تاریخ انتشار :

حجاب براي من آزادي مي‌‌آورد

تجربه زن تازه مسلمان آمریکایی از داشتن حجاب؛

استفاده از پوشش در محل کار از وظابف من است. حجاب به من قدرت و توانایی می‌دهد تا بهتر در محیط کار حضور پیدا کنم و آرامش می‌گیرم

 

 

4ReasonsWhy-I-Wear-the-Muslim-Headscarf

 

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )    مترجم : معصومه طاهری:   من  هیچ وقت نظر شخصی خودم را درباره حجاب ننوشته‌ام زیرا به نظر می‌رسد که اغراق می‌کنم  گاهی اوقات فکر می‌کنم حساسیت زیادی نسبت به این قضیه درباره زن مسلمان وجود دارد.

از آنجا که روسری نماد آشکار از زنان مسلمان است، بسیاری ازغیرمسلمانان به دلیل عدم شناخت و درباره آن نظرات بی‌جا و ابهامات زیادی دارند؛ درحالی‌که بسیاری از زنان مسلمان داشتن حجاب را قبول دارند و برای مردان مسلمان هیچ حساسیتی دراین‌باره نیست

اخیرا با مسلمان شدنم خیلی‌ها از من سوال کردند و ابهامات زیادی دراین زمینه برایشان وجود دارد، حتی برخی زنان مسلمان که به حجاب مقید نیستند یا غیرمسلمانانی که نمی‌دانند چرا زن مسلمان حجاب را انتخاب می‌کند.

قصد من این است تا فقط نظرو تجربه‌ای که دراین زمینه دارم را ارئه کنم. نمی‌خواهم با آن دسته از زنانی که با مسئله پوشش وحجاب مخالف هستند مبارزه می‌کنم آنها می‌گویند این پوشش قابل قبول نیست. من فقط می‌توانم احساس خودم را درباره داشتن روسری وحجاب را بگویم. اگر می‌خواهید بدانید چرا شخص دیگری پوشش بیشتر یا کمتر دارد بهتر از او سوال کنید من تنها تجربه شخصی‌ام را دراختیار شما می‌گذارم .

بیشترین سوالی که طی هفت سال گذشته مدام از من می‌پرسند این است که این پوششی که شما دارید چه چیزی است؟  این یک روسری است. مدل‌های مختلفی دارد گلدار، راه راه و … بلند است تا بتوانم سر خود را کامل با آن بپوشانم . من عاشق پوشش هستم که راحت‌تر بتوانم کار کنم؛ در واقع، بسیاری با تعجب به من نگاه می‌کنند.

دلیل من برای داشتن حجاب این بود که فکر می‌کردم داشتن حجاب در اسلام واجب است و البته هنوز هم این فکر را دارم؛ وقتی من مسلمان شدم، در یک شهرستانی بودم که جمعیت زیادی مسلمان داشت  آنها به سبک وسیاق خودشان پوشش داشتند همان طور که لباس‌های سنتی پوشیده بودند یک روسری هم برسرشان بود که اصلا مانع فعالیت‌های آنها نبود این قانون و هنجاری است که برای من قابل درک بود  .

آیات و روایات متعددی  درباره حجاب وجود دارد. همسران پیامبر و اصحاب ایشان هم حجاب را رعایت می‌کردند و خود را معرض دید مردان نامحرم قرار نمی‌دادند.

من نمی‌توانم به شما بگویم که چرا بسیاری از زنان مسلمان حجابشان درست نیست  بازهم تاکید دارم تنها تجربه خودم را می‌گویم نقطه عطف زندگی من داشتن حجاب است و برخی کارها را مطابق با اسلام نباید انجام بدهم (مانند قانون حاکم در ایالات متحده آمریکا که اجازه نمی‌دهد برخی کارها انجام شود  در زندگی من وقتی که من آن را می پوشند وجود دارد یا به دلیل کارهایی که اجازه نمی دهد) به دلیل داشتن حجاب کارفرما اجازه نمی‌ داد کار کنم اما من هیچ وقت احساس گناه و پشیمانی نکردم زیرا می‌دانستم دوباره متولد شده‌ام.

علاوه بر این من یک مسلمانم و فکر می‌کنم داشتن روسری و پوشش در اسلام لازم است، خیلی  از مردم می‌خواهند دراین باره بیشتر بدانند و اطلاعاتی کسب کنند که چرا حجاب دارم. وقتی دارای حجاب باشیم  رفتار و گفتار ما به عنوان مسلمان مورد قضاوت دیگران قرار می‌گیرد نه شکل ظاهری که من زیبا هستم و اندامی زیبا دارم . زیبایی من به عنوان یک زن مسلمان باید برای همسرم باشد نه مردان دیگر زیرا دراین صورت احساس ناامنی می‌کنم و یک نوع بی‌احترامی به من می‌شود.

یک مسلمان هستم. اکثر مردم به من احترام می‌گذارند چگونگی احترام مردان به من برای کارم و گفتارم واعمالم است.

استفاده از پوشش در محل کار از وظابف من است.  حجاب به من قدرت و توانایی می‌دهد تا بهتر در محیط کار حضور پیدا کنم  و آرامش می‌گیرم

در تجربه‌ای که من از حجاب یا روسری  دارم ،‌حجاب برای من سودمند بوده است. نه تنها داشتن حجاب دستورخداست بلکه لطفی ازسوی او برای ما است تا زندگی راحتو آرامی داشته باشیم .

بر خلاف آنچه که بسیاری تصور می‌کنند من به اجبار مسلمان و محجبه شده‌ام باید بگویم با اختیار و اراده خودم این راه را انتخاب کردم درحالی که خانواده‌ من موافق نبودند . من داشتن حجاب را نه مانع کار و زندگی می‌دانم و نه باعث خجالت و شرمندگی من است .

من یک زن مستقل آمریکایی هستم که درک و شناخت و آزادی فکر دارم و با تحقیق و مطالعه به این جایگاه رسیدم و هرگز از مسیری که آمده برنخواهم گشت و منصرف نخواهم شد  زیرا باداشتن حجاب زندگی من راحت تراست و هیچ مشکلی ندارم .

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار