تاریخ انتشار :

مدیر مؤسسه فرهنگی هنری اندیشه شرق؛

نیازمند یکصد هزار مبلغ زباندان در آمریکای لاتین هستیم

پژوهشگر عرصه بین الملل گفت: امروز جهانیان مشتاقند پیام های امام راحل(ره) و سخنان مقام معظم رهبری را شنیده و آن را بفهمند؛ پس احتیاج داریم با یادگیری زبان، این پیام ها و سخنان را به آنان منتقل کنیم.

 

IMG08525782

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )،حجت الاسلام والمسلمین محسن ربانی   با اشاره به آیه ۱۰۷ سوره انبیاء، اظهار داشت: خداوند متعال در این آیه می فرماید: «وَ ما أَرْسَلْناکَ إِلاَّ رَحْمَهً لِلْعالَمینَ/ (و ما تو را جز رحمتی برای جهانیان نفرستاده ایم»؛ پس اسلام دینی جهانی است و آیات بسیاری داریم که نشان می دهد، حضرت محمد(صلی الله علیه وآله)، پیامبر همگانی و خاتم بوده است.

وی ادامه داد: خطاب نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه وآله) نیز فقط به اعراب نبوده؛ بلکه حضرت، نامه هایی به قیصر روم، خسرو پرویز پادشاه ایران، نجاشی پادشاه حبشه و … برای معرفی و دعوت به دین مبین اسلام داشته است.

*اگر اسلام جهانی است، حوزه آن را به زبان روز تبلیغ کند

مدیر مؤسسه فرهنگی هنری اندیشه شرق ابراز داشت: اگر اسلام دین جهانی است؛ پس احتیاج دارد حوزه آن را به زبان های روز دنیا در سراسر جهان تبلیغ کند.

وی با بیان این مطلب که ایران اسلامی، امروز به عنوان ابرقدرت معنوی جهان و قدرت برتر منطقه خاورمیانه محسوب می شود، خاطرنشان ساخت: در عصر کنونی جهانیان مشتاقند پیام های امام راحل(ره) و سخنان مقام معظم رهبری را شنیده و آن را بفهمند؛ پس احتیاج داریم با یادگیری زبان آنان، این پیام ها و سخنان را به آنها منتقل کنیم.

*زبان وسیله انتشار اسلام در دنیاست

این پژوهشگر عرصه بین لملل با بیان این مطلب که زبان وسیله انتشار اسلام در دنیاست، تصریح کرد: امروز در فضای مجازی همچون: ماهواره، اینترنت، صفحات اجتماعی و … نیاز داریم با دانستن زبان، اسلام جهانی را معرفی کرده و پیام آن را به مخاطبین خود برسانیم.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی تأکید کرد: انتظار امروز جهانیان از ایران برای رساندن پیام های دین مبین اسلام به آنان، یکی از عوامل اهمیت موضوع زبان آموزی است.

*در آمریکای لاتین نیازمند ۱۰۰ هزار مبلغ هستیم

وی با بیان این مطلب که ما در آمریکای لاتین، یک میلیارد انسان داریم به زبان اسپانیولی و پرتغالی سخن می گویند، اظهار داشت: امروز درخواست ها در جوامع و مراکز علمی و بین المللی از ایران بسیار بالاست؛ برای پوشش این تعداد انسان در آمریکای لاتین، نیازمند ۱۰۰ هزار مبلغ تا بتوانیم ندای اسلام را به گوش آنان برسانیم.

مدیر موسسه فرهنگی هنری اندیشه شرق با اشاره به تبلیغات و هجمه های دشمنان بر ضد انقلاب اسلامی ایران، ابراز داشت: حجم تبلیغات ضد ایرانی و اسلامی در دنیا بسیار وسیع است و اگر می توانستیم با دانستن زبان، به این هجمه ها پاسخ دهیم، شاید به این اندازه ذهن ها نسبت به ایران خراب نشده و ایران هراسی و اسلام هراسی رواج پیدا نمی کرد.

این مبلغ فعال در عرصه بین الملل با تأکید بر اینکه، فراگیری زبان باید یکی از برنامه های ضروری حوزه باشد، خاطرنشان ساخت: بنابر فرموده امام راحل(ره)، “انقلاب اسلامی ایران، انقلاب مستضعفین است” و باید برای نجات این مردم، زبان را فرا بگیریم.

این زبان دان حوزوی تصریح کرد: طلاب عزیز باید با بررسی و نیازسنجی وارد عرصه فراگیری زبان شوند تا بتوانند تأثیرگذار باشند.

*عدم برنامه ریزی، آفت ورود به عرصه فراگیری زبان است

حجت الاسلام والمسلمین ربانی یکی از آفت های ورود به عرصه فراگیری زبان را عدم برنامه ریزی مناسب عنوان کرد و گفت؛ موارد متعددی داریم طلاب با احساس وظیفه و تکلیف وارد عرصه فراگیری زبان در برخی از مؤسسات شده اند که متأسفانه با عدم برنامه ریزی از سوی آن مؤسسه، هم دروس حوزوی خود را از دست داده اند و هم از زبانی که بلد بوده اند، استفاده نشده است و در نتیجه آن را رها کرده اند.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت تبلیغ در آمریکای لاتین، اظهار داشت: امروز فراگیری زبان بسیار مهم است؛ چراکه ما در این کشورها با تقاضاهای بسیار زیادی از جمله: رادیو، تلویزیون، مراکز اجتماعی، فرهنگی، دانشگاه و … روبرو هستیم تا بتوانیم معارف ناب اسلامی را عرضه کنیم.

*مبلغین بین المللی با شناخت وارد کشورها شوند

مدیر مؤسسه فرهنگی هنری اندیشه شرق با تأکید بر اینکه مبلغین بین المللی باید با محتوای علمی و دینی کامل وارد این کشورها شوند، ابراز داشت: روحانیون باید در ابتدا آگاهی کلی از آن کشور و دین مردم داشته و با شناخت به مباحث مسلمانان، مسیحیان، لائیک ها، ارمنی ها و … به تبلیغ دین مبین اسلام بپردازند.

*زبان به تنهایی عامل موفقیت روحانیون نخواهد بود

این مبلغ بین المللی با تأکید بر اینکه زبان به تنهایی عامل موفقیت روحانیون نخواهد بود، خاطرنشان ساخت: تسلط بر مباحث روانشناسی، جامعه شناسی، اخلاق، تربیت، شبهات روز و … بسیار مهم و تأثیرگذار در تبلیغ است.

*حوزه از مؤسسات زبان‌آموزی حمایت کند!

این زبان دان حوزوی با تأکید بر پشتیبانی و حمایت از مؤسسات زبان، تصریح کرد: مشکلات مالی و مکانی، از جمله مباحثی است که مؤسسات زبان آموزی با آن درگیر بوده و بر عملکرد آنان تأثیر مستقیم دارد؛ پس حوزه باید با تعامل و همکاری با این مؤسسات، مسیر را هموار و برای حضرت ولی عصر(عج) کادرسازی کند.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی با اشاره به اینکه باید در این زمینه سرمایه گذاری و برنامه ریزی کرد، گفت: حمایت و هدایت حوزه یکی از اصول موفقیت طلاب زباندان است که باید به آن توجه شود.

*ابتکار و اختراع مبلغین در کشورها بسیار مهم است

وی در پایان ابتکار و اختراع مبلغین را بسیار مهم و مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: ما برای مبلغان خود در آمریکای لاتین ۴۰ برنامه برای تبلیغ تعریف کرده ایم از جمله آن: برقراری نماز جماعت در اوقات شرعی، تدریس احکام، آموزش قرآن. آموزش نماز و قرائت، آموزش عقاید، آموزش تاریخ اسلام، برگزاری دعای کمیل و توسل، تشکیل گروه سرود، تواشیح و حدیث ، دعوت از سخنرانان بومی در مراسم، ارتباط با مراکز فرهنگی کشور مطبوع با هماهنگی سفیر، ارتباط با دانشگاه ها، مدارس ابتدائی، دبیرستان و مراکز علمی و فرهنگی، ارتباط با دولت آن کشور با هماهنگی سفیر، ایجاد نمایشگاه و شرکت درنمایشگاههای بین المللی کتاب و غیره، داشتن گروههای چت برای پاسخ به شبهات، تأسیس رسمی مراکز برای فعالیت های اجتماعی، تعلیم لغات عربی و فارسی به مسلمانان و مردم بومی، برگزاری مراسم در مناسبت های گوناگون، برگزاری سمینار با موضوعات مختلف مورد نیاز جامعه هدف، تشکیل تیم های ورزشی، نمایش فیلم های مفید و مورد نیاز جامعه، تشکیل گروه تئاتر، دید و بازدید از مسلمانان هرچند با مخالفان، ایجاد حوزه علمیه، ارتباط با روزنامه ها، ارتباط با رادیو و تلویزیون، تأسیس دانشگاه اسلامی و … می باشد.

منبع: خبرگزاری حوزه

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار