تاریخ انتشار :

جيمز مسلمان آمريكايي - اسكاتلندي

بعد از مراسم حج: مسلمان شدن بهترین کاری بود که در زندگی‌ام انجام داده‌ام

هیچ کس مرا مجبور به دین خاصی نکرد. من همیشه فکر می کردم که عیسی مسیح نیز یکی از پیامبران خداست و نه خود خدا و اینجا بود که فهمیدم دین اسلام تنها و بهترین دین برای من است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از شفقنا، جیمز در معرفی خود گفت که ۸۵ ساله است و در کشور اسکاتلند متولد شده و از یک خانواده طبقه متوسط بوده. پدرش دکتر بوده اما اکثر اوقات خارج ازکشور به سر می برده و جیمز زیاد او را نمی دیده است بنابراین با اقوام مسیحی پروتستانی خود در اسکاتلند بزرگ شده و آنها پیش زمینه ای برای پرستش خدا و اعتقاد خدا به او داده اند. بعد از آن او به مدرسه کاتولیک ها رفته. به همین علت بین مذهب پروتستان و کاتولیک ها گیج شده و با هیچ کدام به طور کامل منطبق نشده تا اینکه مذهب جدیدی پیش روی او قرار گرفته است.

جیمز در طول جنگ جهانی دوم پنج سال در نیروی هوایی بوده و با یک شرکت بزرگ در دریای سرخ در خلیج عدن برای کار به توافق رسیده بود. برای یک دوره آموزشی مربوط به کارش یک سال را در لندن گذراند و اینجا اولین باری بود که با مسلمانان برخورد کرد.

او قبل از برخورد با مسلمانان با مردم زیادی با عقاید مختلف برخورد داشت. قرآن را ازمسلمانان آموخت و در حدود سال ۱۹۴۹ تا ۱۹۵۲ با آن آشنا شد. قراداد کارش اش با شرکت انگلیسی بعد از اتمام دوره تمدید نشد و برای کار به هنگ کنگ رفت و برای مدت کوتاهی در یک شرکت تجاری مشغول به کار شد. در آن زمان کلاً دین را کنار گذاشته بود.

بعد از هنگ کنگ به آفریقا و کشور رودزیا رفت که الان به آن زیمباوه می گویند و در آنجا با اداره بهداشت همکاری کرد و شغل عجیب کشتن پشه ها را داشت. شرکتی که برایش کارمی کرد بعد از مدتی ورشکست شد و او مجبور شد به اسکاتلند برگردد و از آنجا هم او را به لندن منتقل کردند. پنج سال در لندن ماند. در اینجا بود که با خود فکر کرد به خدا اعتقاد دارد اما هیچ کاری برای پرستیدن او انجام نمی دهد و الان زمان آن است که کاری صورت دهد.

بر اساس گزارش اسلام آنلاین، او می گوید: هیچ کس مرا مجبور به دین خاصی نکرد. من همیشه فکر می کردم که عیسی مسیح نیز یکی از پیامبران خداست و نه خود خدا و اینجا بود که فهمیدم دین اسلام تنها و بهترین دین برای من است. رفتن کشور به سمت انحطاط و سراشیبی و پول پرستی من را آزار می داد بنابراین من تصمیم گرفتم به یک کشور فقیر آفریقایی بروم. خودم هم آدم ثروتمندی نبودم اما از طریق یک معامله اینترنتی مغازه ای را در سومالی خریدم جایی که برادرم در آنجا دکتر بود و من با آنجا خیلی غریبه نبودم.

صاحب قبلی کافه ای که خریدم مسلمان بود و او بود و مرا به مراکز اسلامی در سومالی معرفی کرد. من چند بار به آنجا رفتم و با آنها صحبت کردم تا اینکه در روز دهم  ژوئن سال ۲۰۰۸ شهادتین را گفتم و مسلمان شدم و این بهترین کاری بود که تا کنون انجام داده ام.

اشتراک گذاری :


  1. PL گفت:

    جالبه اکثر این تازه مسلمونا حج آقا وحج خانم هستند

آخرین اخبار