تاریخ انتشار :

حجت‌الاسلام «محمدحسین طباطبائی»

کودک ایرانی که پادشاه عربستان را مبهوت کرد+عکس

حافظ خردسال ایرانی در زمان «عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه سابق عربستان پس از تلاوت قرآن به جای جایزه نقدی از حاکمان سعودی ویزای ۴۰۰ نفر از مقامات کشورمان برای سفر به حج تمتع را طلب کرد که این اقدام باعث تحیر مقامات سعودی شد.

20303_457

 

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )،حجت‌الاسلام «محمدمهدی طباطبائی» استاد قرآن کریم و بنیانگذار مؤسسه «جامعه القرآن‌الکریم و اهل‌البیت(علیهم السلام)» در گفت‌وگویی گفت: در سفرهایی که به همراه پسرم «محمدحسین» به حج اعزام می‌شدیم در قصرهای تمام حاکمان سعودی و کشورهای عربی و همچنین دانشگاه‌های آن‌ها برنامه اجرا کردیم.

در اعزام کاروان نور به حج تمتع عدالت رعایت شود

وی ادامه داد: فعالیت و برنامه‎های کشورهای عربی بیشتر در زمینه حفظ و ترتیل قرآن است و به قرائت قرآن کمتر توجه دارند در حالی که در ایران به قاریان اهمیت بیشتری می‌دهند.

این استاد حفظ قرآن با بیان اینکه باید عدالتی در زمیته اعزام کاروان نور به حج تمتع برقرار شود، خاطرنشان کرد: مسئولان باید تعداد بیشتری از حافظان قرآن را به حج اعزام کنند به طوری که اگر ۲۰ قاری به حج اعزام می‌شوند حداقل ۱۰ حافظ قرآن در سنین مختلف نیز با این کاروان همراه شوند.

اعزام حافظان خردسال از اعزام قاریان مؤثرتر خواهد بود

حجت‌الاسلام طباطبائی با اشاره به اینکه حضور حافظان خردسال تأثیرگذاری بسیاری بر روی زائران خانه خدا می‌گذارد، افزود: اعزام چند خردسال حافظ قرآن که تسلط خوبی به مبانی الهی نیز دارند می‌تواند از اعزام ۲۰ قاری قرآن به حج تمتع تأثیرگذارتر باشد.

برنامه‌های کاروان نور در ایام حج ارتقا یابد

مدیر مؤسسه «جامعه القرآن‌الکریم و اهل‌البیت(علیهم السلام)» تصریح کرد: در گذشته ما در بعثه تمامی کشورهای اسلامی و وزاتخانه‌های مختلف عربستان برنامه برگزار می‌کردیم اما متأسفانه اکنون برنامه‌های کاروان نور تنها به تلاوت قرآن در بعثه جمهوری اسلامی ایران و مسجدالحرام محدود شده است که این امر باعث کاهش اثر تبلیغی می‌شود.

وی ادامه داد: مسئولان باید از حضور و توانمندی‌های‌ حافظان قرآن در کشور به نحو احسن استفاده کنند و تصور نکنند که اعزام قاریان برای تلاوت قرآن در بعثه کشورمان و مسجدالحرام فعالیت تبلیغی بزرگی است.

حجت‌الاسلام طباطبائی با بیان اینکه من یک بار برای شرکت در مسابقات بین‌المللی در سال ۶۵ و چندین بار نیز همراه با محمدحسین به دعوت خانواده پادشاه عربستان به حج اعزام شدم، گفت: زمانی که محمدحسین در خردسالی قرآن را حفظ کرد بسیاری از کشورهای مسلمان از ما دعوت کردند تا در مراسم‌های مختلف برنامه داشته باشیم که یکی از این کشورها عربستان بود.

محمدحسین صدور ویزای ۴۰۰ نفر از مقامات ایرانی را به عنوان جایزه طلب کرد

این حافظ قرآن کریم افزود: در یکی از سفرهایمان به دعوت «عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه سابق عربستان «محمدحسین» در حال اجرای برنامه بود که متوجه شدیم ۴۰۰ نفر از مقامات کشورمان به دلیل بسته شدن فرودگاه جده و نداشتن ویزا نتوانستند به حج اعزام شوند؛ پس از پایان مراسم و استقبال حاضران پادشاه عربستان می‌خواست به محمدحسین هدیه‌ای دهد که پسرم از حاکمان عربستان ویزای این ۴۰۰ نفر را به عنوان هدیه از پادشاه وقت عربستان طلب کرد که مسئولان سعودی در همان لحظه با سفارت عربستان در تهران تماس گرفتند تا برای آن ۴۰۰ نفر ویزا صادر شود و فردای آن روز نیز آن‌ها توانستند در مراسم حج شرکت کنند.
حجت‌الاسلام طباطبائی با اشاره به تأثیرگذاری حافظان قرآن در بین حاجیان، تصریح کرد: در مراسمی که توسط حجت‌الاسلام «قرائتی» برگزار می‌شد محمدحسین که هفت سال بیشتر نداشت، ۵۰ سؤال حجت‌الاسلام قرائتی را با آیات قرآن جواب داد پس از آن بسیاری از علمای اهل‌سنت می‌گفتند که ما به توانمندی‌ها و تسلط قرآنی این کودک ایرانی ایمان آوردیم در حالی که تا پیش از این فعالیت‌های قرآنی ایرانیان را باور نداشتیم.

نمازخواندن در داخل خانه خدا شیرین‌ترین خاطره سفرم به مکه بود

وی، رفتن به داخل خانه خدا را یکی از شیرین‌ترین خاطرات زندگی‌اش عنوان کرد و گفت: در سال ۶۵ حدود ۶ ماه پیش از کشتار زائران ایرانی در عربستان من در مسابقات بین‌المللی قرآن عربستان شرکت کردم که پس از آن مسئولان برگزاری مسابقات تمامی شرکت‌کنندگان که حدود ۲۱۸ نفر بودیم به داخل خانه خدا بردند و اجازه دادند که حدود یک ربع در آن‌جا باشیم و نماز بخوانیم. رفتن به داخل خانه خدا و نماز به طرف چهارگوشه آن یکی از زیباترین و دلنشین‌ترین خاطران زندگی‌ام بود.

منبع: جهان نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار