تاریخ انتشار :

تازه مسلمان فرانسوی

باحجاب شدم چون حجاب نور است

یک بانوی تازه‌مسلمان شده؛ گفت: برای کسب علوم دینی لازم دیدم که به شهر قم بیایم؛ اما الان می‌بینم که حضور در قم به من آرامش می‌دهد.

 

image198156

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )،شهر قم به عنوان‌ام القری دینی جهان اسلام و پایگاه شیعه در جهان مطرح است و مدارس علمیهٔ این شهر مأمن عالمان، عارفان و عاشقانی است که به شوق فراگیری علوم دینی رهسپار این شهر می‌شوند و در محضر استادانی برجسته علوم دینی را فرامی‌گیرند.

ازاین‌رو هرساله جمع کثیری از افراد از زن و مرد، همراه با خانواده خود و یا بدون آن‌ها از کشورهای مختلف، برای کسب علوم دینی به قم سفر کرده تا از محضر عالمان دینی کسب فیض کنند.

در این افرادی را می‌بینیم که به تازگی به دین مقدس اسلام گرویده‌اند، اما چه زیبا توصیف می‌کنند این دین را؛ چه زیبا حجاب می‌گیرند؛ چه زیبا از حجاب سخن می‌رانند و چه زیبا…

س.م نام زنی است که در مصاحبه با خبرنگار کریمه، می‌گوید: من به خاطر شیفتگی به زیبایی‌های حجاب، از دین مسیحی به دین اسلام مشرف شده و حجاب کامل را برگزیده‌ام.

وی ادامه داد: ۲ سال قبل به اسلام گرویدم؛ من در یک جامعه مسیحی‌نشین زندگی می‌کردم، خیلی سخت نبود که به حجاب کاملاً اسلامی روی بیاورم. اما اشخاص برداشت‌های کاملاً متفاوتی نسبت به ایمان دارند.

این بانوی تازه‌مسلمان شده در پاسخ به این سؤال که قبل از اینکه به اسلام روی بیاوری، چه نگرشی نسبت به زنان مسلمان داشتی؟ بیان کرد: واقعیت این است که هرچند ما با نوعی تنفر نسبت به مسلمانان بزرگ شده بودیم، اما همیشه شیفته زنان محجبه بودم و آن‌ها را خیلی پاک و باوقار می‌دیدم.

ل.ز بانوی دیگری است که ۵ سال قبل به دین اسلام گرویده است؛ در پاسخ به این سؤال که پس‌ازاینکه به اسلام گرایش پیدا کردی و نوع پوشش اسلامی را پذیرفتی، اولین چیزی که برات الهام‌بخش بود چی بود؟ گفت: نخستین چیز که الهام‌بخش من بود قرآن بود، کلیه شواهدی را که من پیدا کردم نشان‌دهنده این بود که این، یک دین حقیقی است، چراکه تمامی انبیا و نیز امامت را قبول دارد که از نظر من بسیار مسئله منطقی‌ای بود.

وی افزود: چون من در فرانسه بودم و حجاب در آنجا ممنوع بود؛ خانواده‌ام فکر می‌کردند که من خودم را دارم محروم می‌کنم؛ چراکه در آنجا نمی‌توان با پوشیدن روسری، به مدرسه و محل کار رفت؛ از این رو از بسیاری از زندگی‌های اجتماعی محروم می‌شوید.

این بانوی تازه‌مسلمان شده ادامه داد: از نظر خانواده‌ام لازم نبود که من مسلمان باشم و لازم نبود که با پوشیدن روسری مسلمانی خودم را نشان بدهم و کافی بود که تنها قلبا به آن ایمان داشته باشم. اما برای من این مسئله مهم بود؛ چراکه در قرآن و بسیاری از سنت‌های پیامبر به اهمیت حجاب و شناخته‌شدن به‌عنوان مسلمان برای کسب احترام اشاره شده است.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا به شهر قم آمدید؛ گفت: برای کسب علوم دینی لازم دیدم که به این شهر بیام؛ اما الان می‌بینم که حضور در قم به من آرامش می‌دهد.

ف.م یکی دیگر از بانوان تازه‌مسلمان شده است که می‌گوید: باحجاب شدم چون حجاب نور است! چون حجاب لازمه‌ی دین اسلام است. کسانی که می‌شناسم حجاب دارند بسیار خوشحال‌اند، چراکه این برای آن‌ها یک افتخار است که خودشان را از نگاه دیگران پوشیده نگه می‌دارند.

آری، باوجود رشد روزافزون تبلیغات اسلام‌هراسانه و اسلام‌ستیزانه رسانه‌های غربی، آمارها حکایت از رشد روزافزون گرایش به اسلام در جوامع غربی دارد. آنچه که آمارها نشان می‌دهند حاکی از آن است که جمعیت کسانی که به دین اسلام مشرف می‌شوند در همه‌جای جهان رو‌‌‌به افزایش است و مهم‌تر این‌که جمعیت‌ زنانی‌ که به اسلام می‌گروند تقریباً دو برابر مردان است.

تحقیقات نشان می‌دهد مهم‌ترین عوامل گرایش بیشتر زنان به دین اسلام، جذابیت حجاب برای آنان بوده و آرامشی که محجبه بودن به آن‌ها می‌دهد و پس‌ازآن آداب مسلمانی که برای مردم دیگر ادیان به‌صورت فطری جذاب است.

بر اساس سالنامه کتاب واقعیات در سرشماری اخیر در آمریکا مشخص شد که سالانه ۱۰۰هزار نفر در این کشور به دین اسلام می‌گروند.

موسسه تحقیقاتی و پژوهشی فیث‌ماترز اعلام کرده است که تعداد کسانی که در انگلیس در ۱۰ سال گذشته به اسلام گرایش پیداکرده‌اند، ۱۰۰هزار نفر می‌باشند که بیشتر آنان را زنان تشکیل می‌دهند. در این میان، تعداد دختران جوان ۲۰ تا ۳۰ ساله و دارای تحصیلات دانشگاهی که به دین اسلام گرویده‌اند، چشمگیرتر است.

روزنامه “تایمز” لندن سال گذشته در گزارشی اعلام کرد: تعداد افرادی که در انگلیس به دین اسلام روی می‌آورند، روزبه‌روز افزایش می‌یابد. این درحالی است که تعداد مسیحیان این کشور که هر هفته به کلیسا رهسپار می‌شوند، ۲ درصد کاهش می‌یابد. در این میان تعداد زنان مسلمانی که برای ادای نماز به مسجد جامع لندن می‌روند، دوسوم تعداد مسلمانان این شهر است که بیشتر آنان کمتر از ۳۰ سال سن دارند.

روزنامه کریستین ساینس مانیتور می‌نویسد: شمار افرادی که در آمریکا به اسلام می‌گروند روزافزون است و این رقم در میان اسپانیایی‌زبانان مقیم آمریکا ۳۰ درصد افزایش نشان می‌دهد. جمعیت کسانی که در ده سال اخیر در آمریکا به زبان لاتین سخن می‌گویند و به دین اسلام مشرف شده‌اند به ۲۰۰هزار نفر می‌رسند.

روزنامه سان سنتیال نیز دراین‌باره می‌گوید: تعداد دختران بین ۱۸ تا ۳۰ سال که در ایالت فلوریدا باحجاب و روسری مشاهده می‌شوند نسبت به یک دهه گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

نتایج یک بررسی جدید در ترکیه نشان می‌دهد در چهار سال اخیر، تعداد بانوان باحجاب در این کشور، چهار برابر افزایش‌یافته است.

مرکز مطالعات اسلامی اسپانیا در آمار جدید از مسلمان شدن ۲۵۶ زن اسپانیایی در دو سال گذشته خبر داده است. این مرکز تأکید کرده است که اولین علت گرایش زنان به اسلام، مواجه‌شدن با افراد مسلمان و جذب رفتار و آداب آن‌ها است.

آمار منتشره پایگاه اینترنتی گروه تحقیقاتی “آیجی” در مرکز نیویورک بیانگر آن است که نسل جدید دختران جوان نیویورکی برخلاف نسل‌های قبلی علاقه چندانی به خودنمایی و پوشیدن لباس‌های بدن‌نما ندارند و مردم به پوشیدگی بیشتر روی آورده‌اند. علت اصلی این امر بی‌بندوباری است که در چند سال اخیر رایج شده بود و اکنون در عکس‌العمل به آن، گرایش به پوشیدگی بیشتر در میان دختران جوان و نوجوان اوج می‌گیرد.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار