: أحَبُّ المؤمِنینَ إلى اللّه ِ مَن نَصَبَ نَفْسَهُ فی طاعَـهِ اللّه، و نَصَـحَ لاُمّـهِ نَبیِّهِ، و تَفکَّرَ فی عُیوبِهِ، و أبْصَرَ و عَقَلَ و عَمِلَ.
پیامبر خدا صلى الله علیه و آله: محبوبترین مؤمنان نزد خدا کسى است که در راه طاعت خدا خویشتن را به رنج و کوشش افکند، خیرخواه و دلسوز امّت پیامبر او باشد، در عیبهاى خود بیندیشد، بینش و خرد خود را به کار گیرد و کار کند.

عنه صلى الله علیه و آله: أحَبُّ عِبادِ اللّه ِ إلى اللّه ِ أنْفَعُهُم لِعبادِهِ، و أقْوَمُهُم بحقِّهِ ، الّذینَ یُحَبَّبُ إلَیهِمُ المَعروفُ و فِعالُهُ.
پیامبر خدا صلى الله علیه و آله: محبوبترینِ بندگان خدا نزد خداوند کسى است که به حال بندگانش سودمندتر و در اداى حق خدا کوشاتر باشد. همانان که خوبى و انجام کارهاى نیک محبوبشان است.

عنه صلى الله علیه و آله: یقولُ اللّه ُ تبارکَ و تعالى: إنَّ أحَبَّ العِبادِ إلَیَّ المُتَحابّونَ مِن أجْلی ، المُتَعلِّقهُ قُلوبُهُم بالمَساجِدِ ، و المُسْتَغفِرونَ بالأسْحارِ ، اُولئکَ إذا أرَدْتُ بأهلِ الأرضِ عُقوبَهً ذَکَرْتُهُم فَصَرفْتُ العُقوبَهَ عَنهُم
پیامبر خدا صلى الله علیه و آله :خداوند تبارک و تعالى مى فرماید: محبوبترین بندگان نزد من آنهایند که به خاطر من یکدیگر را دوست دارند، دلبسته مسجدهایند و سحرگاهان لب به استغفار گشایند، اینانند که هرگاه بخواهم زمینیان را کیفر دهم به یاد ایشان افتم و از مجازات آنان صرف نظر کنم.

موسى علیه السلام ـ فی مُناجاتهِ ـ: أیْ رَبِّ ، أیُّ خَلقِکَ أحَبُّ إلَیکَ؟ قالَ : مَن إذا أخَذْتُ حَبیبَهُ سالَمَنی .حدیث
موسى علیه السلام ـ در مناجات خود ـ گفت : خداى من! کدام آفریده ات را بیشتر دوست مى دارى؟ فرمود: آن کس را که چون محبوبش را از او بگیرم، [همچنان] با من آشتى باشد.

الإمامُ علیٌّ علیه السلام: إنّ مِن أحَبِّ عِبادِ اللّه ِ إلیهِ عَبدا أعانَهُ اللّه ُ على نفسِه ، فاسْتَشْعَرَ الحُزنَ و تَجَلْبَبَ الخَوفَ، فَزَهرَ مِصباحُ الهُدى فی قَلبهِ .حدیث
امام على علیه السلام :همانا یکى از محبوبترین بندگان خدا نزد او، بنده اى است که خداوند او را در پیکار با نفْسش یارى کرده است؛ پس، جامه زیرینش اندوه است و جامه رویینش ترس [از خدا] و چراغ هدایت، در دلش فروزان است.

الإمامُ الصّادقُ علیه السلام: ألاَ و إنَّ أحَبَّ المؤمِنینَ إلى اللّه ِ : مَن أعانَ المُؤمنَ الفَقیرَ مِن الفَقرِ فی دُنْیاهُ و مَعاشِهِ ، و مَن أعانَ و نَفعَ و دَفعَ المَکْروهَ عنِ المؤمِنینَ.
امام صادق علیه السلام :بدانید که محبوبترین مؤمنان نزد خدا، کسى است که مؤمن تهیدست را در امور مادى و زندگیش یارى رساند و کسى است که مؤمنان را کمک کند و سود رساند و ناراحتى آنها را برطرف سازد.

عنه علیه السلام: أحَبُّ العِبادِ إلى اللّه ِ عزّ و جلّ رجُلٌ صَدوقٌ فی حَدیثِهِ ، مُحافِظٌ على صَلَواتِه و ما افْتَرَضَ اللّه ُ علَیهِ ، مَع أداءِ الأمانَهِ.
امام صادق علیه السلام :محبوبترین کس نزد خداوند عزّ و جلّ آن است که در گفتارش راستگو باشد و بر گزاردن نماز و آنچه خدا بر او واجب کرده است مواظبت کند و امانت پرداز باشد.

منبع: جام نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار